Preview Agrotec Iveco Rally Hustopeče 2007
Hustopečská rally se v loňském roce poprvé zařadila mezi sprintové soutěže a již letos o stupínek povyšuje, když se na atraktivních tratích nedaleko Brna uskuteční druhý podnik nového dvoudenního mistrovství. Podobně jako v případě předcházející Valašky soutěž začne v pátek večer, kdy budou na programu dvě noční zkoušky. Zbytek z celkových 125 kilometrů se odjede během hlavní etapy v průběhu soboty.
Který z jezdců Octávií WRC bude rychlejší tentokrát?
Valašská rally se nesla, tedy co se sobotní části týče, v duchu duelu dvou vozů Škoda Octavia WRC Karla Trněného a Leoše Flídra. Po Flídrově odvolání však zatím výsledky, z nichž vyšel jako vítěz Trněný, zůstávají neoficiální. Nijak to ale nebrání oběma pilotům, aby dramatický boj o vteřinky zopakovali i zde v Hustopečích. Po páteční etapě Valašky vládl startovnímu poli Jan Kopecký, který se Škodou Fabia Kit Car hodlá konkurenci se silnější technikou potrápit i zde. Vzhledem k technickému handicapu svého vozu bude ale potřebovat podmínky podobné těm, jaké bylo možné nalézt na Bystřičce.
Třída N4
Hlavními aspiranty na umístění na bedně vyjma jezdců s vozy WRC jsou určitě piloti produkčních vozů (N4). Sérii havárií by zde jistě už rád ukončil Josef Semerád startující s vypůjčeným vozem. V uplynulé sezóně před velkou nehodou na Bohemii mockrát cíl neviděl ani Zdeněk Vlček. Letos přezbrojil na nejnovější specifikaci Mitsubishi Lancer, ovšem v Rally Vysočina ani s tímto vozem do cíle nedorazil. Zde bude minimálně svou rychlostí patřit k hlavním favoritům.
Doveze Josef Semerád vůz tentokrát až do cíle?
Podobně jako Vlčkovi se vloni na Barumce povedlo zdemolovat svůj vůz Vladimíru Barvíkovi. Nyní je zpět na tratích s novým Lancerem EVO IX a hodlá se s ním poprat o nejvyšší příčky i v rámci tohoto kratšího dvoudenního mistrovství. Tomu ve skupině N zatím vládne pátý muž absolutního pořadí Valašské rally Jiří Volf, jenž by zde měl představit svou novou „devítku“. S dalším Lancerem EVO IX bude jistě po dvou odstoupeních letos poprvé chtít vidět cíl Jan Jelínek.
Udrží Jiří Volf vedoucí příčku mezi enky?
Jeho jmenovec Jan Sýkora se v Pošumavském poháru poprvé posadil za volant Mitsubishi Lancer EVO VIII a předváděl s ním parádní kousky. Dále s tímto vozem plánoval vyrazit na Rally Lužické hory, nicméně nyní je přihlášen již na rally v Hustopečích. Nové Subaru Impreza Sti N12 hodlá divákům ukázat Ludvík Otto, který tak podpoří v boji proti přesile Mitsubishi Jaromíra Tomaštíka a Davida Spisara se staršími verzemi Imprezy.Ze zástupců třech diamantů je vůbec třeba ještě jmenovat rychlou dvojici jezdců, kteří se prali o bednu na Rally Vysočina, Petra Poulíka (Mitsubishi Lancer EVO VII) a Vlastimila Neumanna (Mitsubishi Lancer EVO IX). S devátou evolucí vyrukují dále Milan Liška nebo Jiří Tošovský.
Prosadí se některý z jezdců Subaru proti přesile Mitsubishi?
Skupina A
O vítězství mezi „áčkaři“ by si to měla rozdat stejná trojice jako v předcházející soutěži. Té vládl od začátku až do konce světem protřelý Jan Kopecký s Fábií, když druhou pozici po havárii Josefu Petákovi přenechal i po delší pauze velmi rychlý Roman Odložilík. Poničené Suzuki Swift Super 1600 rozhodně není v kondici na další start a tak Odložilík do kolonky pro vůz ve startovní listině vepsal Renault Clio Super 1600. Možná si tak zavzpomínáme na jeho loňské boje s Petákem, které oba sehráli za volanty těchto Renaultů.
Bude i tentokrát Jan Kopecký prohánět vozy WRC?
O další pozice ve skupině A se s trojicí jezdců na vozech Škoda Felicia s šestnáctistovkovým motorem Davidem Tomkem, Lukášem Pondělíčkem a Tomášem Pletkou poperou Vlastimil Brůzl (Škoda Fabia Kit Car) a Jiří Vlček (Peugeot 206 Kit Car). Ve třídě A6 bude startovat s vozem Peugeot 206 XS i polský host Marcin Dobrowolski. Nyní od „áček“ trochu odbočíme, když tyto sem vozy nepatří, ale vzhledem k předcházejícím zmiňovaným Feliciím je třeba upozornit na dva Favority (třída S1). Ty sice již mají svůj zenit za sebou, ale jak ukázal Jiří Vrkoslav na Pošumavském poháru, stále se s nimi dá dělat atraktivní sport. Uvidíme, zda jej v dravosti napodobí i Jiří Daněk a Aleš Dlouhý. Ve stejné třídě (S1) se pak představí i nestárnoucí Milan Blahout s nestárnoucí Ladou.
Třídy N1 – N3
Mezi „malými enky“ se o nejvyšší post určitě pokusí domácí Martin Rada s Alfou Romeo 147 (N3). Bude proti sobě mít ale silnou konkurenci, když se bude muset vypořádat s nejrychlejším z Valašky Egonem Smékalem (Honda Civic Type-R N3). Netradičně s Renaultem Clio (N3) je přihlášen Petr Zedník a stejný vůz osedlá i Zbyněk Novotný. Oba jistě lze zařadit mezi hlavní aspiranty na triumf. S vozem o třídu níže startuje Václav Dunovský (Honda Civic VTi), který se určitě bude snažit pořádně prohnat i výše zmiňované „dvoulitry“. Na samotném konci startovní listiny jsou uvedeny tři posádky, v nichž na sebe roli za volantem vzaly zástupkyně něžného pohlaví. Jedná se o Pavlu Třebínovou (Fiat Bravo N3), Evu Vykydalovou (Renault Clio N3) a Andreu Trunkátovou (Honda Civic VTi N2).
Dosáhne na vítězství v "malých enkách" vůz Opel Romana Stromšíka?
Historické vozy
Mezi historiky se i na druhé soutěži sejde obdobná konkurence jako na Valašsku. Svou rychlostní převahu budou jistě chtít v triumf přetavit tři jezdci s Opely Kadet Lubomír Tenkl, Zdeněk Tichý a Ctirad Hájek. Vedoucí postavení bude hájit se Škodou 130 RS Emil Triner. Za volantem čtvrtého Opelu, v tomto případě se jedná o model Ascona, se hodlá divákům předvést Jiří Brož. Petr Bláha představí VW Golf a Tomáš Klokočník Ladu. Zbylých sedm posádek pojede s vozy Škoda 130, 110 a 1000.
Prosadí se Emil Triner proti převaze Opelů?