11. 3. 2007 00:00 − 2194× − 6

Rally del Ciocco – komentář

Rally del Ciocco tradičně otevřela atraktivní italský šampionát plný zajímavých jmen.

1. podnik italského mistrovství, 9.–11. března, asfalt, Ciocco, 13 RZ, 187 km


Rally del Ciocco tradičně otevřela atraktivní italský šampionát. V loňském roce se právě zde odehrála velká premiéra prvního vozu Super 2000 vyrobeného na evropské půdě, Fiatu Punto. Díky tomu, že vůz slavil úspěch, a to nejen na domácích kolbištích, a vzhledem k náklonnosti jezdců k domácí značce, se letos očekávalo na startu daleko větší množství těchto speciálů. Italští fanoušci si ale zažili při zveřejnění seznamu registrovaných jezdců do C.I.R. velké zklamání. Nejen, že Fiat letos do mistrovství vyslal pouze jednu posádku, Giandomenico Basso – Mitia Dotta, ale dokonce s Puntem Super 2000 nebude startovat žádný soukromník. O navýšení počtu vozů ostře sledované kategorie se tak zasloužila dvojice pilotů s Peugeoty. S továrním zastoupením se na start postavil Luca Rossetti, druhý vůz ze stáje Twister Corse má od příští soutěže pilotovat Alessandro Perico. Zde loňský jezdec Subaru musel vzít zavděk slabším Renaultem Clio Super 1600.


Foto: www.rallylink.it

Největšími rivaly, jak už to bývá i v ostatních národních mistrovstvích, jsou speciálům Super 2000 i zde produkční vozy Subaru a Mitsubishi. V posledních sezónách byla v Itálii úspěšnější první jmenovaná značka, jejíž tovární sestava pro letošek zůstala beze změn. Předloňského šampióna Piera Longhiho tak opět doplnil Andrea Aghini.


Foto: www.rallylink.it

K velkému personálnímu zemětřesení naopak došlo u Ralliartu Italy. Renata Travagliu, který po dlouhé době domácí šampionát opouští, nahradil úřadující mistr Paolo Andreucci. Fenomenální jezdec opustil tovární Fiat zejména proto, že doposud jedině s produkčním autem nezískal domácí titul. Podobné ambice asi nebude mít jeho týmový kolega Matteo Gamba, který ale může zvláště na šotolině, které se v minulosti věnoval více, zazářit. Z předních soukromých jezdců budou o vavříny s Lancery EVO IX bojovat Sandro Sottile (Pro Race), Luca Cantamessa, Andrea Dallavilla (MRT by Nocetini), Andrea Perego (Tecno Yunior Team) a Davide Medici (Rallyart Technology).


Foto: www.rallylink.it

Krátké divácké zkoušky většinou výrazně nepromlouvají do výsledků. Zde v Cioccu tomu však bylo jinak. Hned na páteční večerní zkoušce ztratil veškeré naděje na vítězství hlavní favorit rally Basso, když s Puntem vylétl z trati a byl mu tak přidělen náhradní čas o tři minuty horší než ten vítězné posádky. Levou nohou do rally vstoupil i Longhi, když dostal defekt a následná časová ztráta se vyšplhala na 41 sekund. Ve vedení se tak ocitl Rossetti před Andreuccim (+1,7 s).


Foto: www.rallylink.it

V sobotu ráno si vypil kalich hořkosti do úplného dna evropský mistr Basso, když musel vzdát pro poruchu motoru. Nejrychlejší čas zaznamenal Andreucci, ovšem na jezdce Peugeotu stáhnul jen čtyři desetinky. Ve třetí zkoušce už byl úspěšnější a dostal se do vedení (-2,5 s). Na třetí pozici jistil situaci ve prospěch Ralliartu Gamba, ovšem dlouho mu to nevydrželo. V RZ 4, nejdelší zkoušce celé soutěže (24 km), dostal defekt a po výměně kola ve zkoušce si připsal pětiminutovou ztrátu. Ze hry byl v tu dobu i pro problémy se zavěšením odstoupivší Longhi. Na čele i nadále pokračoval duel mezi Andreuccim a Rossettim, když byl tentokrát rychlejší druhý jmenovaný a přiblížil se vedoucímu jezdci na 1,4 s.


Foto: www.rallylink.it

V kratičké páté zkoušce se dopustila chyby jednička Mitsubishi a Rossetti se rázem dostal do vedení. Náskok pouhých 5,8 s ale sliboval pokračování dramatického souboje. Na šestém úseku byl pro změnu lepší jezdec modrého Lanceru a šel zpět do čela (-0,2 s). Po projetí cíle RZ 7 si k velké nevoli diváků vychutnávajících si nádherný souboj o desetinky mohl loňský vítěz této rally oddechnout. Rossetti se nevyhnul defektu a musel měnit kolo přímo na trati. Nechal tam tak pět minut a propadl se na dvanáctou pozici. Za Andreucciho záda se vyhoupl skvěle jedoucí Perico, který si s Cliem Super 1600 dokázal poradit s jezdci na produkčních vozech. Náskok měl však minimální, na třetího Cantamessu jen 5,6 s.


Foto: www.rallylink.it

Do cíle etapy v tu chvíli zbývaly dva testy, nejrychlejší časy si rovným dílem rozebrali Andreucci s Rossettim. První jmenovaný se mohl po sobotní etapě radovat z vedení s komfortním minutovým náskokem. Za jeho zády však zuřil boj na ostří nože. Perico nakonec svou pozici přepustil Cantamessovi, ale i nadále zůstával velmi blízko. Na čtvrté příčce do cíle první etapy dojel Medici, jenž si poradil s takovými jmény jako Aghini či Dallavilla.

V neděli byly na programu jen čtyři zkoušky (všechny s délkou kolem patnácti kilometrů). Andreucci dokázal vyhrát sice jen tu první, ale vítězství mu neuniklo. Stejně jako vloni vstoupil do šampionátu nejlépe, jak to jen je možné. Tentokrát na straně startujících s produkčními vozy bude patrně hlavním strašákem trojice na Super 2000. Perico již nedokázal vzdorovat Cantamessovi s přeci jen silnějším vozem a nakonec skončil jako třetí. I tato pozice, zejména pokud vezmeme v potaz na jaké technice jí dosáhnul, pro něho má velkou cenu. V příští rally se s Peugeotem 207 Super 2000 může postarat o daleko větší překvapení. První úspěch pro vůz se lvem ve znaku již zde nebyl nemožný, když Rossetti držel krok s pozdějším vítězem. Bohužel onen smolný defekt jej odsoudil k tomu, aby nakonec uzavíral první desítku. I tak ale odjel soutěž bez výrazných technických potíží, což jistě mnohé lidi z Peugeotu značně uklidnilo.


Foto: www.rallylink.it

V poslední zkoušce se s vidinou dokončení úvodní italské rally musel rozloučit trať opustivší Medici. Na uvolněnou příčku se tak vyhoupl Andrea Aghini, jenž o minutu porazil svého jmenovce Andrea Perega. A další jezdec nesoucí stejné křestní jméno se objevil i na šesté příčce. Do druhé etapy Andrea Dallavilla vstupoval s těsným náskokem a svoji pozici hned v druhé nedělní zkoušce ztratil.

Poslední březnový a první dubnový den budou ve znamení šotolinové Rally di San Marino, která se odehraje na tradičních krásných zkouškách.

Pořadí v cíli
1.Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I)Mitsubishi Lancer EVO IX2:15:23,2
2.Luca Cantamessa/Piercarlo Capolongo (I)Mitsubishi Lancer EVO IX+58,5
3.Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (I)Renault Clio S1600+1:21,9 (1. A6)
4.Andrea Aghini/Massimiliano Cerrai (I)Subaru Impreza WRX STI N12B+1:56,3
5.Andrea Perego/Daniele De Luis (I)Mitsubishi Lancer EVO IX+2:55,9
6.Andrea Dallavilla/Tomasso Rocco (I)Mitsubishi Lancer EVO IX+3:01,9
7.Tobia Cavallini/Flavio Zanella (I)Subaru Impreza WRX STI N11+4:00,8
8.Valter Pierangioli/Simone Scartabelli (I)Mitsubishi Lancer EVO IX+4:21,8
9.Giovanni Manfrinato/Claudio Condotta (I)Subaru Impreza WRX STI N11+4:34,9
10.Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I)Peugeot 207 S2000+4:49,2
Komentářů celkem: 6
ondus
11. 3. 2007 19:52
0 0
Nevite nekdo,ktery sampionat letos Travaglia pojede?
11. 3. 2007 20:03
0 0
Do italského mistrovství se jezdci musí předem registrovat, což Renato neudělal. Takže se dá předpokládat, že pojede něco venku.
11. 3. 2007 20:38
0 0
Tak doufám,že se zase Travaglia ukáže unás na Barumce a zopakuje si souboj s Krestou.Jinak je vidět,že vozy S2000 drží na všech površích krok s N ne-li více.Jinak velmi pěkný výsledek je i třetí místi se slabším Cliem S1600
11. 3. 2007 20:54
0 0
u toho Fiatu ty červený kola nic moc
12. 3. 2007 00:35
0 0
Ten Andreucci je fakt fenomén! To je "Pan Jezdec", jinak celý italský šampionát je dobrý, díky za článek!!!
12. 3. 2007 11:17
0 0
Článek dobrý, italský šampionát méně - 28 vozů v cíli, z toho ve druhé polovině startovního pole Clia N3, P106...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!