25. 1. 2007 00:00 − 2210× − 13

Platné předpisy pro seriál IRC

Pořádající společnost SRW Events z Londýna zveřejnila základní předpisy pro letošní mistrovský seriál.

Intercontinental Rally Challenge
Předpisy

IRC přináší nové možnosti mladým či soukromým jezdcům v rally závodících na národních, ale i mezinárodních soutěžích. Pořadatelům nabízí inovaci TV konceptu vytvořeného Eurosportem.

1. PROMOTÉR, POŘADATEL, ASN

1.1 Intercontinental Rally Challenge (IRC) pro jezdce a týmy je podporován a pořádán SRW Ltd. Jedná se o mezinárodní sérii, podléhající autorizaci FIA dle článku 24b MSŘ.

1.2 Seriál bude pořádán dle sportovních a technických předpisů FIA, které jsou aplikovány na každém podniku.

1.3 Challenge je prezentována na FIA firmou Auto Sport Schweiz GmbH.

1.4 Adresa promotéra série (Eurosport):
SRW Events, 55 Drury Lane WC2B5SQ London UK
Tel. +44 2074687746 Fax +44 207 468 0023
e-mail: nunzia@ircseries.com

2. RALLY

IRC v roce 2007 je složena z následujících devíti podniků:

SAFARI RALLY KENYA 09. – 11. březen
RALLY OF TURKEY 11. – 12. květen
BELGIUM YPRES WESTHOEK RALLY 22. – 23. červen
RALLY RUSSIA 13. – 14. července
RALLY VINHO DA MADEIRA 02. – 04. srpna
BARUM RALLY ZLÍN 24. – 26. srpna
RALLY SANREMO 27. – 29. září
RALLY DU VALAIS 25. – 27. říjen
RALLY CHINA* 23. – 25. listopad
* (čeká se na schválení ASN příslušné země)

3. VHODNÍ JEZDCI

Jakýkoliv jezdec zaregistrovaný do IRC je oprávněn získat body za předpokladu dodržení pravidel reklamy uvedené v příloze A.

Výrobce (manufactury) požadující účast v IRC ohledně registrace a komerční stránky má být směřován přímo na SRW Events.

4. VHODNÉ VOZY

- Skupina N (včetně Super 2000)
- Skupina A do 1600 ccm3
- Skupina A 1600 – 2000 ccm3

5. BODY

5.1 Součástí každého podniku je klasifikace IRC jezdců a spolujezdců, která bude udělána z celkové klasifikace po rally dle FIA standardního systému udělování bodů.

5.2 Bodování výrobce (manufactury) bude uděleno pro dva nejlepší vozy každé značky. Nebodující vozy nebudou pro účel IRC brány v úvahu.

5.3 Pro jezdce, spolujezdce a stejně jako ocenění výrobců (manufactury), se bude počítat 7 nejlepších výsledků. Spory budou rozřešeny dle standardních FIA procedur.

6. CENY, KLASIFIKACE

V IRC se bude klasifikovat každý podnik, jakožto i celkově, následovně:

IRC (Intercontinental Rally Challenge)

- výrobce (manufactury): 1. místo, 2. místo, 3. místo
- jezdec: 1. místo, 2. místo, 3. místo
- spolujezdec: 1. místo, 2. místo, 3. místo

Komentářů celkem: 13
sloní kýta
25. 1. 2007 08:56
0 0
vypadá to životaschopně, navíc i při neúčasti např. Čína, Kenya se dá udělat pěkný výsledek. A jako bonus pro nás, fans, nemusíme tady u toho sedět furt. Jsem docela rád, že se to Regnerovi povedlo, teď jen, ať to vydrží i nadále a není to jen pro letošní, rozjezdový ročník!
25. 1. 2007 09:10
0 0
Škoda jen, že se zase do toho pleta FIA. Ta musí být všude, je horší než OSA... :-(
25. 1. 2007 09:14
0 0
Osobně se řadím mezi IRC skeptiky. Kromě podpory Eurosportu (jak moc velké) na tom seriálu není nic až tak zajímavého a soutěžení v IRC nebude o nic levnější, než v MS. Kdo bude mít na to účastnit se soutěže v Keni, Rusku, Číně? O co je to levnější než MS? A S2000? Zatím je aut minimálně a dopadne to tak, že tyto vozy zase nebudou o tak moc levnější než WRC. A přeci jen WRC jsou někde jinde...
25. 1. 2007 09:39
0 0
Nechápu,proč řadí S2000 mezi N4,když je vypsána skupina A1600-2000.Že by v ní byly zařazeny jen R3 a velké kity?
miguel82
25. 1. 2007 09:49
0 0
O co je IRC levnější než MS? Hlavně je to levnější o auta. Sezona s konkurenceschopnym Nkem je o hodně moc levnější než s konkurenceschopným WRCéčkem. A to neznáme poplatky za přihlášku do IRC, startovné atd. Ale myslím si, že to bude také o hodně levnější. To jsou věci, které MS tolik prodražují.
25. 1. 2007 09:52
0 0
eNko je o dost levnější, ale S2000 zase o tolik nebude.
sloní kýta
25. 1. 2007 11:11
0 0
při nižším krouťáku (3x) a tím i výkonu (-30%) snad můžeme očekávat i větší životnost méně namáhaných (všech) dílů. Ale jako hlavní pozitivum vidím větší dostupnost pro širší okruh závodníků, z čehož mi vyplývá více a navíc rozdílných aut na závodech. Je to bez turba, s málo výkonem ale i na S1600 je docela pěkné pokoukání, když to s ní něgdo umí, ne? Nakonec i mišáci IX gdyž jsou s pořádným fárou za kolečkem, předvádí pěkné závody(což uvidíme na Šumavě). A Eurosport to doho projektu určitě nejde s tím, aby ho potopil, tomu nejde o sport, ale naštěstí o peníze. Od potápění tady máme FIA a něgde ještě Armina. Gdo bude mít děngy na účast v Číně, Keni? To jsem se snažil v prvním příspěvku naznačit, že tam nebudou muset někteří vůbec jet. No, a do Ruska to není zas tak daleko, nehledě na to, že oni jsou snad i schopni zaplatit, aby se tam něco jelo - dělo.
Dag22
25. 1. 2007 11:33
0 0
Nechápu na co je vypsaná kategorie a 1600 - 2000 to chtěj oživovat zrušený kategorie F2? A to logo teda vypadá dost hrozně , jak z nějakého seriálu pro děti
miguel82
25. 1. 2007 12:26
0 0
Podle mého jsou ty třídy napsaný špatně. Protože S2000 ve třídě N. nemá co dělat. Podle mého by to mělo být. sk. N, S1600 a S2000. S2000 nemá v Nku co dělat!
25. 1. 2007 15:47
0 0
miguel82 taky si myslim
mecirek
25. 1. 2007 16:40
0 0
to logo je jak reklama na banány. IRC se snad chytí, zatim to vypadá vcelku dobře. basso, navara, panizzi........, spiš by to chtělo aby postavičky co opustili WRC měli zajem místo N4 o S2000, nevím nevím, jak to tady u nás vypadá ale zatím nikdo bohužel nic nenaznačil, tak Valdo, Pechu, Kresto, Trojane ........??!!! šup šup smajlík(
Erik_WRC
25. 1. 2007 19:33
0 0
trochu mimo otazka: chlapy nevie nahodou niekto ten odkaz na tie auta na Richard Burns Rally???alebo redakcia,kde by sa to dalo stiahnut....diky
26. 1. 2007 22:27
0 0
Ono to je napsané špatně ta skupina se jmenuje PV (PC) a do té patří N4 + S2000
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!