24. 1. 2007 00:00 − 2363× − 22

Sainz: Byli jsme nejlepší

I přes nejvíce etapových vítězství a dominanci v první polovině závodu se nepodařilo týmu Volkswagen celkově zvítězit

Na letošním Dakaru se dařilo týmu Volkswagen vyhrávat jednu etapu za druhou, ale k celkovému vítězství to nakonec nestačilo. Carlo Sainz od roku 2005 závodí pro tým Volkswagen v Race Tuaregu 2 a je dvojnásobným mistrem světa v rallye. Okolo tohoto sportu se pohybuje již posledních 20 let, a s letošním Dakarem je ale i přes všechny problémy a konečné deváté místo spokojený.


foto: RSM Group, více fotek zde

„Mám za sebou můj druhý Dakar a i přes všechny naše problémy to pro mě byla obrovská zkušenost a nakonec musím celou soutěž hodnotit kladně. Tým odvedl obrovský kus práce. Bohužel pro nás jsme měli v deváté etapě nepředvídatelné problémy s elektrorozvody a dlouhým čekáním na asistenční kamion jsme ztratili všechny šance na vítězství. Myslím, že jsme byli letos ze všech nejlepší, také proto, jaké výkony jsme podávali po celou dobu závodu. Přes všechny naše problémy se mi podařilo vyhrát pět etap.“


foto: RSM Group, více fotek zde

Carlos také chválí tým Volkswagen, za pokrok, jaký se podařilo v posledních letech udělat ve vývoji Race Tuaregu 2. „Jsem opravdu spokojený, jak se týmu podařilo vylepšit rychlost a spolehlivost auta. Přece jen se Volkswagenu podařilo letos zvítězit v deseti ze čtrnácti etap, a to v nejrůznějších podmínkách na trati – to přece vypovídá o výborných kvalitách tohoto vozu. Přes to všechno jsem celkovým výsledkem zklamán. Ale musím říct, že nejsem zklamán ani tak za můj výsledek, ale spíš pro tým. My jsme v poslední třetině závodu již neměli žádné šance na vítězství, ale celý tým pracoval po celou dobu závodu opravdu dnem i nocí a vítězství by si všichni zasloužili.“

Komentářů celkem: 22
police
25. 1. 2007 13:20
0 0
Jo a na Dakaru to není bohužel jen o volantu. (Že to Karel neví) To není jako v rally, kde se po 100 km sesypo na vůz marvenci a vyrobí skoro nový. Mitsu trénuje v poušti diagnostiku a odstranění poruch samotnými jezdci, aby nemuseli čekat na servisní kamion jako Karel....
25. 1. 2007 16:34
0 0
Tahle diskuze me prijde orpavdu zbytecna... Nevim jak triplex prisel na to, ze bylo VW nejlepsi. Proste na tohle se nehraje!!!!! Solberg 2005 japonsko: jasny vitez rally nedojel, australie nebyla jasna, ale klokan je neco tak extremniho, ze by byl take urcite lepsi... Ale presto ani jednu z techto soutezi nedokoncil a prohral. Me se na Misaku libi, ze je maximalne jedoduchy. VW vsazi na vecne zkracovani trati. Kdyby se jel dakar 15000km jako drive, tak by skoncili jeste hure. Ale trend je proste jiny. Je mi jasne, ze az se jim to neposere, tak VW vyhraje a oni budou ti kdo byli prvni. Jenomze to vyjadreni co podal Carlos je dost tranformovane prez WV, aby to nevypadalo jako spatna reklama. Carlos by tohle sam od sebe nikdy nereknul.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama