Problémy s tlumiči rozhodly závod

Nefunkční tlumiče na všech pěti odpoledních rychlostních zkouškách znamenaly pro OMV BIXXOL Rally Team CZ konec nadějí.

Nefunkční tlumiče na všech pěti odpoledních rychlostních zkouškách, znamenaly pro OMV BIXXOL Rally Team CZ obrovskou časovou ztrátu, jež v podstatě rozhodla celý závod.

Neočekávané komplikace potkali libereckého jezdce hned na začátku patnácté rychlostní zkoušky Santa Rosa. Aniž by se s vozem ocitl mimo trať, či udělal nějakou chybu, přišel o oba přední tlumiče. „Stalo se to, že aniž bychom měli sebemenší náraz, či nehodu tak zhruba na pátém kilometru upadly nádobky tlumičů na pravé i levé přední straně. To znamená, že vytekla kapalina a my jsme museli všech pět odpoledních zkoušek absolvovat kompletně bez obou předních tlumičů,“ líčí kuriózní příhodu Štěpán Vojtěch.

Na každé rychlostní zkoušce tak Štěpán Vojtěch ztrácel zhruba dvě až tři minuty. Což v součtu zhruba pětasedmdesáti ostrých kilometrů, znamenalo obrovskou ztrátu. „No byl to očistec pro nás i pro auto. Tlumiče zabezpečují to, aby kola byla neustále na cestě a přenášela akceleraci, nebo brždění. Bez nich tedy vůz neustále poskakuje, nejde ve většině momentů vůbec řídit a je v podstatě neovladatelný. Když byla cesta rovnější, snažili jsme se alespoň tam trošku přidat, ale ve finále jsme na těchto pěti vložkách ztratili více než patnáct minut a tím byl pro nás závod v podstatě rozhodnut,“ shrnuje Štěpán Vojtěch.

Po sobotní druhé etapě tak OMV BIXXOL Rally Team CZ figuruje na průběžném osmnáctém místě v kategorii PWRC a zítra bude startovat se ztrátou více než osmnácti minut na vedoucího Argentince Federica Villagra (v kategorii PWRC).


Foto: OMV BIXXOL Rally Team

„Tlumiče nyní mají naši specialisté a budou odeslány k analýze do Japonska, aby zjistili co se vůbec stalo. My bohužel se zítřkem již nic neuděláme, protože naše ztráta, kterou jsme díky těm problémům nabrali je tak obrovská, že již téměř stoprocentně nedosáhneme na body a náš cíl pro Argentinu tedy nesplníme,“ uzavírá Štěpán Vojtěch.

Zítřejší etapa startuje již v 8:00 hodin místního času (12:00 SEČ) rychlostní zkouškou Mina Clavero, jež byla pořadateli dodatečně zařazena kvůli zrušené páteční etapě. Tím by měly být splněny regule FIA o nutnosti absolvování minimálně šestašedesáti procent tratí pro plný bodový zisk (v opačném případě by byl bodový zisk pouze poloviční). Posádky však zítra téměř 85 kilometrů rychlostních zkoušek a vzhledem k tomu, že celou noc v okolí Cordóby velmi hustě pršelo, může se konečné pořadí ještě velmi změnit.

Komentářů celkem: 4
6. 5. 2007 09:311
0 0
No nedari se... Brouk je v haji, Solberg taky... No proste lepsi to byt nemuze smajlík
6. 5. 2007 09:592
0 0
Nevite nekdo, jakou znacku tlumicu pouzivaji? Nejsem odbornik, ale stejna zavada na obou tlumicich soucasne se mi zda prinejmensim podezrela. Pochopil bych, kdyby se to stalo pouze na jednom z nich [skryta vada materialu, nedodrzeni technol.postupu apod., kdyz vyloucime mechanicke poskozeni pri jizde], ale na obou soucasne?
WR
6. 5. 2007 11:553
0 0
Na to že je to oficiální tisková zpráva OMV Rally Teamu, tak by to mohlo být bez pravopisných chyb...........
(komplikace potkali, upadli nádobky)
6. 5. 2007 15:314
0 0
No myslim, ze pojedou na znacce TEIN, kdyz to maji jako sponzora, kupodivu znacka je to velmi kvalitni smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!