Gardemeister rozhořčen rozhodnutím komisařů

Toni dojel podle komisařů do servisu "na méně než čtyřech kolech", Araujo nadšen výkonem Lanceru WRC05

Toni Gardemeister, který v letošním roce jezdí s vozem Mitsubishi Lacer WRC05 je velmi rozladěný rozhodnutím technických komisařů na Rally Portugal. Toni byl vyloučen za porušení pravidel na přejezdu po čtvrté rychlostní zkoušce první etapy. Finský jezdec byl původně klasifikován po první etapě na desátém místě.

Problém, za který byl nakonec vyloučen vznikl již na RZ 3, kdy Toni trefil levým zadním kolem jeden z mostků na trati. Pokračoval však dále a dojel ještě i další rychlostní zkoušku na jedenáctém místě s minimální ztrátou. V pátek večer byl ale vyloučen podle článku 3.6 sportovních pravidel vydaných FIA platných pro MS, kdy vůz musí na přejezdu, kde se jedná o veřejnou komunikaci, mít všechna čtyři kola a pneumatiky.

„Jsem moc a moc zklamán tímto rozhodnutím. Zmiňovanou sekci jsem absolvoval s kolem na kterém pneumatika byla poškozená, ale ne zcela zničená. Předpokládal jsem, že vše bude v pořádku,“ říká rozezlený Gardemeister. „Měli jsme napsaný perfektní rozpis a mohli jsem dosáhnout na dobrý výsledek.“

Poté co byl Gardemeister diskvalifikován, byl jediným jezdcem s Lancerem WRC05 na trati Portugalec Armindo Araujo. Byla to jeho první soutěž s vozem kategorie WRC a po smolném shakedownu, když při výletu mimo trať Araujo zranil několik diváků stojících v únikové zóně, se portugalskému jezdci dařilo v závodě mnohem lépe. V poslední regulérní rychlostní zkoušce celého závodu ale svou snahu přehnal a vyletěl z trati.

"Již od začátku soutěže se mi s Lancerem WRC05 jelo dobře. V průběhu jsem často měnil nastavení, aby byl vůz co nejlépe připraven na velmi těžké podmínky na trati. V desáté rychlostní zkoušce jsme zažili horkou chvilku, když jsem ve 170 km/h vyjel mimo trať. Naštěstí pro mě jsem byl schopen se vrátit na trať bez jakéhokoliv poškození vozu nebo posádky.

Vůz kategorie WRC se řídí úplně jinak, než eNko, má mnohem větší výkon, je to skvělý pocit řídit něco takového. Mrzí mě, že jsem nedojel do cíle domácího podniku. Mé časy se postupně zlepšovaly a já jsem se cítil stále jistější za volantem vozu WRC. Nyní se ale musím soustředit na zbývající závody v produkčním šampionátu PCWRC a zajet zde co nejlepší výsledek,“ říká portugalský jezdec.

Komentářů celkem: 24
5. 4. 2007 16:59
0 0
Stanisi díky.
5. 4. 2007 17:04
0 0
Taky už jsem se podíval. A je to jasné. Není o čem dál diskutovat. Podle nového předpisu takový soutěžní vůz nesmí pod trestem vyloučení na veřejnou komunikaci, tedy spojovací etapu. Měli zavolat asistenci, nechat se odvézt do servisu a pokračovat v rámci super-rallye.
7. 4. 2007 14:58
0 0
NEJLEPSI JE SEBASIAN LOEB a klidne bych dal Marcusovi stejny auto jako jemu aby se definitivne znemoznil smajlík
7. 4. 2007 17:01
0 0
Brabuss presne tak hele ja bych penalizoval Leoba za to ze si kracuje zatacky to ma stejnou logiku ;))
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!