12. 4. 2007 00:00 − 2589× − 6

Mistrovství Evropy 2007 na startu

Pro poslední ročníky ME byla typická střídmá sestava jezdců objíždějících většinu podniků za cílem zisku titulu.

Pro poslední ročníky šampionátu „starého kontinentu“ byla typická velmi střídmá sestava jezdců objíždějících většinu podniků za cílem zisku titulu. Ani letos bohužel v tomto ohledu k přílišným změnám nedojde a znovu se do bojů o pozici evropské jedničky vrhne jenom několik posádek. Oproti předcházejícím ročníkům však došlo k podstatné změně v pravidlech, když právo na body budou mít pouze registrovaní jezdci. Definitivně tak končí situace, kdy se pravidelní jezdci ME často v nejexponovanějších soutěžích díky velmi silné domácí konkurenci k bodům ani nedostali. Pro tyto pravidelné účastníky je to jistě pozitivní změna, která jim zajistí, že dostanou stejné body za porážku svých evropských rivalů, byť před nimi třeba pokaždé skončí jiný počet lokálních jezdců.


Tomasz Czopik (Foto: www.autoklub.pl)

Na druhou stranu toto nové pravidlo již nedává možnost vzniknout situaci, jaká se odehrála například v roce 2002 v případě Renato Travaglii. Ten evropské starty zpočátku roku vůbec neměl v plánu a nakonec se k nim odhodlal po úspěšném bodování v domácí Rally Mille Miglia. O titul tak bude bojovat pouze předem daná skupinka jezdců. Ti jsou povinni absolvovat alespoň šest podniků a do ME se tak musí zaregistrovat nejpozději před startem čtvrté soutěže. Možnost zpětného započtení bodů se jim však nenaskýtá.


Corrado Fontana (Foto: www.rallylink.it)

Další podstatnou změnou v pravidlech by měla podle všeho být úprava systému SupeRally s tím, že za každou etapu se budou udělovat bonusové body pro první trojici sestupně v rozsahu tří až jednoho bodu. Ostatně podobné pravidlo mělo letos platit i v MS, ovšem nakonec bylo bezprostředně před startem Monte Carla zrušeno. V evropském šampionátu by tedy nakonec aplikováno být mělo. Drobnou úpravou prošel i kalendář, v němž se po bok známých soutěží z loňska postaví chorvatská Ina Croatia Rally.

Nyní se již podívejme na to nejpodstatnější, a to na jezdecké obsazení šampionátu. Jak již bylo uvedeno výše, stále ještě je možnost pro další jezdce se registrovat, když k definitivní uzávěrce dojde před startem Rajdu Polski na začátku června. Aktuální skupina zájemců o titul šampióna „starého kontinentu“ vypadá následovně.


Dimitar Iliev

Na všech soutěžích by se se svým Fiatem Punto Super 2000 měl objevit turecký pilot Volkan Isik. S dalším Puntem, s největší pravděpodobností znovu oděným do tradičních modrobílých barev, mu bude pokaždé rivalem Polák Michal Solowow. V loňském roce se s tovární specifikací Punta Super 2000 výborně prezentoval a titul získal Giandomenico Basso. Letos se Fiat s tovární sestavou prezentuje za hranicemi jen v rámci IRC a italské barvy za volantem italského vozu tak bude hájit soukromník Corrado Fontana. Jeho plány zatím obsahují šest podniků, když hodlá vynechat Turecko, Polsko, Řecko a Francii. Posledním vozem favorizované specifikace Super 2000 bude Volkswagen Polo, za jehož volant usedne Tomasz Czopik. Rychlost tohoto speciálu již prokázal v Belgii vítězstvím Freddy Loix a ani Czopik si na domácím Rajdu Magurski s VW nevedl špatně.


Simon Jean-Joseph

Hlavními konkurenty, a to zejména na šotolinových soutěžích, kterými by měly být Turecká rally, Rajd Polski a popřípadě ještě Rally Elpa, budou speciálům Super 2000 produkční vozy. Celý šampionát hodlá absolvovat s Mitsubishi Lancer EVO IX chorvatský mistr Juraj Šebalj. Se stejnou technikou na asfaltových soutěžích vyrukuje Bulhar Dimitar Iliev a obdobné plány má i jeho tradiční rival a krajan Krum Dončev (Subaru Impreza Sti N12B). Z Turecka pak ještě prosákly zajímavé, ovšem zatím neoficiální, informace o týmu se dvěma nejmenovanými jezdci a vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.


Krum Dončev

S technickou přesilou čtyřkolek se za volanty vozů Super 1600 hodlají poprat Simon Jean-Joseph a Antonín Tlusťák, oba za značku Citroen. První jmenovaný opustil po dlouhých letech Renault, ovšem s vozem C2 Super 1600 má zatím zajištěny pouze starty na úvodních dvou soutěžích. To plány našeho reprezentanta se Saxem Super 1600 obsahují devět podniků s absencí na Madeiře.

První soutěží bude příští víkend v Itálii tradiční Rally Mille Miglia, na níž se představí samozřejmě celá italská špička. Z té je třeba určitě jmenovat druhého z předchozí Rally di San Marino Giandomenica Bassa (Fiat Punto Super 2000), dále jejího vítěze Piera Longhiho, kterého v týmu Subaru opět doplní Andrea Aghini, a samozřejmě nebude chybět ani úřadující mistr Paolo Andreucci (Mitsubishi Lancer EVO IX). Se stejným vozem do rally vstoupí i jeho týmový kolega Matteo Gamba, dále pak vedoucí muž C.I.R. Luca Cantamessa a chybět nebude ani Andrea Dallavilla, Andrea Perego či Davide Medici.


Antonín Tlusťák

Jako první zde vyzkouší Peugeot 207 Super 2000 týmu Twister Corse Alessandro Perico, který v Rally Il Ciocco svou rychlostí překvapil podobně jako další jezdec s 207 Luca Rossetti. Do rally se i přes absenci v listině registrovaných jezdců C.I.R. přihlásil Renato Travaglia (Mitsubishi Lancer EVO IX). To by mohlo signalizovat jeho případné plány na absolvování ME. Bez zajímavosti určitě není ani jméno Toni Gardemeistera, který má v Itálii provětrat exotický Nissan 350 Z známý z Belgie, kde s ním soutěží Chris van Woensel.

Kalendář 2007
20 – 22/04/2007 Rally Mille Miglia (I)
11 – 13/05/2007 Fiat Rally (TR)
24 – 26/05/2007 34. INA Croatia Delta Rally (HR)
08 – 10/06/2007 64 Rajd Polski (PL)
22 – 24/06/2007 Ypres Westhoek Rally (B)
06 – 08/07/2007 Rally Bulgaria (BG)
02 – 04/08/2007 Rali Vinho Da Madeira (P)
24 – 26/08/2007 Barum Rally Zlín (CZ)
05 – 07/10/2007 32 ELPA Rally (GR)
19 – 21/10/2007 Rallye d Antibes (F)
Komentářů celkem: 6
12. 4. 2007 18:35
0 0
Tak po tomhle představení Evropy, nebude snad na Barumce místo kolem RZ už vůbec.Už ať je srpen. IRC, ME a MMČR. Tak to je drsné.
12. 4. 2007 18:48
0 0
Irik03 - Máš asi pravdu, pokud zmiňovaní piloti dojedou bude lidí možná nssermater. Na jednu z největších návštěv mimo éru WRC vzpomínam z roku 1994 kdy jel Patrick Snijers - taky štrůdl lidí na noční RZ Lhota-Vsetín Potůčky jsem ještě neviděl, byl kumšt zhlédnout 50m trati :o)
12. 4. 2007 19:17
0 0
Pokud dobře vidím, tak 7 S2000, 13 S1600, 5 GT (Aston, 350Z a 3 Porsche), hafo N4 a zbytku. K tomu mezi jezdci 2 x FIA A, 8 x FIA B. Pěkné to je smajlík
12. 4. 2007 19:20
0 0
Myslel jsem samozřejmě v seznamu přihlášených... posílal ho do fóra Plamen, odkaz je zde: http://www.rally1000miglia.it/images/pdf/elenco_iscritti.pdf
13. 4. 2007 13:02
0 0
go barumka go!
13. 4. 2007 16:36
0 0
Dokud nebude mít mistr Evropy zajištěné nejméně půlroční angažmá v MS v dalším roce, nebude větší zájem o starty než dosud. Povinná registrace problém nijak nevylepší, spíše zhorší.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!