1. 4. 2007 00:00 − 2283× − 0

Agrotec Iveco rally 2007 – přihlášky přibývají

Uzávěrka přihlášek je 11. dubna, ale již nyní je přihlášeno několik jezdců, kteří jsou zárukou kvalitního motoristického sportu.

3. AGROTEC IVECO rally 2007, která bude ve dnech 20. a 21. dubna součástí nově vypsaného šestidílného šampionátu mistrovství republiky, se rychle blíží. Uzávěrka přihlášek je 11. dubna, ale již nyní je přihlášeno několik jezdců, kteří jsou zárukou kvalitního motoristického sportu.

„Tratě jsou připraveny, zbývá dokončit nový šotolinový úsek a poopravit něco na zbytku tratě. Měli by se objevit kluci s velkými kity, pravděpodobně Pepíno Peták a dle informací není vyloučen start Trněnky ( Karel Trněný). Momentálně se samozřejmě pracuje především na jednáních s jezdci,“ prozrazuje na úvod Rudolf Kouřil, ředitel hustopečské soutěže i aktivní spolujezdec zároveň.

V seznamu přihlášených byl mezi prvními obhájce prvenství a ostatně především úřadující mistr jednodenních sprintů Pražan Josef Semerád, ale nechybí ani jeho vloni největší soupeř Vladimír Barvík ze Zlína, kteří oba pojedou s EVO devítkami. Právě zlínský řidič sanitky vloni na jihu Moravy pěkně zazářil a odjížděl velmi spokojen se stříbrnou medailí a celkově ve sprintech nakonec skončil rovněž stříbrný. Hustopeče ale jistě nebudou pouze duelem těchto dvou jmenovaných.

Ze zajímavých posádek, které se již také přihlásily ke startu, můžeme jmenovat olomouckého Ludvíka Otto se Subaru Impreza, či úspěšného polského jezdce Marcina Dobrowolskiho s Peugeotem 206 XS. Dalším zahraničním účastníkem bude Johann Drapela z Rakouska, startující se Škodou Felicia a možná se objeví i slovenští jezdci, pro které jsou Hustopeče jen pár kilometrů od hranic. Velký zájem o start má i Moravák z Rakouska Eddy Schlager, který by mohl překvapit, ale který musí dořešit možnost změny termínu svých tréninkových jízd, neboť v jejich době bude pracovně zaneprázdněn. Dalším z moravských jezdců bude Tomáš Kurka s Lancerem EVO VII., který také dokáže být celkem rychlý.

Radek Mifka je přihlášen s nejnovějším Lancerem EVO IX a za zmínku stojí také Jaromír Tomaštík se Subaru Impreza, jehož tým nasazuje ještě druhý podobný vůz s Davidem Spisarem za volantem a ve stejných barvách pojede i třetí posádka – Jiří Krajčík, jenž pro změnu vsadil na Renault Clio.

Domácí Martin Rada, který je zároveň hlavním pořadatelem akce, má pro svoji rudou Alfu Romeo 147 tradičního soupeře ve třídě N3 v podobně Jana Vaňáče a jeho Peugeotu 206 RC. Přihlášeni jsou také Jiří Šén a Karel Hédl s vozem Honda Civic 1,6 (N2), kteří mají za sebou poměrně velkou ránu na Okříškách, takže se snad vůz podaří včas opravit, aby mohli přijet. V provizorní startovní listině je několik Favoritů a Felicií ve třídách A6 a A5, ale i Fabia, či třeba kroměřížský František Pilka s Citroenem C2 Challenge. Startovní pole tedy jistě bude dostatečně pestré.

Chybět nebudou ani historici, kteří třeba na Okříškách chyběli, neboť pro sprinty není letos kategorie historiků vypsána. Přihlášena je favorizovaná trojice historických vozů Opel Kadet coupe, které obvykle kralují absolutní klasifikaci veteránů. A to v jezdeckém složení – Zdeněk Tichý, Lubomír Tenkl a Ctirad Hájek. Se škodovkami 110 plánují přijet Petr Hejhal, či Jan Krejča, se Škodami 1000 MB pak přijedou Pavel a Josef Kiškové, či třeba vyškovská posádka Výmola a Kvapil, kteří mnohdy se svoji tisícovkou předvádějí hodně odvážné kousky. A tak by šlo pokračovat, ale počkejme si až na konečnou podobu startovní listiny a konečné počty přihlášených.

Určitě aktuální zajímavostí je, že ředitel soutěže byl o právě uplynulém víkendu k vidění na závodu do vrchu na Mohylu Míru nedaleko Brna. Nelákal zde však další posádky, ani nezávodil. Ale tentokrát pro změnu a pro novou zkušenost usedl do záchranného vozidla a byl na dva dny záchranářem. Jeho výčet funkcí při závodech je tedy nyní ještě pestřejší: „Všechno se má zkusit! Mnohé rally jsem za ty roky absolvoval nejen jako spolujezdec, ale i jako traťák, vedoucí RZ, vedoucí tratě, šéf bezpečnostního dispečinku, ředitel, stykař atd. Tak proč nezkusit i to záchranné vozidlo. Aspoň člověk ví, o čem to všechno je a nikdo ho neopije rohlíkem,“ poznamenává Rudolf Kouřil.

„Vzhledem k tomu, že do uzávěrky přihlášek je 11 dnů, to vypadá slušně,“ doplňuje ještě Kouřil na téma očekávané účasti na hustopečské soutěži. Posádkám jen ještě připomínáme, že termín uzávěrky přihlášen na 3. AGROTEC IVECO rally 2007 je ve středu 11. dubna 2007. Hlavní nápor přihlášek lze tedy teprve očekávat v následujících dnech.

Celá trať 3. AGROTEC IVECO rally 2007 má plánovanou délku 273,78 km, z toho 10 RZ měří 125,31 km. Start bude ve večerních hodinách v pátek 20. dubna a hlavní dávka rychlostních zkoušek je naplánována na sobotu 21. dubna 2007.

Ještě před tím je ale na programu první díl nového šampionátu MČR – Valašská rallye – která již o nadcházejícím víkendu naznačí, co lze od novinky očekávat.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!