5. 3. 2007 00:00 − 2486× − 25

IRC startuje v Keni

Až do roku 2002 se Safari Rallye jezdila v rámci mistrovství světa, poslední čtyři roky pak jako součást afrického šampionátu.

Až do roku 2002 se Safari Rallye jezdila v rámci mistrovství světa, poslední čtyři roky pak jen jako součást afrického šampionátu. Nyní se tedy opět vrací na mezinárodní scénu. Zahajuje sezónu IRC a to od 9.–11. března.

Na startu stanou Fiaty třídy Super 2000 s piloty Andreou Navarrou a Umbertem Scandolou. Představí se i pravidelný účastník juniorského šampionátu Conrad Rautenbach ze Zimbabwe, který se netypicky bude prezentovat se Subaru Impreza skupiny N4. Rautenbach letos kromě startů v juniorském šampionátu bude absolvovat i vybrané soutěže v Africe a ve Velké Británii.


V roce 2002 se Safari Rallye zúčastil i tým Škoda Motorsport

Adeptem na vítězství je také pilot Subaru Luca Betti, který by rád zvládl 55. ročník tradiční soutěže a jejích 294 ostrých kilometrů jako nejrychlejší ze všech. Taktéž se Subaru bude o vítězství bojovat belgický jezdec Patrick Emontspool, který se v roce 2006 stal africkým mistrem v rally. Spolu se jménem Muna Singh stane na startu africký mistr let 2004 a 2005.

Převážnou většinu z dalších bezmála padesáti přihlášených tvoří domácí keňští jezdci, kteří se účastní zejména proto, že Safari-Rallye je započítávána do afrického šampionátu.

Komentářů celkem: 25
5. 3. 2007 22:43
0 0
Safari byla vyborna rally ktera mela v sobe aspon trochu podobu minulosti..ale v dnesnim svete plnem komerce se neda nic delat.Nechapu tah vyskrtnuti australie,vypadly kypr mi nevadi,stejne tak by me moc nestvalo ani turecko..a Sanremo comeback!!!
5. 3. 2007 22:44
0 0
Josef Vratil-Moje slova...
6. 3. 2007 00:13
0 0
Problém je v tom, že dnešní mladí rallyoví fanoušci a vlastně ani jezdci už v podstatě ani neví, jak vlastně vypadala pořádná světová rally. Taková "Safari" obnášela cca 3,5tis km a z toho nějakých 800km RZ - tohle je pro Vás z dnešního pohledu naprosto nepředstavitelné, ale to bývala POŘÁDNÁ RALLY. A ne ty dnešní "fofrsprinty". Za takovýchto podmínek by asi těžko třeba Loeb získal 10 triumfů za sezónu. A i to má potom vliv na kvalitu šampionátu....
6. 3. 2007 11:51
0 0
jo.safari rally....,jedna z opravdových zkoušek techniky,ta prověří i jezdce,je o taktice,nedá se ject ,,bez mozku,,
6. 3. 2007 15:45
0 0
Jen tak pro zajímavost... Rallye Monte Carlo 1986 mělo celkem 3984 km, jelo se 36 rychlostních zkoušek o celkové délce 867 km (!!!) a startovalo 156 vozů. Rally Safari 1986 měřila 4190 km a měla 63 sekcí. Startovalo 69 vozidel. Ty měřené sekce byly vlastně dílčí sprintetapy, od časové kontroly k časové kontrole, byl dán tzv. ideální čas, který šlo jen těžko dosáhnout a sčítaly se trestné body za sekundy a minuty navíc oproti stanovenému času. Vše od startu do cíle naplno a vše v provozu, sice africkém, velmi řídkém, ale v provozu... Tak vypadaly soutěže v době svého vrcholu. Co z toho zbylo dnes?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!