Martin Vaněk - eWRC.cz
17. 6. 2004 00:00 − 2293× − 0

SupeRally – PROČ NE!?

Názor – Martin Vaněk nám poslal zajímavý dopis/článek, v kterém ukazuje trhliny v připravovaném systému SupeRally.

Jaký je Váš názor na pravidlo Superally v mistrovství světa v rallye, které se chystá a zkouší pro příští sezónu.Chtěl bych vědět názor fanoušků a příznivců rallye.

Dám Vám malý příklad situace, která může v kterékoliv rally nastat:

Rally Finland 1. den
1. Loeb 20.00,0
2. Solberg 21.00,0

První den soutěže projede Loeb trať za 20 minut a Solberg za 21 minut.

2. den:
1. Solberg 20.00,0
2. Loeb 20.10,0

Druhý den projede trať RZ nejrychleji Solberg a Loeb o 10 vteřin pomaleji.

3. den
1. Solberg 20.00,0
2. Loeb 20.25,0

Poslední den projede trať Loeb o 25 vteřin pomaleji než Solberg.V součtu časů na tom budou jezci takto:
Loeb 1:00.35,0
Solberg 1:01.00,0

Kdo projel trať nejrychleji, kdo se stal vítězem a kdo získal nejvíce bodů? Je to jednoduché, ne? Loeb projel trať nejrychleji a tudíž se stal vítězem a proto také získá nejvíce bodů. Je možné aby nejrychlejší jezdec nedostal nejvíce bodů a tudíž se vlastně nestal vítězem? Ano! "Díky" bodovému systému Superally to možné je! Podle uvedeného příkladu při bodování Superally dostane Loeb za 1., 2. a 3. den 10, 8, a 8 bodů – v součtu 26 bodů. Solbergovi připíšou 8, 10 a 10 bodů – dohromady 28 bodů. Takže Loeb projede trať nejrychleji a přesto nedostane nejvíce bodů?!?! Jet nejrychleji už nic neznamená? Když jezdec pojede pomaleji získá víc dodů?! To nedává rozum! O co v rally jde když už ne o to, aby posádka projela vytyčenou trať co nejrychleji?!?! Neznám žádný sport, ve kterém by ten nejrychlejší nebyl vítězem a nezískal nejvíc bodů!

Je tu ale také možnost, aby se časy z etap nesčítali. Pak by byl vítěz vyhlášen každý den? Nebo se jen rozdělí body za jednotlivé etapy (dny) a šmitec? Nebude vyhlášen žádný vítěz? Nebo budou třeba tři různí vítězové? Pak se může stát, že např. Rally Finland 2005 bude mít tři vítěze? Aha, takže jedna rally Finland a tři vítězové? Nebo náme za rok 3krát rally Finland? To je uplně jasné! Dvě jména na zadních bočních oknech závodních vozů je prý pro diváky matoucí, ale že bude mít jedna rally tři vítěze, tak to není matoucí?!

Není možné, aby za každý den byli udělovány body a odstoupené posádky měli možnost další dny bodovat. Jaké by to bylo kdyby např. v hokeji rozdělovali body za každou třetinu? A do další třetiny by nastupovali za stavu 0:0 ? A co kdyby ve Formuli 1 udělovali body po každých 20 kolech? Odstoupení jezci by mohli zase do závodu? Proč ne? Totéž je i Superally v MS! Protože se rallye jezdí na dlouhé vzdálenosti cca 400 Km RZ je nutné aby se kilometry rychlostních zkoušek rozdělili do tří dnů. Kdyby se to dalo stihnout za jeden den tak se to za jeden den odjede. Jak by se pak uplatnil bodovací systém Superally? Udělovali by se body např. po 5, 10 a 15 RZ ? Nebo podle průběžného pořadí po 10, 14 a 16 hodině?

V případě kdyby bodování Superally bylo schváleno tak, že vítězem by se stane ten kdo v součtu tří dnů dosáhne nelepšího času, ale body budou přidělovány na konci každého dne se může přihodit tato situace:

Vezmeme si uvedený příklad rally Finland (viz výše). Uvedená Rally Finland bude poslední soutěží v šampionátu a před soutěží budou mít Loeb a Solberg na kontě stejně bodů. Bude se tedy rozhodovat o titulu. Po rally uslyšíme v televizi: "Poslední soutěž letošního šampionátu v automobilových soutěžích – Rally Finland měla rozhodnout o titulu mistra světa. Před soutěží měli stejný počet bodů Loeb a Solberg a rozhodovalo se tudíž mezi nimi. Po třech dnech tvrdých soubojů o cenné vteřiny se stal nakonec vítězem Sebastian Loeb na voze Citroën Xsara a druhý skončil Petter Solberg se Subaru, který se stal mistrem světa, protože získal v soutěži více bodů."

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!