Toyota Corolla Super 2000 může na asfalt
Jak je již delší dobu známo, britský RED Motorsport se v Evropě stará o přípravu vozů Toyota Corolla Super 2000 jihoafrického původu. Jejich ambiciózní plány na letošní sezónu však skoro celé postupně vzaly za své. Hlavní příčinou je stále nedořešená homologace vozu s levostranným řízením. Tento problém zapříčinil změnu plánů portugalského týmu kolem Antonia Rodrigueze a Vitora Sá, kteří přesedlali definitivně na Mitsubishi Lancer EVO IX. Podobně si musel jinou techniku zvolit i úřadující španělský asfaltový mistr Daní Solá, který v IRC vyrukuje s Hondou Civic Type-R R3.
V podstatě posledním z původních jezdců u Toyoty zůstal jen Brit David Higgins. Tomu samozřejmě pravostranné řízení ani náhodou nevadí a tak své letošní starty postavil právě na značce Toyota. S Corollou Super 2000 by se měl představit v britském šampionátu a možná i IRC. Oba seriály sestávají kromě šotolinových i z několika asfaltových rally, což donutilo RED Motorsport k vývoji asfaltové verze svého nového speciálu.
Toyota v jihoafrickém šampionátu žádnou asfaltovou soutěž neabsolvovala a tak ani lokální přípravce asfaltovou verzi nehomologoval. Tato práce tedy čekala na britský tým, který jej nedávno zdárně dovedl k uskutečnění. Dave Higgins k tomu poznamenal:,,na asfalt se již moc těším a jsem si jist, že tam bude jízda s tímto vozem ještě více vzrušující než na šotolině". Corollu Super 2000 si od teď mohou pronajmout či zakoupit i týmy s plány obsahujícími asfaltové rally. Pokud tedy ovšem jejich jezdcům nevadí zmiňovaný volant na pravé straně.
Snad ho někdy uvidíme.