9. 3. 2007 00:00 − 2409× − 20

Uvidíme na Rally Bohemia mistra světa?

Ozdobou každé automobilové soutěže je vedle účasti domácí špičky i start některé z hvězd světového soutěžního nebe.

Ozdobou každé automobilové soutěže je vedle účasti domácí špičky i start některé z hvězd světového soutěžního nebe. Pořadatelé XXXIV Rally Bohemia (15.–17. června 2007) se proto rovněž snaží o získání jezdců zvučných jmen.

Po celou dobu své existence byla Rallye Škoda a později Rally Bohemia místem měření sil domácí špičky s hosty ze zahraničí. České a dříve československé posádky měly příležitost porovnat své síly s mnoha známými jmény, z nichž za všechny jmenujme například Belgičany Roberta Droogmanse, Patrika Snijerse, Bruna Thiryho, nebo Švéda Stiga Blomquista. Poslední dva jmenovaní se později objevili jako členové továrního týmu Škoda Motorsport za volantem Škody Octavia WRC.


Foto: Petr Frýba

Také letos veřejnost právem s napětím očekává, koho se podaří přivést na start do Mladé Boleslavi. Mírnou komplikací působí přesun Rally Bohemia do červnového termínu, který je blízký některým soutěžím mistrovství Evropy. Přesto má Jaroslav Mansfeld, muž odpovědný za zajištění zahraniční konkurence, svůj zápisník popsaný dlouhým seznamem jmen jezdců, s nimiž vede již několik měsíců jednání o jejich startu na XXXIV Rally Bohemia.

„Nejsem příznivcem velkých prohlášení a slibů slavných jezdců. Jednání s posádkami jsou složitá a musíme brát ohled na jejich plány. Přesto již dnes, dlouho před startem můžeme potvrdit, že se diváci letošního ročníku Rally Bohemia mají na co těšit.


Foto: Petr Frýba

Zatím nejdále jsme pokročili s Patrikem Flodinem, hvězdou loňského ročníku. Jistě si mnozí vzpomenou, že nebýt penalizace ze superspeciálky v Sosnové, bojoval by o stupně vítězů. Dalším jezdcem ze Švédska, s nímž jednáme, je úřadující mistr světa JWRC Patrik Sandell, vítěz skupiny N na Rally Bohemia 2004. Letos Patrik startuje v MS s novinkovým Renaultem Clio R3 a rádi bychom, aby toto auto představil i u nás.

Velice nadějně vypadá i start dalšího účastníka letošního šampionátu juniorů JRC Němce Aarona Burkarta. Tomu se u nás při jeho dvou minulých startech tolik líbilo, že by dal Rally Bohemia přednost i před startem v domácím šampionátu. V jeho očích vítězí dobrá atmosféra naší soutěže a kvalita rychlostních zkoušek, vhodných k přípravě na Rallye Deutschland.


Foto: Petr Frýba

Kontaktovali jsme i několik mladých jezdců z Itálie a Francie s vozy kategorie S2000 Fiat Punto a Peugeot 207. Zde je před námi úkol sladit jejich termínové plány s termínem konání Rally Bohemia.

Jezdci z Polska i Belgie dají zřejmě přednost soutěžím ME na jejich území. Musíme počítat i s tím, že některé z norských posádek pojedou raději svůj domácí šampionát. Naopak volno by mohli mít Maďaři, nebo jezdci z Irska a Velké Británie. Výrazným pomocníkem při kontaktech s jezdci je nám John Haugland, který má obrovský přehled o mladých talentovaných jezdcích na severu Evropy i na britských ostrovech,“ odhalil Jaroslav Mansfeld několik jmen pravděpodobných účastníků Rally Bohemia opět zařazené do Evropského poháru.

Součástí Rally Bohemia bude i letos vložená soutěž Super Race, určená pro vozy třídy A8 a dvoulitrové stroje kategorie Kit Car. Mezi nimi bude vítaný zejména start posádky Jan Kopecký – Filip Schovánek se Škodou Fabia WRC, podporované na soutěžích MS i v tomto roce firmou Škoda Auto a.s. Vzhledem k tomu, že i tentokrát je Škoda Auto a.s. hlavním partnerem XXXIV Rally Bohemia, je účast Jana Kopeckého velmi pravděpodobná. V nejbližší době bude Jaroslav Mansfeld jednat o možném startu norských jezdců s vozy WRC. Mimo jiné půjde o již tradičního účastníka Thomase Schie, Anderse Kjaera či Madse Ostberga, nebo Švéda Oscara Svedlunda.


Foto: Petr Frýba

Ve spolupráci s Jiřím Kotkem a Stanislavem Kafkou vede Jaroslav Mansfeld i jednání o dalším zpestření, kterým by měl být start posádek klubu Slowly Sideways. „Tyto vozy budou znát naši diváci zejména ze startu na Rallye Deutschland. Jde o skvosty z minulosti a patří mezi ně Alpine A110 1800 i A 310, Audi Quattro A2, Sport Quattro, nebo Quattro S1, Fiat 131 Abarth Mirafiori, Ford Escort RS 1800 MK2, Lancia Stratos i Rallye 037, MG Metro 6R4, Renault 5 Maxi Turbo a další.

Přestože jezdci, kterých bychom měli vidět patnáct až dvacet, podle časové rezervy v harmonogramu, s těmito poklady nejedou na čas a trať absolvují v lehce ostřejším civilním tempu, pevně věřím, že budou populární i u nás. Snad to nezakřiknu, když prozradím, že jsme velmi blízko dohody s velice kvalitní posádkou s legendárním vozem Audi Quattro, která by klubové posádky doplnila,“ uzavřel Jaroslav Mansfeld.

Komentářů celkem: 20
9. 3. 2007 17:10
0 0
Jen houšť, jen houšť, zvláště na Flodina už se moc těším!
9. 3. 2007 17:21
0 0
Škoda že nemáme lidi tohoto typu i na Barumce. V tomto má Bohemka opět navrch. Kéž by mi to vyšlo se tam zajet mrknout
9. 3. 2007 17:30
0 0
no madari nevím,týden po bohemii se u nich jede rally Szombathely,ale co není může být,bylo byto super je tu vidět s Wrcama
9. 3. 2007 17:57
0 0
No jo, když má Bohemka jenom na kondice zahraničních posádek víc, než ostatní soutěže rozpočet celé soutěže, tak se není co divit.
9. 3. 2007 19:33
0 0
ArSch má snad Audi Quattro....Doufám, že to nebude on, kdo pojede (a ještě navíc aby byl považován za kvalitního jezdce - viz poslední odstavec). Mohl by to být třeba Blomqvistsmajlík))
mecirek
9. 3. 2007 19:51
0 0
no Bohemka bude parada, tak to ma být .)))
10. 3. 2007 00:08
0 0
A proč by ne? Zrovna Armin v AQ by mohl být zárukou celkem kvalitní podívané. Jezdit bokem pro diváky umí a to, že by jel podle časů pomalu by stejně nikomu nevadilo. A Kolďákovi by to určitě udělalo ohromnou radost, kdyby jel smajlík
10. 3. 2007 00:10
0 0
Hlavně aby to nebyl ten turista Reichert, ten vlastní Quattro a snaží se s ním všude vecpat, ale koukat se na to nedá.
10. 3. 2007 08:48
0 0
stanis:jen souhlas,a Blomqvist by mohl přijet taky.S těmito auty nejde o žádný závod,ale ukázat divákům,co to auto umí a v tom je A.Sch. jedním z nejlepších.
10. 3. 2007 14:46
0 0
Slowly Sideways by byli super, stejně tak Ostberg, Flodin a ostatní... Držim palce pořadatelům, ať se jim velký plány vydaří alespoň zčásti zrealizovat...
10. 3. 2007 18:06
0 0
Pejdo, jeste se snazim "ztravit" tvuj prispevek o Rally Brasov na nemeckych ztranach a ty perlis dal...Napsals bys tento prispevek i na nemeckych ztranach?
10. 3. 2007 22:16
0 0
Globus,doufám,že přeplánuješ dovolenou,S1 je S1 nazdar
10. 3. 2007 22:55
0 0
Pejdo, nejsem jedinej kdo cte obe strany.
ale s tema Rumunama Ti to ujelo....
11. 3. 2007 13:22
0 0
Ty sliby zni zajimave. Neverim vsak, ze jich vyjde vice jak 50%. Format super race povazuju za maximalne hloupy.. Loni, alespon z meho pohledu, bohemku rozhodne nevylepsil.. Kdyby jela wrca jako prvni, pak pauza, tak je to o necem jinem...
11. 3. 2007 16:20
0 0
rally-fan...v čem je rozdíl?já jsem na každé RZ až do konce a po WRC jeli historici...,takže skvělý začátek,pak útlum než jeli ti cvocismajlík s Feldama pak zase útlum a nakonec skvělý WRC a historici.Mě to naopak vyhovuje...vidět WRC,tak pak se mi líbí jedno,dvě PV,protože bych byl zmlsanej hned na začátku.Takhle ocením skvělých 15 aut místo 2 který pojedou o málo hůř než WRC.
kuklík
11. 3. 2007 16:57
0 0
Snad by nebylo špatné vypravit 2 - 3 autobusy pro příznivce ze Zlínska a okolí, a samozřejmě v termínu Barumky naopak. Třeba bychom se už konečně přestali zbytečně dohadovat, jestli je lepší Barumka nebo Bohemka a konečně bychom třeba táhli za jeden provaz.
11. 3. 2007 20:14
0 0
to: kuklík
srovnání je jasné, barum má lepší pořadatele, bohemie tratě, debata o jezdeckém obsazení je subjektivní
tommm
12. 3. 2007 11:53
0 0
i my na východě máme auta a tohle by byla škoda si nechat ujet.
kuklík
12. 3. 2007 22:44
0 0
to Klacek; to je docela odvážné tvrzení, ikdyž hodnocení tratí a zejména pořadatelů v obou podnicích může být také subjektivní. To co tvrdíš není vážně debata na tenký led. Můžem se opět shodnout tom, že se to snaží (teda někteří,- všechny by jsi mi stejně neuznal) ve Zlíně i na Liberecku dělat srdcem. Bereš to?
Lasr
10. 4. 2007 19:15
0 0
Možná to zní fantasticky, ale napadl mě pro AQ Walter Rohrl!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!