Riečica – Škaloud na Start Autó Rallye – Eger 2007
O uplynulém víkendu startovala posádka Michal Riečica (sk) – Jan Škaloud (cz) s vozem SUBARU IMPREZA STi týmu R – GLASS Slovakia , v severomaďarském městě EGER na asfaltové soutěži , kterou se zahajoval maďarský seriál START AUTO RALLYE 2007. Vloni tato soutěž byla i součástí mistrovství Slovenska.
Jako i v minulosti pořadatelé očekávali přihlášky zahraničních posádek, kterých letos bylo jako šafránu . Na start se postavilo celkem sice 142 posádek (130 + 12 historiků) , ale z toho – pouze 4 zahraniční, jedna slovensko-česká, slovenská, rakouská a italská. Administrativní a technické přejímky proběhly v místním sportovním areálu, vše bylo soustředěno a organizováno na jednom snadno a jednoduše přístupném místě. Potřebné a předepsané úkony proběhli pro tým bez problémů a posádka i vůz byly připraveny ke startu.
Foto: I. Škaloud
Slavnostní start soutěže se uskutečnil v pátek 30. dubna v 18,00 hod v centru města na náměstí Dobo-tér , přímo pod slavným Egerským hradem.
Foto: I. Škaloud
Dle našich maďarských přátel velké množství fanoušků s napětím očekávalo zveřejnění seznamu přihlášených, protože na různých webech se velmi živě diskutovalo o přezbrojování domácích týmů a různí informátoři přinášeli "zaručené" zprávy o tom, kdo s jakým novým vozem pojede. Jak je známo, tak Maďarské mistrovství je vyhlášeno pro vozy WRC, pro vozidla sk. A, N, H, a samostatná je klasifikace vozidel Super 1600 a od letošního roku i samostatná klasifikace Super 2000. Po zimní přestávce se v maďarsku také rozšířila i řada historických vozidel a momentálně jich je dle informací okolo dvaceti.
Různé dohady a spekulace se nakonec potvrdily a ve startovním poli se objevilo 8 vozů WRC, 12 Mitsubishi Evo IX , několik S1600 Suzuki a Renault a také Polo S2000. Letošní 682 km dlouhá egerská rally byla svým profilem velmi podobná loňské, tvořilo ji 14 RZ s asfaltovým povrchem v celkové délce 163 km . Soutěž startovala okruhovou zkouškou na letišti v Mezókovesdu a posádky ji k velké radosti mechaniků a členů týmu absolvovaly v průběhu soutěže 4 x.
Foto: duen.hu
Zejména mechanici tak měli možnost na vlastní oči vidět své posádky v plné jízdě, protože servisní areál byl hned vedle okruhu, vzdálený asi tak 250 m. Super velké a hlavně perfektně připravené prostory zajistili obrovskému množství diváků pohodlné zaparkování a bezproblémové a bezpečné sledování průběhu okruhové vložky.
Foto: duen.hu
Soutěž probíhala v aprílovém období, ale počasí bylo nádherné v žádném případě aprílové, svítilo sluníčko a to také asi přilákalo ve velkém počtu fanoušky rally, kteří si přišli při sledování soutěže díky vozům WRC, množstvím EVO-devítek a nádherných S 1600 a S2000, ale i ostatních na své.
Foto: duen.hu
Bohužel pro posádku nebylo aprílové období ideální a po celou dobu soutěže se potýkala s technickými problémy , kdy elektronika vozu neustále zlobila a neumožňovala využít plný výkon. Po předchozím úspěchu v závěru loňského roku – 2. místo absolutně na Mikulas rally Veszprem, nyní obsadili Michal Riečica – Jan Škaloud na egerské rally 28. místo absolutně ze 130 přihlášených. Soutěž dokončilo celkem 69 posádek.
Konečné výsledky | ||
---|---|---|
1. | Turi-Toth | Škoda Fabia WRC |
2. | Benik – Varga | Ford Focus WRC 03 |
3. | Asi – Perce | Mitsubishi |
Pro čtenáře eWRC spolujezdec Honza ŠKALOUD