30. 1. 2007 00:00 − 2873× − 31

Právě vychází magazín Rally 1/2007

Nové číslo časopisu Rally opět přináší spoustu zajímavého čtení.

Rally 1/2007

IQ – Jänner Rally – Rakousko Pechovi u Nohou Při prvním zařazení Jänner Rallye do českého šampionátu naši špičkoví jezdci působili trochu jako tetičky z Ameriky, které dovezly místním pilotům cukrátka v podobě nablýskané techniky vhodné k porážkám od obstarožních místních vozů. Postupný několikaletý obrat karet letos urychlilo i počasí – a v "českých" soutěžáckých podmínkách ročníku 2007 nakonec působily rakouské vozy trochu jako zpestření startovního pole.

Jak se rodí produkční Subaru I když se o produkčních vozech někteří škarohlídi stále vyjadřují jako o "vylepšených" sériových autech, podíváme-li se na současnou techniku vozů třídy N4 detailněji, zjistíme, že do obyčejného auta ze showroomu mají tyto speciály dost daleko. Navíc, verze vozů Subaru Impreza STi a Mitsubishi Lancer EVO IX se po přestavbě od těch pro běžné zákazníky v mnohém zásadně odlišují.

Pozvánka Mogul Šumava Rally – Letošní Šumava s mnoha novinkami Několik let téměř neměnný vzhled klatovské soutěže dozná v letošním ročníku výrazných novinek. O nich jsme si povídali s předsedou organizačního výboru Mogul Šumava Rally Klatovy Pavlem Babkou. Oficiální mapy, harmonogram a seznam přihlášených posádek.

Téma: Šumava v zimě nebo až na jaře? Mogul Šumava Rallye Klatovy je společně s rakouskou Jänner rally součástí Winter Cupu. Zatímco na Jänneru není problém na sněhu a ledu startovat s pneumatikami s hroty, na Šumavě použití této verze tradičně provázejí dlouhé diskuse a četné problémy. Nebylo by proto lepší vzdát se zimního termínu a jet Rally Šumava později, kdy je pravděpodobnost sněhové nadílky menší? Názory českých jezdců se různí, i když třeba v dubnu by si tradiční soutěž dokázali mnozí z nich představit…

I. Rally Krkonoše – Premiéru poznamenalo počasí Zimní závodění po vzoru Jänner rally zapouští na českých tratích opět své kořeny. Příkladem byl I. ročník Rally Krkonoše, který se uskutečnil za nevlídného počasí v okolí Trutnova. V konkurenci 26 posádek se z konečného prvenství radovali Jiří Tošovský – Michal Sláma na voze Mitsubishi Lancer Evo VIII.

Test: Subaru Tribeca B9 – Těžká váha Značka Subaru je známa fanouškům automobilových soutěžích zejména modely Legacy a Impreza, "zelené", tedy lidi mířící do přírody, zase na českém trhu zaujal a uspokojil Forester. Vozem Subaru Tribeca B9 zaceluje japonská značka mezeru na trhu stále více se rozvíjejícího segmentu SUV.

Marcel Tuček – Chodský bojovník Domažlický jezdec Marcel Tuček patří ke služebně nejstarším jezdcům širší české špičky produkčních vozů. Díky své nátuře však nadále neskládá zbraně a v Českém Krumlově by rád prohnal své soupeře za volantem lanceru deváté evoluce. Přesto se šestkou stále věří i v úspěch na domácí a jednoznačně srdeční Šumavě.

Kdo je kdo?
Jiří Pertlíček
Josef Šilha

Rally monitor
Renault Clio R3 – Distingovaný svalovec Nástup vozů nové skupiny R3 zřejmě znamená postupný konec atraktivních, ale velmi drahých speciálů kategorie Super 1600. Zatímco výkony moderních dvoulitrů i "nadupaných" šestnáctistovek jsou srovnatelné, pořizovací i provozovací náklady jsou výrazně odlišné. Speciální kitová sada zbrusu nového Clia Sport R3 stojí necelou třetinu ceny soutěžního vozu S1600.

Rally Monte Carlo – Premiéra z říše snů Žhavá novinka – Citroën C4 WRC – zcela deklasovala na tratích Rally Monte Carlo konkurenci a při debutu zajistila díky bezchybnému výkonu pilotů Sebastiena Loeba a Daniho Sorda cenné double. Třetí příčku obsadil Marcus Grönholm s fordem.

Jean-Pierre Nicolas – “Jumbo” Legendární francouzský jezdec Jean-Pierre Nicolas, přezdívaný "Jumbo", který v posledních letech stál za triumfálním tažením značky Peugeot v MS je jedním z historických vítězů Rally Monte Carlo. Na francouzských tratích triumfoval s vozem Porsche Carrera v roce 1978.

Andreas Mikkelsen – Pohádka o norských miliónech Šťastný konec je vyústěním asi všech pohádkových příběhů na celém světě. Jeden takový se začal v minulém roce odvíjet v Norsku. Hlavním hrdinou je sedmnáctiletý mladík Andreas Mikkelsen. Jeho cílem však není dobýt srdce krásné princezny, ale za pomoci obrovských investic proniknout na špičku mistrovství světa. V jeho případě se mu to může, ale také nemusí podařit …
Race of Champions 2006 – Ekström opanoval Race of Champions 2006 Více než padesát tisíc diváků na pařížském Stade de France aplaudovalo vítěznému tažení Švéda Mattiase Ekströma.

Dakar 2007 – Série Mitsubishi pokračuje Slavný Dakar má za sebou další parádní ročník. Bitva týmů Mitsubishi, Volkswagen, BMW a dalších byla ozdobou soutěže a přinesla obrovské zážitky fanouškům po celém světě. I přes řadu individuálních prvenství touaregů získala celkové prvenství posádka Mitsubishi Stephane Peterhansel – Jean-Paul Cottret. Obhájce loňského vítězství Luc Alphand skončil druhý, veterán Jean-Louis Schlesser na třetím místě. Cíl spatřilo o české duo Zapletal – Janáček.

Kamióny: Stacey vypálil rybník favoritům, Loprais třetí
Zkušený Holanďan Hans Stacey využil zaváhání favoritů a opanoval letošní Dakar v kategorii kamiónů. Fantastického úspěchu při premiéře za volantem dosáhl sedmadvacetiletý Aleš Loprais, se spolujezdcem Petrem Gilarem dojeli třetí. Druhá Tatra Tomáše Tomečka obsadila jedenáctou příčku.

Komentářů celkem: 31
1. 2. 2007 10:18
0 0
Tady je krásně vidět, že co člověk to jiný názor. Mně se například cestopisy velice líbí, protože na rally jezdím z více důvodů. Ten první a nejduležitější je samozřejmě samotná rally, ten druhý je cestování a poznávání nových míst a do třetice je to určitá forma dobrodružství. A právě cestopisy se zaměřují na druhy důvod proč jezdím na rally... A co se týče těch testů aut tak ty se mně taky nelíbí ale beru to jako určitou formu reklamní prezentace, kterou klidně přežiju. Jinak jsou totiž ty články o Rz superní. No a co se týče samotných připomínek tak není nic snažšího než je poslat přímo přímo do redakce, která o to dokonce v posledním čísle prosila. Já sám se pořád chystám napsat, ale ještě jaksi nedozrál čas a hlavně chuť něco sesmolitsmajlík
1. 2. 2007 10:55
0 0
Tak já doufám, že to tady redakce také čte, i když se jí možná občas zvedá žaludek smajlík No ale stejně nejsme reprezentativní vzorek.
To redakce: Já jsem si zatím pro letošek nepředplatil rallíčko jen pro to, že jsme čekal, než se mi na účtu ojeví nějaké peníze, žádné jiné ideové důvody pro to nejsou smajlík
police
1. 2. 2007 11:18
0 0
Kde jinde chceš hledat repere vzorek. V kostele, nebo v domově důcodců. Když si čtu ty názory , má je každý jiný, ale na zvedání žludku žádný.... vydavatel nemá patent na rozum a vydává to proto, aby si to lidi za peníze kupoveli. Podle posledního úvodníku už to lidi tolik nekupují. Tak ať se hoši více snaží... Záleží to na lidech.
1. 2. 2007 11:36
0 0
Tomáš: no, záleží na tom, jak velký formát si necháš dělat, nevěřím tomu, že se A1 dá vytisknout za 70,- Rozdíl mezi 10 a 1000 je samozřejmě obrovský, to je jasný, ale když se mi fakt něco líbí, tak ty peníze obětuju. Taky jsem zkoušel najít něco levnějšího, ale velkoplošný tisk je opravdu drahá záležitost. Vždyť i náklady na A3 fotku na domácí inkoustové tiskárně se pohybují kolem 60Kč, pokud člověk použije kvalitní barvy a papír.
1. 2. 2007 12:04
0 0
To police: Tak reprezentativní vzorek nejsme především pro to, že je nás zanedbatelný počet, a nejsme oslovování aktivně, ale píšeme sem sami. A aktivně se zapojuje do diskuse jen určitý typ lidí, zejména nespokojených, exhibicionistických a jinak vyšinutých. A také na internetových serverech brouzdá i mezi rallyovými fanoušky stále jen určitá skupina lidí, kderá se z toho důvodu může ve svých požadavcích na časopis dost lišit od těch, kteří netráví spoustu hodin na internetu a "jen" si kupují časopis. A ještě by se určitě našlo spoustu ostatních zktreslujíícch faktorů.
police
1. 2. 2007 12:50
0 0
Určitě máš pravdu. Opravuji, návštěvníci vyjadřující zde svůj názor o problematice vědí více , nž obyvatelé domovů důchodců, či většina fanaticky věřících návštěvníků koselů.Zde se však mohu vyjádřit k tématu , když s ním nesouhlasím, či vysvětlit něco , co někdo úplně nepochopil.(viz reperzentační vzorek dotázaných). Časopis rally je však dnes v pozici neomylnosti, nepřesností, či dokonce lží (možná i účelových). A to mi vadí. Jako v době, kdy,co napslo Rudé právo byla PRAVDA. Než taková blamáž, tak radši nic.
Tomáš Holubář
1. 2. 2007 15:04
0 0
Rosi: No je to tak jak řikám,ale vim,že normálně je to drahé,ale prostě když je to kamarád.Ta cena co tady uvádíš je dost vysoká i na ceníkovou.Možná jiný kraj jiný mravsmajlík Neměla to bejt žádná narážka. Mě je popravdě jedno jestli v tom časopise plakát bude nebo nebudesmajlík
1. 2. 2007 15:43
0 0
Tomáš: tak to máš štěstí, že je Tvůj kamarád takový samaritán. Já jsem rád aspoň za to, že to mám aspoň za ty náklady smajlík
A jestli bude v časopise plakát je mi taky jedno smajlík
1. 2. 2007 22:32
0 0
ty atelierovky v tomto cislo s Loebem sou spickove!!
2. 2. 2007 15:44
0 0
Neřekl bych,že časopis upadá.Je to spíše tím,že máme přístup k netu a vše se dozvíme.Ono je hezký,že jsou tam články z netu,ale kde proboha mají brát něco novýho? I profily jezdců už se vyskytují tady a tak to mají čím dál těžší. Mě zaráží jiná věc...že nevyšla ještě ROČENKA. A plakát? Nevím co je skvělýho na 2x přeloženym plakátu na měkkém papíře,ale když se to někomu líbí.Možná za komančů,když moc plakáty nebyly kromě těch z časopisů,ale dneska?
3. 2. 2007 13:20
0 0
Taky moc nerozumím touze po plakátu,tedy pokud vám není 12 let.Raději víc informací!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!