12. 4. 2007 00:00 − 2599× − 8

Toyota Corolla Super 2000 může na asfalt

RED Motorsport se v Evropě stará o přípravu vozů Toyota Corolla Super 2000 jihoafrického původu.

Jak je již delší dobu známo, britský RED Motorsport se v Evropě stará o přípravu vozů Toyota Corolla Super 2000 jihoafrického původu. Jejich ambiciózní plány na letošní sezónu však skoro celé postupně vzaly za své. Hlavní příčinou je stále nedořešená homologace vozu s levostranným řízením. Tento problém zapříčinil změnu plánů portugalského týmu kolem Antonia Rodrigueze a Vitora Sá, kteří přesedlali definitivně na Mitsubishi Lancer EVO IX. Podobně si musel jinou techniku zvolit i úřadující španělský asfaltový mistr Daní Solá, který v IRC vyrukuje s Hondou Civic Type-R R3.

V podstatě posledním z původních jezdců u Toyoty zůstal jen Brit David Higgins. Tomu samozřejmě pravostranné řízení ani náhodou nevadí a tak své letošní starty postavil právě na značce Toyota. S Corollou Super 2000 by se měl představit v britském šampionátu a možná i IRC. Oba seriály sestávají kromě šotolinových i z několika asfaltových rally, což donutilo RED Motorsport k vývoji asfaltové verze svého nového speciálu.

Toyota v jihoafrickém šampionátu žádnou asfaltovou soutěž neabsolvovala a tak ani lokální přípravce asfaltovou verzi nehomologoval. Tato práce tedy čekala na britský tým, který jej nedávno zdárně dovedl k uskutečnění. Dave Higgins k tomu poznamenal:,,na asfalt se již moc těším a jsem si jist, že tam bude jízda s tímto vozem ještě více vzrušující než na šotolině". Corollu Super 2000 si od teď mohou pronajmout či zakoupit i týmy s plány obsahujícími asfaltové rally. Pokud tedy ovšem jejich jezdcům nevadí zmiňovaný volant na pravé straně.

Komentářů celkem: 8
12. 4. 2007 19:19
0 0
Já Vám nevím, ale s tím Redem je to nějaké divné... vždycky velká prohlášení, velká reklama a skutek utek. Zatím jsme Toyotu vlastně nikde pořádně neviděli...
12. 4. 2007 19:29
0 0
Proboha co je to za firmu, když jí dělá takové problémy přestavění volantu vlevo a homologace. Volant vpravo má snad každé auto dovezené z Japonska. Přestavuje se to běžně, ne?
Snad ho někdy uvidíme.
12. 4. 2007 19:33
0 0
Šedivec: Spíš jestli nedělá problémy s homologací sama Toyota, přeci jen je tohle auto z komerčního hlediska pro ně relativně málo zajímavé. Spíš asi budou podporovat australský Auris/Corollu.
gene7
12. 4. 2007 20:03
0 0
zaujímavo sa starajú o prípravu auta pre európu. takto to istotne niekam dotiahnu.
12. 4. 2007 21:34
0 0
Mirek-607: Pockat do ted jsem zisl s presvedcenim ze v australi je Corolla a v evrope se prodava jako Auris. Ale ted jsi me zmatl.smajlík
12. 4. 2007 22:06
0 0
Romcek: No, já jsem to možná napsal trošku zmateně... prostě jsou dvě po sobě jdoucí generace Corolly, stará - (S2000 by JAR) a nová v Evropě, bůh ví proč, nazývaná Auris a z ní udělali S2000 v Austrálii ;)
13. 4. 2007 10:30
0 0
Nevím proč, asi vlivem negativních informací, je mi tak strašně nesympatická Afrika!! Bohužel i vše co z ní pochází.. To je snad ještě horší než Korea... Ale co, třeba to pojede.
13. 4. 2007 10:48
0 0
Myslím si že by nebyl takový problém, postavit S2000 z evropského auta.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!