Lumír Firla na Vysočině nad plán
„Před startem bych byl spokojený s umístěním do šestého místa“ říká Lumír. „Přemýšleli jsme nad tím, že bychom chtěli výše, ale mezi sezónami jsem moc nejezdil ani netestoval. Velmi vážně jsme uvažovali nad změnou vozu a tak šestka stála připravená k prodeji. Před Vysočinou jsme tedy provedli jen lehké změny na podvozku.“
Na start se třicetiletý jezdec, který na Vysočině zahajuje svou teprve druhou kompletní soutěžáckou sezónu postavil plný očekávání. „Na mokrých gumách jsem vlastně ještě nikdy celou soutěž nejel, proto jsme měli trochu obavy, aby nám dříve, než si znovu na závodní tempo a podmínky na trati zvykneme, soupeři moc neodjeli,“ připomíná Lumír své mírné předstartovní obavy.
Ty však rozptýlil již pohled na čas při dojezdu do cíle první měřené zkoušky. Šestá pozice celkově a pátá mezi produkčními vozy dávaly tušit, že pokud vše půjde dobře a vydrží technika, mohl by se Lumírovi s Pavlem podařit slušný výsledek.
Technika nezklamala a do servisu v polovině soutěže přijížděla posádka žlutého Lanceru na celkové čtvrté pozici. Příliš prostoru pro taktizování však nezbývalo. Nejrychlejší osmička celkového hodnocení stála v cíli úvodní části soutěže natěsnána v půlminutě a bylo jasné, že pokud posádka vyrobí na deštěm vytrvale zkrápěné trati jakoukoli chybu, bude to mít zásadní vliv na výsledek. Těsně za Lumírem figuroval ve výsledcích rychlý Viktor Szabó a pět vteřin k dobru na Petra Hozáka nebyl za stávajících podmínek také nijak významný náskok.
„Jezdit pod tlakem mi nevadí“, říká Lumír. „Nerad ale řeším časy a nebaví mně počítat vteřiny. Takové situace pak mohou skončit špatně. Samozřejmě, že vím jak jsou soupeři rychlí a proto zkouším také zrychlovat, ale důležité je dojet do cíle. Nechci jít do nesmyslného rizika, rozbít auto a ztratit celý závod kvůli přetahování se o dvě vteřiny.“
Po šesté rychlostní zkoušce ukazovala Lumírovi časomíra shodnou hodnotu jako Viktoru Szabó. To ovšem orlovský jezdec nevěděl, jelikož v cíli zkoušky nenarazil na tabuli s výsledky a tak se snažil jet naplno a netaktizovat také v následující rachlostce, což se vyplatilo. V jejím cíli zaznamenali Lumír s Pavlem druhý nejrychlejší čas a postoupili na třetí pozici celkového pořadí. V závěrečném testu bylo potřeba tempo udržet, což se nejrychlejším časem ve zkoušce, který zaznamenal Lumír společně s Petrem Hozákem podařilo a posádka žlutého lanceru si tak připisuje nejen důležité body za stříbrnou příčku v hodnocení Rallysprintů, ale také premiérovou „bednu“ v kariéře.
„Jsem maximálně spokojený,“ rekapituluje Lumír Firla své vystoupení na Vysočině. „Všechno fungovalo perfektně. Auto jelo bez nejmenších potíží, my jsme se taky snažili a tak až na pár krizovek to celkem šlo. Kousek před cílem v levé trojce přes horizont jsme sice měli ještě jeden větší problém, ale Matadorky zafungovaly dobře a všechno jsme ustáli. I když do cíle už to bylo tak blízko, že bychom tam snad doletěli i po střeše“ uzavírá Lumír bilanci svého víkendového vystoupení.
Další soutěží, kterou orlovský jezdec, absolvuje bude o velikonočním víkendu Valašská Rally, která zahájí prostřední ze soutěžáckých šampionátů. Vůz pro Vsetín zůstává stejný, na sedačku vpravo se vedle Lumíra posadí po delší přestávce jeho bývalý mitfára Jaroslav Jugas.