Coates Rally Queensland – komentář

Atraktivní australský šampionát je letos obohacen o zcela nové exempláře kategorie Super 2000.

1. podnik australského mistrovství (ARC), 31. března – 1. dubna, šotolina, Queensland, 1. etapa – 8 RZ/103 km, 2. etapa – 9 RZ/104km


Atraktivní australský šampionát letos díky startům zcela nových exemplářů kategorie Super 2000 vzbuzuje ještě mnohem větší mezinárodní zájem. Úřadující mistr Simon Evans ovšem prozatím zůstává u osvědčené produkční Corolly a první soutěžní kilometry s novým dítkem australského týmu Toyoty tak připadly Nealu Batesovi. Naopak u Fordu za volanty Fiest Super 2000 usedli oba tovární jezdci Michael Guest i Darren Windus. Se Subaru Impreza Sti N12 v soukromých barvách znovu do bojů s továrními týmy vyráží Dean Herridge. Stejný vůz letos pilotuje nadějný mladík Will Orders a se starší Imprezou hodlá zkušené mazáky potrápit mladší bratr úřadujícího šampióna Eli Evans.


Foto: www.rally.com.au

Etapa 1

Ford si stanovil za primární cíl dovézt své vozy úspěšně do cíle. Tyto plány bohužel narušil hned první test, v němž kilometr po startu Windus svou Fiestu odstavil. Důvodem byl prasklý obal převodovky, defekt, který se u problematických převodovek Sadev vyskytl vůbec poprvé. Týmový kolega Guest zaznamenal během první sekce dva šesté a jeden pátý čas a do prvního servisu přijížděl na páté pozici. Ani pro něho však nebyl průběh zcela hladký, neboť se musel vypořádat s příliš tichým interkomem. Kvůli vysokému hluku nového motoru správně neslyšel všechny poznámky a navíc se mu ještě travinou ucpal přívod vzduchu ke chladiči, což způsobilo lehčí přehřívání motoru.


Foto: www.rally.com.au

Žádným překvapením nebylo jméno vedoucího jezdce po RZ 3, kterým byl samozřejmě úřadující mistr Simon Evans. Jezdec Toyoty vyhrál všechny testy, ačkoliv poslední z nich jel pro jistotu opatrněji, a na svého bratra, který byl překvapivě druhý, najel 19,4 sekundy. Na třetí pozici byl klasifikován Bates, v servisu vyjadřující velkou spokojenost s rychlostí nového vozu. Naopak Herridge nebyl se svými časy, zejména v prvním testu, který jel až přespříliš opatrně, spokojen vůbec. I tak ale za Batesem zaostával jen o 1,7 sekundy.


Foto: www.rally.com.au

Ani druhá sekce první etapy nezaznamenala jiného vítěze než Simona Evanse, který si jediné drama prožil na šestém testu. V něm organizátoři zazmatkovali a pustili Evanse s Herridgem na zkoušku před dojetím posledního předjezdce do cíle. První jmenovaný jej na zkoušce dojel a Herridge byl poté varován a zastaven. Oběma komisaři přisoudili náhradní časy podle jejich rychlosti v předešlých zkouškách.


Foto: www.rally.com.au

V druhém servisu již bylo obsazení předních tří pozic odlišné od dopoledního. Na Batesově nové Corolle došlo k uvolnění přívodu paliva, který musel jezdec svépomocí ve zkoušce opravit a ztratil tím přes půl hodiny. Následoval propad na konec startovního pole za Orderse, jenž 20 minut nachytal již předtím, když motor jeho vozu jel jen na tři válce. Teprve poslední ze zbylých dvou testů první etapy definitivně rozhodl o uspořádání prvních tří. Simon Evans si svou pozici uhájil naprosto dominantním způsobem, ovšem jeho bratr vůz v samém závěru přetočil a propadl se za Herridge, jehož mechanici v předposledním sobotním servisu odhalili příčinu pomalých časů. Na vině byla vadná řídící jednotka, která neumožňovala motoru jít do maximálního výkonu. Spadlý klínový řemen v závěru etapy katapultoval ze čtvrté pozice na jedenáctou Guesta.

Výsledky 1. etapy
1. Simon Evans/Sue Evans (AUS) Toyota Corolla Sportivo 1:03.56,8
2. Dean Herridge/Bill Hayes (AUS) Subaru Impreza WRX STI +1.35,0
3. Eli Evans/Chris Murphy (AUS) Subaru Impreza WRX STI +2.00,9
4. Brendan Reeves/Rhianon Smyth (AUS) Subaru Impreza WRX STI +4.34,3
5. Steven Shepheard/Tom Smith (AUS) Mitsubishi Lancer Evo VI +4.59,3

Etapa 2

Druhá etapa se nesla ve stejném duchu jako ta předchozí. Simon Evans nedal nikomu šanci, vyhrál všechny zkoušky a odvezl si z Queenslandu maximální možný bodový zisk. To se mu povedlo i přesto, že málem cíl druhého dne neviděl. V RZ 15 trochu přehnal nálet přes horizont, za nímž následovalo odbočení, a svůj vůz zaparkoval mezi stromy. Naštěstí jediným vážnějším následkem bylo absentující okno u spolujezdkyně a pomačkaný pravý bok vozu.


Foto: www.rally.com.au

Velice blízko tak měl v tu chvíli k vítězství Evansův týmový kolega Bates za volantem Corolly Super 2000. Nakonec ale štěstí jeho kolegy znamenalo, že se musel spokojit s druhou příčkou. I tak byl Bates s novým vozem velmi spokojen, ačkoliv by ještě měl „zhubnout“ o 60 – 70 kilogramů. Velké překvapení mu přichystala také šetrnost vozu k pneumatikám, kterých využil během víkendu výrazně méně než Evans se starším produkčním vozem.


Foto: www.rally.com.au

Zato Ford Fiesta Super 2000 se nakonec v příliš dobrém světle neukázal. U Guestova vozu druhý den došlo lavinovitě vinou uvolněné tyče řízení k napáchání velkých škod v motorovém prostoru, což mělo za následek odstoupení. Týmový kolega Windus se tentokrát cíle dočkal, ovšem v boji o čtvrtou příčku se musel sklonit před soukromníkem Brendanem Reevesem se Subaru. Třetí pozice opět připadla Eli Evansovi, který po jednom skoku na prvním testu vylétl z trati a málem pro něj soutěž na tomto místě skončila.


Foto: www.rally.com.au

Přední reprezentant Subaru Herridge se druhý den s autem natrápil více, než by bylo zdrávo. Napřed musel řešit přetáčivost, aby poté odešel přední diferenciál a celé řízení mu ještě více zkomplikoval. Nakonec v předposledním servisu vzdal kvůli rozsáhlým problémům s motorem.


Foto: www.rally.com.au

Výsledky 2. etapy
1. Simon Evans/Sue Evans (AUS) Toyota Corolla Sportivo 1:04.09,9
2. Neal Bates/Coral Taylor (AUS) Toyota TRD Corolla S2000 +1.11,5 (1. S2000)
3. Eli Evans/Chris Murphy (AUS) Subaru Impreza WRX STI +2.06,6
4. Brendan Reeves/Rhianon Smyth (AUS) Subaru Impreza WRX STI +3.42,0
5. Darren Windus/Jon Mortimer (AUS) Ford Fiesta S2000 Rally +3.49,8 (2. S2000)

Průběžný stav mistrovství:
1. S. Evans 40, 2. E. Evans 28, 3. Reeves 24, 4. Herridge 16, Bates 16, 6. Brinkman 14

Komentářů celkem: 2
4. 4. 2007 17:371
0 0
ta Fiesta vypada krasne a nevic dojela do cile...ze by to znamenaly lepsi casy pro tohoto prcka?
4. 4. 2007 19:062
0 0
No ta jedna Fiesta dojela do cíle, protože měla celý první den na opravu vadných dílů od Sadevu. No a u té druhé to bylo přesně naopak, první den OK a druhý konec...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!