Deníček z Portugalska 2007 – 2. díl

Dnešní den by se z mého pohledu dal charakterizovat zcela jednoznačně – „Když se daří, tak se daří…“

Úterý 28. 3. 2007

Dnešní den by se z mého pohledu dal charakterizovat zcela jednoznačně – „Když se daří, tak se daří…“

Deníček z Portugalska 2007 – 1. díl

Deníček z Portugalska 2007 – fotky z budování servisu

Hodinky ukazují 1:00 ráno, právě jsem opravil rozpis po dnešním dni a musím se přiznat, že se mi nyní do psaní, po dnešních zážitcích, příliš nechce.

Hotel jsme opouštěli v 7:00 hodin. Krátce před 8:00 již stojíme jako 4. auto před testem číslo 8/11. Po včerejším dešti nám trať ihned připomene loňské Turecko – bláto, občas malé louže. Podmínky jsou ale pro všechny stejné a my zahajujeme dnešní tréninkový den. V polovině testu náš vůz navždy opustil jeden ze zadních tlumičů. Zastavuje, obhlížíme poškození a snažíme se tlumič zafixovat do polohy, která by umožňovala poklidné dojetí do cíle. Vzhledem k terénu se nám to daří pouze na několik kilometrů a RZ dojíždíme s uvolněným tlumičem.

Z cíle ihned voláme tréninkové skupině, která na nás čeká na startu, aby okamžitě vyklidili rezervní tréninkový vůz. Tím je civilní Octavia 4×4 na šotolinových pneumatikách. Před startem druhého průjezdu tedy přehazujeme veškeré vybavení, oznamuje na ředitelství změnu tréninkového vozu a vydáváme se zpět na trať. Test 8/11 je velmi technický, měří 30,7 km a poznámky jsou obsaženy na 43 stranách A4.

Krátkým objezdem se přemisťujeme na start další RZ, kde musíme zhruba 30 minut čekat v koloně ostatních posádek. Naše skupina ještě není do RZ vpuštěna, seznamovací jízdy dokončují neprioritní jezdci. V 11:00 konečně vjíždíme i my. Při druhém kontrolním průjezdu, i přes značnou výšku našeho vozu, prorážíme olejovou vanu a v polovině testu tedy musíme automobil odstavit. Opět voláme tréninkové skupině, naštěstí je již na startu. Mezitím se totiž kluci vrátili ze servisní zóny ve Faru (na cestu vymontovali zadní tlumiče) s dalším vozidlem, nyní samozřejmě již zcela civilním. Popisujeme jim místo, kde přesně stojíme a doporučujeme nejvhodnější cestu podle mapy.

Mezitím sundáváme jednu pneumatiku, abychom následně ušetřili co nejvíce času. Jakmile mechanici dorazí, opět přehazujeme veškeré vybavení a tentokrát musíme celý automobil ještě přezout na šotolinové pneumatiky. Opět volám na ředitelství. Mé číslo již mají uložené a rovnou mě oslovují jménem a se smíchem dodávají, zda chci opět nahlásit změnu tréninkového vozu. Když jim sdělím, že se nemýlí, nechtějí mi věřit…

Po poměrně krátké době pokračujeme v seznamovacích jízdách, nyní již téměř krokem. Až večer v servisu se dozvídáme, že když chtěli mechanici dokončit namontování pneumatik na svůj vůz, zjistili, že přijeli po pomalém defektu a jedno z kol je prázdné, opravdu neuvěřitelný sled událostí…

Vhledem k několika výměnám automobilů nabíráme značnou časovou ztrátu, se kterou se potýkáme po celý zbytek dne a vjezdy do jednotlivých RZ stíháme na samém časovém limitu. Nakonec dokončujeme seznamovací jízdy všech dnes určených RZ a den končíme tréninkem shakedownu.

Rád bych české fanoušky upozornil na krásný brod, který je 2,3 km po startu RZ 4/7. Brod je dlouhý přibližně 25–30 m, jede se po panelech. Otázkou zůstává množství vody během závodu. Diváci poměrně často takovéto místo přehradí a hladina vody rychle stoupá… Zhruba 400 m nad brodem je další krásné divácké místo. Na brod v údolí z něj není příliš vidět, ale máte možnost pozorovat závodní vůz na protější straně a to velice dlouhou dobu. Bohužel obě tyto místa asi budou diváky zcela přeplněné, jíž dnes budovali pořadatelé zátarasy a „mlíka“.

Při našem večerním návratu do servisní zóny má hlavní tréninkové auto vyměněny tlumiče a je připraveno pro zítřejší den. V podvečer mechanici rovněž opravují rezervní automobil, vana je na místě zavařena a zítra tedy na trať vyrážíme ve stejném složení jako dnes.

Mechanikům patří rozhodně velké poděkovaní za skvěle odvedenou práci!

V servisu rovněž potkáváme první české fanoušky, v čele s dvorním fotografem eWRC, Brosem.

Zítra máme na programu seznamovací jízdy 1. a 2. etapy, hotel opouštíme v 7:15.

Čtenáře eWRC zdraví

Komentářů celkem: 16
28. 3. 2007 08:321
0 0
"Těžko na cvičišti, lehko na bojišti" Přeji klukům, ať si vyberou smůlu před závodem samotným (když už to musí být) a dojedou si pro bod v celkovém hodnocení. V takové konkurenci by to byl jistě úspěch.
28. 3. 2007 08:422
0 0
Dokážete si představit lepší zpravodajství? smajlík
28. 3. 2007 09:053
0 0
Díky za super info a hodně štěstí do závodu.
Čau
28. 3. 2007 09:154
0 0
Tak snad to byla veškerá smůla, která vás potkala. To přísloví, že když se daří, tak se daří u nás říkáme trochu jinak, ale chápu, že tu ostřejší varinatu do deníčku napsat nejde smajlík
28. 3. 2007 09:165
0 0
skvele info diky ,i foto bude to pekna rally
Recarco
28. 3. 2007 09:266
0 0
Kluci, hlavně Filipe, díky za info. Tohle je milionkrát lepší, než nějaké tiskovky. Jen se děsím, v jakém stavu s fabinkou dojedou, když podmínky dokážou vyřadit dva treninkáče smajlík. Hodně štěstí.
28. 3. 2007 10:207
0 0
Slovy Oty černého z Izerových úst: "Když se nedaří, tak se to holt se.e všchno." Přeju vám kluci už konečně pohodu, hlavně nějaký dobrý výsledek!
28. 3. 2007 12:008
0 0
A nebo slovy Ivánka: „Když se daří a padá to tam, to umí každej blbec.“ Tak snad už teď bude jenom líp a líp!
WRCharlie
28. 3. 2007 12:139
0 0
... skvěle a vtipně napsáno ...
... člověk od compu by chtěl být u všech těch popisovaných událostí, třeba jen v servise vařit tu vanu ... no ne ?
28. 3. 2007 12:2210
0 0
Tak teď už snad bude všechno jen lepší a lepší...
28. 3. 2007 14:0011
0 0
Tak ať jste teď, Filipe, už jen příjemně překvapeni, jak to všechno pěkne běží! A díky za informace.
28. 3. 2007 14:3212
0 0
WRCCharlie - pravdu díš, i když abych jim já vařil tu vanu, to bych klukům fakt nepřál..smajlík)))) Ale třeba umejt auto bych snad ke vší spokojenosti svedl...-)))
28. 3. 2007 15:0713
0 0
Hodně štěstí!!! Deníčky miluju!
28. 3. 2007 15:3514
0 0
Kluci doufám, že máte smůlu vybranou. Hodně štěstí
28. 3. 2007 17:1015
0 0
Jo tak to meli kluci perny den.Je me udivuje,ze nemaji na zaloznim treninkovem aute lyžu.Navic kdyz trenuji sotolinovou soutez....
28. 3. 2007 19:5416
0 0
Tak smůlu už jste si vybrali, tak teď už jenom dobrý zprávy a když to půjde tak i nějakej ten bodík. Přeju hodně štěstí (asi ho budete potřebovat)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!