23. 2. 2007 00:00 − 2275× − 17

Pět otázek na Carlose Sainze

Carlos Sainz na sebe upozornil i při svém druhém vystoupení na Dakaru. Populární Španěl vypráví něco ze svých zážitků.

Carlos Sainz na sebe upozornil i při svém druhém vystoupení na Dakaru. Populární Španěl vypráví něco ze svých zážitků.

Jak hodnotíte letošní Dakar? Bylo to snadné nebo naopak těžké?
Carlos Sainz: „Dakar je vždy velmi těžká soutěž a obrovská výzva. V tomto ročníku byly vypuštěny některé úseky a soutěž se tak poněkud zkrátila. Navzdory těmto změnám je tato rallye neskutečně tvrdá a my jsme ze sebe museli každý den vydat opravdu všechno.“

Získal jste nějaké zkušenosti? Naučil jste se něčemu novému?
Carlos Sainz: „Tento rok jsme zažili několik písečných bouří a z toho důvodu se i musela zkracovat jedna etapa. Byla to pro mne nová zkušenost, jak se správně chovat v písečné bouři a nebylo to zrovna jednoduché. Tady se člověk učí každý den. Spousta pasáží mimo cesty byla opravdu náročná.“

Změnil se váš vztah k písku a písečným dunám?
Carlos Sainz: „Nemyslím si, že nějak zásadně. Co se však změnilo, je moje zkušenost. Nyní už se lépe vyznám a jsem schopen si poradit i s opravdu jemným pískem. Také si již vím rady s překonáváním dun.“


Jak velké bylo vaše zklamání v „černé pondělí“ a jak jste se znovu motivoval?
Carlos Sainz: „Především se jednalo o veliké zklamání pro celý tým Volkswagen. Pracovali jsme všichni na vítězství bezmála rok a nyní se zdálo být opravdu na dosah. Připravenost Race Tuarega a také celého týmu se zdála být opravdu skvělá. Tým si za to zasloužil být odměněn. Po tomto propadu jsme se s mým spolujezdcem Michelem Périnem dohodli na tom, že do dalšího závodu dáme opravdu všechno, abychom do cíle získali co možná největší počet etapových vítězství.“

Když srovnáte ročníky 2006 a 2007, co se u vás a u týmu změnilo?
Carlos Sainz: „Celý tým udělal veliký pokrok. Jednak, co se týče techniky, ale i co se týče například logistiky a organizace. Bylo cítit na každém kroku, že každý člen týmu se plně soustřeďuje na úspěch. I já sám jsem byl díky zkušenostem z minulého ročníku lépe připraven. Sice ještě nepatřím k dakarským rutinérům, ale cítil jsem se na trati již od prvních metrů o mnoho lépe.“

Komentářů celkem: 17
23. 2. 2007 16:40
0 0
Jen chybicka v nadpisu, prosim o opraveni... Sfinze asi ne ;)
23. 2. 2007 16:43
0 0
miluju word
23. 2. 2007 17:08
0 0
Sem zvedavej na pristi rok. Jestli dube mit soutez porat tendenci se zkracovat, tak to nahraje do karty VW. Ale ja osobne si myslim, ze v jednoduchosti je sila. Je to stejne jako kdyz ero ridi pocitac, ten clovek pak nema kontrolu na samotnym zakladem. Podobne tak, kdyz se neco u Misaka podela, tak je moznost to opravit, ale u dieslu asi uz moc ne smajlík
23. 2. 2007 19:47
0 0
Nafta patří do kamen a stejně tak propan butan, do auta se lije BENZÍN!!! smajlík)
FandaB
24. 2. 2007 09:03
0 0
2 danbiker Za tohle dostanu asi dost mínusů ale nesouhlasim z tebou. Tak se podívej na audi a le mans, jak si z nich udělali srandu. Já si myslim, že to budou tak dlouho testovat až to uplně vypiplaj. Podle mě je trošku problém v tom, že oni určitě jedou vysokotlaký vstřik. Buď PD nebo Comon rail. Tede nevim to jistě. Možná že obyčejné tdi se vstřik čerpadlem by bylo spoleklivější. Scorpion má pravdu. Jenže na štěstí to jezdí po zemi takže nám to nemůže padat na hlavu. Ještě k tomu, že nafta patří do kamen. Tak se svezte v nějakým rychlým dieslovým autě. Třeba Fabia RS. Nebo v nějakém pořádně čiplém TDI PD.
24. 2. 2007 10:27
0 0
2 FandaB: Máš svoji pravdu, ale svezl jsem se v hodně ostrém TDI a můžu prohlásit, že na kopanec od turba v STi to prostě NEMÁ!!! Na normální ježdění do práce a pro rohlíky do sámošky možná, ale tam pak nepotřebuju čipovat a stačí obyčejná serie.
24. 2. 2007 11:29
0 0
Civilní diesely, jakkoliv upravené ksou daleko víc o pocitu, než o skutečných jízdních výkonech. Benzín je benzín.
24. 2. 2007 12:46
0 0
a navíc ty brikety co padaj dieselům z výfuků ....fuj hnus
FandaB
24. 2. 2007 13:16
0 0
Tak jste v přesile. A ten kopanec od sti je asi větší. Tak si teda zkuste ten kopanes v ton audi z le mans. Já si myslim že to taky asi pojede. Já neřikám diesly do rally(to už by byl konec) ale do dakaru klidně jo.
replay
24. 2. 2007 16:21
0 0
benzin patří do zapalovačů smajlík))
24. 2. 2007 16:33
0 0
2 FandaB: Jestli mě dokážeš dostat do Audi Le Mans, rád si to vyzkouším! A ještě Tě (Vás) budu všude chválit. Ale to Sti není problém pro kohokoliv, je to sériovka. Jinak souhlasím s názorem že nafta patří do kamen smajlík))
A díky za slušnou diskusi, občas to tady nebývá zvykem. Bohužel.
24. 2. 2007 17:22
0 0
Nafta je nafta a benzín je benzín...smajlík
24. 2. 2007 21:36
0 0
Za pár let nebude ani jedno smajlík)
24. 2. 2007 22:26
0 0
at zije elektrika.
26. 2. 2007 09:06
0 0
Dovolím si malou poznámku k Audi a Le Mans. Samozřejmě je to vypiplané a skvělé auto! Ale promotéři jaksi nepočítali s umem inženýrů a tak je to auto i technicky "nadřazené". A teď se právě kvůli Audi měnil a mění technický reglement jak pro Le Mans, tak pro ALMS. Protože "benzínoví" soupeři by neměli žádnou šanci. Ono srovnat atmosferické benzínové motory, benzínové turbomotory a TDi nebude jednoduché, aby někdo neměl nějakou výhodu... Dieselů na Dakaru jede dost a dost, jen ten VW je hodně vyšlechtěný a komplikovaný. A to pro pouštní maratón není ta správná volba. Ale je to jen můj názor... Stejně tak si myslím, že klidně diesel může závodit, v kategoriích odvozených přímo od série. Tam je to zajímavé. Ale cpát "nafťáky" do špičkových kategorií, to považuji za zvěrstvo... A omlouvám se panu "Mecírkovi", že jsem si dovolil sem napsat...
26. 2. 2007 10:11
0 0
... každý má právo na vlastní vkus, třeba mě od malička vedl otěcko k benzíňákům a na naftu jsme se dívali s despektem. Ať si každý jezdí v čem se mu líbí, ale já na benzín nedám dopustit, benzín je zkrátka benzín...
26. 2. 2007 20:45
0 0
Co takova Fabia RS...to je krasavec!!! Super svezeni s naftakem....

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama