Vrací se spojení Radoslav Nešpor a Renault Clio

Hořovického jezdce Radoslava Nešpora jsme si v posledních letech zvykli vídat v rychlém červeném voze Ford Escort Kit car.

Hořovického jezdce Radoslava Nešpora jsme si v posledních letech zvykli vídat v rychlém červeném voze Ford Escort Kit car. Letos se ale budou muset návyky změnit, na středočeskou garáž už se totiž těší nový vůz Renault Clio R3.


Foto: Renault Sport

Kdo se orientoval v rally už na konci minulého století, vzpomene si určitě na Radoslava Nešpora ve voze Renault Clio Williams. V roce 2000 s ním měl hodně blízko dokonce k mistrovskému titulu ve třídě A/2000 (tehdy ještě zahrnující také velké kity), o ten jej ale nakonec připravily technické potíže nově pořízeného vozu při poslední soutěži sezóny. „Tehdy se naskytla možnost pořídit si kitový Ford Escort, což bylo tak krásné auto, že se nedalo odolat,“ vzpomíná na přelom století Radek Nešpor. „Hned na našem prvním závodě s fordem ale přišly potíže, no a ty byly jakousi předzvěstí našeho života s tímto krasavcem. V dobré kondici s ním bylo fantastické svezení, ale až příliš často nás o zážitek z jízdy připravovalo trápení s technikou. Paradoxně až v poslední sezóně vozu jsme díky spolupráci s firmou Charouz Racing System (a zejména s panem Holanem) měli k dispozici veškeré správné vybavení k jeho provozu. To se pochopitelně projevilo na spolehlivosti auta, za rok jsme s ním dojeli do cíle pro nás až neuvěřitelných dvanácti podniků. Už nás ale nebavilo hledat v domácím kalendáři závody, kde našemu krasavci vůbec funkcionáři dovolí závodit, a tak jsme se odhodlali ke změně…“


Foto: Renault Sport

Červený ford proto na začátku nového roku odcestoval do španělské Grenady a pro Nera Rally team nastalo dilema. Přidat se k zástupu produkčních vozů a začít závodit v téměř značkovém poháru vozů Mitsubishi a Subaru – anebo si najít jinou, vlastní cestu? „Já skoro vždycky závodil s dvoukolkou, což možná rozhodlo,“ vysvětluje důvody atraktivní volby třiačtyřicetiletý jezdec. „Své největší úspěchy jsem navíc slavil s cliem, a tak jsem od první chvíle se zájmem sledoval zprávy o vývoji nového renaultu pro kategorii R3. No a protože mám krásná auta rád, rozhodl jsem se pro něj a s velikou pomocí Pepy Petáka se s francouzskou továrnou domluvil na objednání právě vozu Renault Clio R3…“


Foto: Renault Sport

Zájemců o toto nářadí je ale veliké množství, a tak tým teprve žije očekáváním příjezdu nového miláčka. „Krumlov asi nestihneme, ale na Bohemii bychom už snad měli jet,“ těší se Radek Nešpor, diváky oblíben také pro mnohé atraktivní průjezdy zatáček doplňované ruční brzdou. Ten by měl s novým vozem startovat zejména na dvoudenních soutěžích, na kratších rally by se ovládání renaultu měl postupně učit mladší z Nešporů, devatenáctiletý David. „Já už mám svá nejlepší léta za sebou, šanci musí dostat mládí,“ usmívá se skromně pod vousy Radek, který ale určitě také neřekl v rally své poslední slovo.

Komentářů celkem: 4
8. 3. 2007 15:32
0 0
auto je to krásný, jsem rád že ho uvidím na čských tratích, a jak to vypadá s tím Pepou Petákem, ten ho měl mít taky ne
8. 3. 2007 16:06
0 0
No už se na něj těším, ale upřímně, červený escort maxi kit mi bude chybět...
KITer
8. 3. 2007 18:44
0 0
Escort sice vypadal jako opravdovej zavodak, ale bohuzel nebylo moc noznosti kde ho videt. Tohle uz neni takovej svalovec, ale kazdopadne je to pekny auto a podle videí z testu i dost rychli. Skoda jenom ze se asi neukaze uz v Krumlove..
9. 3. 2007 16:39
0 0
Opět další zpestření mistrovství
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!