24. 3. 2007 00:00 − 2581× − 20

Rally Vysočina 2007

Na start úvodního dílu letošních sprintů se nakonec postavilo rovných devadesát posádek.

Na start úvodního dílu letošních sprintů se nakonec postavilo rovných devadesát posádek, což je oproti loňsku výrazně vyšší číslo. Ovšem z původně přihlášených přeci jen několik dvojic chybělo. Na trati se neobjevila ani jedna z původně přihlášených Škod Octávií ve skupině S1 Vladimíra Bergera a Petra Donáta. Nepřítomen byl také František Došek, jenž měl pilotovat Škodu Felicii Kit Car. Z předních jezdců s produkčními vozy se na Vysočinu nedostavil Michal Fiala, z pohárových jezdců jistě divákům nejvíce chyběl Vladislav Krejčíř, jenž měl přivézt Ford Escort RS Cosworth.

Ke skupince absentujících měl ve své podstatě velmi blízko i domácí David Komárek, jemuž stávkující převodovka neumožnila odstartovat ani do první zkoušky. Vedení se hned na začátku ujali dva cizinci. Zatímco vedoucí Slovák Peter Gavlák (Mitsubishi Lancer EVO IX) je držitelem slovenské licence, v tu dobu druhý Rakušan Eddy Schlager (Mitsubishi Lancer EVO VI S2) jezdí pod českou vlajkou. Bohužel hned po druhé zkoušce pohasly veškeré naděje druhého jmenovaného na vítězství, neboť odstoupil po problémech s turbem. Na druhou příčku se tak vyhoupl Vlastimil Neumann (Mitsubishi Lancer EVO IX), když vítězem testu se stal Milan Pantálek (Mitsubishi Lancer EVO VIII). Z předních pozic se zde odporoučel kvůli problémům s motorem plzeňský Zdeněk Vlček debutující s nově postaveným Lancerem EVO IX.

Třetí zkoušku znovu pro sebe rozhodl Pantálek a dostal se tak na třetí příčku (+ 4,8 s), když na druhé za Gavlákovými zády s odstupem 1,4 sekundy zůstával Neumann. Na poslední zkoušce první sekce ale moravský jezdec chyboval a v příkopu nechal přes dvě minuty. V následujícím servisu pak ze soutěže odstoupil stejně jako potíži s motorem do role jezdce bez šance na pořádný bodový zisk odsouzený Vlček. Na čele rally tak po první půlce rally zůstával Gavlák, o 7,1 sekundy zpět byl Pantálek a na třetí příčku se dostal Petr Poulík (Mitsubishi Lancer EVO VII).

Druhá polovina soutěže nezačala zrovna slavně, když musel první test být zrušen. Příčinou byl příliš vysoký rychlostní průměr vítěze prvního průjezdu. Hned v tom následujícím situaci úspěšně kontroloval Gavlák a na dotírajícího Pantálka najel přes dvě sekundy. V boji o čtvrtou příčku se ocitl aktuálně čtvrtý Viktor Szabó (Lancer EVO IX), pátý Lumír Firla (Lancer EVO VI) a šestý Petr Hozák (Mitsubishi Lancer EVO VII). Firla se však nehodlal s případnou „bramborou“ smířit a v předposledním testu dokonce úspěšně atakoval třetího Poulíka. Vítězem testu se stal Pantálek, který měl na posledních 7,5 kilometrech nelehký úkol umazat 8,4 sekundy na vedoucího.

Gavlák však v závěru už žádné drama nedopustil a bezchybně si dojel pro čtvrtou příčku s půlsekundovým odstupem, která mu zaručovala premiérové vítězství. Druhá příčka, jenž mu přinesla nejvyšší bodový přínos v rámci mistrovství sprintů, připadla Pantálkovi. Velice dobrý vstup do sezóny zaznamenal i nakonec třetí Firla, který se s konkurencí musel prát se svou obstaróžní „šestkou“. Bramborovou pozici nakonec ukořistil Szabó, jenž uzavřel trojici nejrychlejších bodujících do šampionátu.

Ve skupině A soutěž provázel zajímavý duel o vítězství mezi Antonínem Tlusťákem (Citroen Saxo Kit Car) a Lubomírem Minaříkem (Fiat Punto Super 1600). První tři testy ovládl jezdec Fiatu a vybudoval si náskok 7,5 vteřiny. Ten se však ukázal jako naprosto nedostatečný, když z něj na čtvrtém testu hned celých 7 sekund ztratil! V šestém Minařík na konkurenta opět nestačil a propadl se na druhou příčku (+ 4,8 s). Předposlední zkouška se nesla v podobném duchu a do té poslední tak vstupoval pilot stříbrného Citroenu s náskokem 6,3 sekundy. I přes Minaříkovu velkou snahu ke změně nedošlo a jezdec plzeňského Rota se tak musel při debutu s nově dovezeným Puntem spokojit alespoň s maximálním bodovým přídělem do průběžné klasifikace. Jiří Skoupil se starším Puntem pak v cíli obsadil až jedenáctou příčku. Za zády úvodní dvojice jel do třetího testu Milan Kneifel (Škoda Fabia Kit Car), poté přišla jezdecká chyba a propad. V cíli byl klasifikován jako sedmý a na bednu se tak dostal Jan Dohnal s Volkswagenem Polo.

Mezi „malými enky“ vládnul od začátku do konce Jiří Hladík (Honda Civic), který v absolutní klasifikaci obsadil velmi pěkné jedenácté místo. Po celou rally se však musel o svou pozici obávat, neboť na něj zle tlačil v cíli druhý Josef Čermák se stejným vozem. I poslední pódiovou pozici nakonec obsadil vůz třídy N2 a opět Honda Civic, tentokráte v rukou Ladislava Henzla. O třídu výše byl nejrychlejší Václav Stejskal s Renaultem.

V klasifikaci PČR od začátku až do předposlední zkoušky vedl Petr Pelech s Hondou Civic. Na posledním testu ale nechal přes sedm minut, což jej katapultovalo až na třináctou příčku. Nešťastné číslo 13 jasně vyjádřilo jezdcovu obrovskou smůlu. O největší bodový příděl v poháru měl velký zájem i Jiří Hendrich s tradičním Lancerem EVO VI, ale Pelechovi nestačil. V servisu se pak se soutěží rozloučil definitivně. A kdo se vlastně nakonec radoval z vítězství? Pavel Hlaváč s Nissanem Sunny. Na druhou příčku se nakonec vyšplhal Miroslav Janota, jenž před soutěží musel řešit velké problémy s motorem své Ascony.

Pořadí v cíli
1.Gavlák/Hůlka Mitsubishi Lancer EVO IX 28:41,4
2.Pantálek/Vilímek Mitsubishi Lancer EVO VIII +8,1
3.Firla/Švajda Mitsubishi Lancer EVO VI +21,9
4.Szabó/Tichý Mitsubishi Lancer EVO VIII +27,1
5.Poulík/Chvojková Mitsubishi Lancer EVO VII +27,9
6.Hozák/Niemetz Mitsubishi Lancer EVO VII +33,8
7.Tlusťák/Volf Citroën Saxo Kit Car +47,2
8.Minařík/Semela Fiat Punto S1600 +53,3
9.Hanák/Novák Mitsubishi Lancer EVO IX +1:25,2
10.Kurka/Škubník Mitsubishi Lancer EVO VII +1:52,4
Komentářů celkem: 20
24. 3. 2007 18:041
0 0
hmm prvních osum v jedné minutě...super

24. 3. 2007 18:132
0 0
Byl jsem se podívat na RZ 4 v Opatově - těžký vracák uprostřed obce a byl to zážitek! Téměř všichni závodníci nám tam "něco" ukázali, fakt dobrý.
24. 3. 2007 18:373
0 0
Podle prvních neoficiálních výsledků skončil ale Szabo pátý o 0,2 za Poulíkem! Se někde opravoval čas?
24. 3. 2007 18:434
0 0
Na mediasportu už jsou on-boardy
http://www.mediasport.cz/videa/rok-2007
24. 3. 2007 19:105
0 0
Škoda těch moc rychlých RZ. S1600 pak jedou pořád na omezovač a čas mají horší, ať se snaží sebevíc.
24. 3. 2007 19:296
0 0
No, to bylo hlavne o tom, ze na bordelu S1600 hrabou a hrabou... Jinak jsem se prave vratil a az na ***** pocasi jsem spokojeny a nemam celkem co vytknout smajlík
24. 3. 2007 19:457
0 0
Super závod!!!!!! Fakt se bylo na co dívat a pokud to takhle půjde dál tak "nejmenší" mistrák bude hodně dobrý. Jinak Firla s babičkou "6" to je bomba, kdo viděl, ví o čem mluvím.
24. 3. 2007 21:218
0 0
Závod super,průjezdy eště lepší...Akorát nevim, když museli i za tohohle počasí zrušit RZ kvůli rychlosti jak rychle by se asi jelo za sucha...
24. 3. 2007 21:229
0 0
Už jsem doma docela dlouho, tak taky přidám svůj dojem. Tratě nic moc. Jezdecké obsazení super. Na počasí jsem byl připraven dobře, takže celkem ok. Akorát fotky teda nic moc...
24. 3. 2007 22:5010
0 0
Teda ty fotky nevypadaji ani jako z jedne souteze... snih na jedne a lidi v kratasech na druhe...
25. 3. 2007 08:1711
0 0
Ted jsem dokoukal onboard Tondy Tlustaka a musim konstatovat ze ma asi nejhlastijsiho mitfaru co jsem videl smajlík)
25. 3. 2007 09:4912
0 0
prostě velice vydařená soutěž, jen tak dál
25. 3. 2007 13:1113
0 0
Musim říct že ačkoli bylo hnusné počasí tak z hlediska rally to bylo to nejlepší protože těžko byto na suchu tolik tahali
Př Neuman a jeho výlet.
25. 3. 2007 13:1914
0 0
>MPI: kde je k vidění ten Tlusťákův onboard, taky bych se rád podival, viděl sem nějaký kousky z jejich jízdy někde ve Světě Motorů a tomu se řiká nasazenísmajlík
25. 3. 2007 14:4215
0 0
2xox: Ony ty fotky ani nejsou z jedné soutěže. A dokonce ani jedna není z letošních Okříšek.
První (Gavlák) je ze Šumavy, Pantálek jede letos v jiných barvách, Firlova fotka taky není z Okříšek...
25. 3. 2007 15:2516
0 0
To je docela ulet, ty fotky, ne? V seznamu akreditovanych jsem tusim dva lidi z ewrc videl, takze nejake fotky z letosnich Okrisek urcite mate ... tohle je jak vystrizene z palaska.
25. 3. 2007 17:1717
0 0
Článek včera večer vznikal v době, kdy nebyly k dispozici aktuální fotky. Je běžné, že u aktuálního reportážního článku jsou použity starší fotografie. Dnes už jsou na webu nové fotky z Okříšek, dokonce tam byly ještě dříve, než jste ewrc srovnávali s paláskem, proto se domnívám, že to nebylo na místě. Lépe hledat ! smajlík Fotky z Okříšek má už na webu Sagi a bude mít i Stanis, a jsou pěkné.
25. 3. 2007 19:0418
0 0
AE86: zkus mediasport.cz
25. 3. 2007 23:4719
0 0
Druhá polovina soutěže nezačala zrovna slavně, když musel první test být zrušen. Příčinou byl příliš vysoký rychlostní průměr vítěze prvního průjezdu. VZKAZ PORADATELUM:alespon tem divakum u trati,co tam v desti cekali jste to mohli rict predem,casu na to bylo dost!!!
26. 3. 2007 09:0520
0 0
Tak kvůli počasí jsem se nebyl podívat, v neděli jsem byl potom nejvíc naštvaný, páč bylo nádherně. Škoda Davida Komárka, že musel odstoupit hned v úvodu, byl bych zvědavý na jeho výsledky.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!