17. 4. 2007 00:00 − 2513× − 4

Preview Agrotec Iveco Rally Hustopeče 2007

Hustopečská rally již letos o stupínek povyšuje, když se pojede jako druhý podnik prostředního mistrovství.

Hustopečská rally se v loňském roce poprvé zařadila mezi sprintové soutěže a již letos o stupínek povyšuje, když se na atraktivních tratích nedaleko Brna uskuteční druhý podnik nového dvoudenního mistrovství. Podobně jako v případě předcházející Valašky soutěž začne v pátek večer, kdy budou na programu dvě noční zkoušky. Zbytek z celkových 125 kilometrů se odjede během hlavní etapy v průběhu soboty.


Který z jezdců Octávií WRC bude rychlejší tentokrát?

Valašská rally se nesla, tedy co se sobotní části týče, v duchu duelu dvou vozů Škoda Octavia WRC Karla Trněného a Leoše Flídra. Po Flídrově odvolání však zatím výsledky, z nichž vyšel jako vítěz Trněný, zůstávají neoficiální. Nijak to ale nebrání oběma pilotům, aby dramatický boj o vteřinky zopakovali i zde v Hustopečích. Po páteční etapě Valašky vládl startovnímu poli Jan Kopecký, který se Škodou Fabia Kit Car hodlá konkurenci se silnější technikou potrápit i zde. Vzhledem k technickému handicapu svého vozu bude ale potřebovat podmínky podobné těm, jaké bylo možné nalézt na Bystřičce.

Třída N4

Hlavními aspiranty na umístění na bedně vyjma jezdců s vozy WRC jsou určitě piloti produkčních vozů (N4). Sérii havárií by zde jistě už rád ukončil Josef Semerád startující s vypůjčeným vozem. V uplynulé sezóně před velkou nehodou na Bohemii mockrát cíl neviděl ani Zdeněk Vlček. Letos přezbrojil na nejnovější specifikaci Mitsubishi Lancer, ovšem v Rally Vysočina ani s tímto vozem do cíle nedorazil. Zde bude minimálně svou rychlostí patřit k hlavním favoritům.


Doveze Josef Semerád vůz tentokrát až do cíle?

Podobně jako Vlčkovi se vloni na Barumce povedlo zdemolovat svůj vůz Vladimíru Barvíkovi. Nyní je zpět na tratích s novým Lancerem EVO IX a hodlá se s ním poprat o nejvyšší příčky i v rámci tohoto kratšího dvoudenního mistrovství. Tomu ve skupině N zatím vládne pátý muž absolutního pořadí Valašské rally Jiří Volf, jenž by zde měl představit svou novou „devítku“. S dalším Lancerem EVO IX bude jistě po dvou odstoupeních letos poprvé chtít vidět cíl Jan Jelínek.


Udrží Jiří Volf vedoucí příčku mezi enky?

Jeho jmenovec Jan Sýkora se v Pošumavském poháru poprvé posadil za volant Mitsubishi Lancer EVO VIII a předváděl s ním parádní kousky. Dále s tímto vozem plánoval vyrazit na Rally Lužické hory, nicméně nyní je přihlášen již na rally v Hustopečích. Nové Subaru Impreza Sti N12 hodlá divákům ukázat Ludvík Otto, který tak podpoří v boji proti přesile Mitsubishi Jaromíra Tomaštíka a Davida Spisara se staršími verzemi Imprezy.Ze zástupců třech diamantů je vůbec třeba ještě jmenovat rychlou dvojici jezdců, kteří se prali o bednu na Rally Vysočina, Petra Poulíka (Mitsubishi Lancer EVO VII) a Vlastimila Neumanna (Mitsubishi Lancer EVO IX). S devátou evolucí vyrukují dále Milan Liška nebo Jiří Tošovský.


Prosadí se některý z jezdců Subaru proti přesile Mitsubishi?

Skupina A

O vítězství mezi „áčkaři“ by si to měla rozdat stejná trojice jako v předcházející soutěži. Té vládl od začátku až do konce světem protřelý Jan Kopecký s Fábií, když druhou pozici po havárii Josefu Petákovi přenechal i po delší pauze velmi rychlý Roman Odložilík. Poničené Suzuki Swift Super 1600 rozhodně není v kondici na další start a tak Odložilík do kolonky pro vůz ve startovní listině vepsal Renault Clio Super 1600. Možná si tak zavzpomínáme na jeho loňské boje s Petákem, které oba sehráli za volanty těchto Renaultů.


Bude i tentokrát Jan Kopecký prohánět vozy WRC?

O další pozice ve skupině A se s trojicí jezdců na vozech Škoda Felicia s šestnáctistovkovým motorem Davidem Tomkem, Lukášem Pondělíčkem a Tomášem Pletkou poperou Vlastimil Brůzl (Škoda Fabia Kit Car) a Jiří Vlček (Peugeot 206 Kit Car). Ve třídě A6 bude startovat s vozem Peugeot 206 XS i polský host Marcin Dobrowolski. Nyní od „áček“ trochu odbočíme, když tyto sem vozy nepatří, ale vzhledem k předcházejícím zmiňovaným Feliciím je třeba upozornit na dva Favority (třída S1). Ty sice již mají svůj zenit za sebou, ale jak ukázal Jiří Vrkoslav na Pošumavském poháru, stále se s nimi dá dělat atraktivní sport. Uvidíme, zda jej v dravosti napodobí i Jiří Daněk a Aleš Dlouhý. Ve stejné třídě (S1) se pak představí i nestárnoucí Milan Blahout s nestárnoucí Ladou.

Třídy N1 – N3

Mezi „malými enky“ se o nejvyšší post určitě pokusí domácí Martin Rada s Alfou Romeo 147 (N3). Bude proti sobě mít ale silnou konkurenci, když se bude muset vypořádat s nejrychlejším z Valašky Egonem Smékalem (Honda Civic Type-R N3). Netradičně s Renaultem Clio (N3) je přihlášen Petr Zedník a stejný vůz osedlá i Zbyněk Novotný. Oba jistě lze zařadit mezi hlavní aspiranty na triumf. S vozem o třídu níže startuje Václav Dunovský (Honda Civic VTi), který se určitě bude snažit pořádně prohnat i výše zmiňované „dvoulitry“. Na samotném konci startovní listiny jsou uvedeny tři posádky, v nichž na sebe roli za volantem vzaly zástupkyně něžného pohlaví. Jedná se o Pavlu Třebínovou (Fiat Bravo N3), Evu Vykydalovou (Renault Clio N3) a Andreu Trunkátovou (Honda Civic VTi N2).


Dosáhne na vítězství v "malých enkách" vůz Opel Romana Stromšíka?

Historické vozy

Mezi historiky se i na druhé soutěži sejde obdobná konkurence jako na Valašsku. Svou rychlostní převahu budou jistě chtít v triumf přetavit tři jezdci s Opely Kadet Lubomír Tenkl, Zdeněk Tichý a Ctirad Hájek. Vedoucí postavení bude hájit se Škodou 130 RS Emil Triner. Za volantem čtvrtého Opelu, v tomto případě se jedná o model Ascona, se hodlá divákům předvést Jiří Brož. Petr Bláha představí VW Golf a Tomáš Klokočník Ladu. Zbylých sedm posádek pojede s vozy Škoda 130, 110 a 1000.


Prosadí se Emil Triner proti převaze Opelů?

Komentářů celkem: 4
18. 4. 2007 07:56
0 0
Doufám,že Honza s "kitem" opět předvede úžasnou jízdu,jako na Valašce,kdy dával na prdel WRCčkům!
18. 4. 2007 09:42
0 0
No jestli WRCaři nezapracovali na rozpisu tak je to dost možné, zejména na nočních zkouškách
18. 4. 2007 13:48
0 0
No uvidíme, ale už se těším
18. 4. 2007 22:07
0 0
no nevím dvoukolky asi šanci mít nebudou tratě jsou hodně rychlé
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!