26. 6. 2004 00:00 − 2140× − 0

Duval drží pro Ford páté místo

Posádka týmu Ford BP Rallye Sport François Duval a Stéphane Prévot zakončila první den Turecké rally na pátém místě a jejich Focus WRC je jedním ze tří vozů, bojujících o třetí příčku.

Tisková zpráva po 1. etapě

Posádka týmu Ford BP Rallye Sport François Duval a Stéphane Prévot zakončila první den Turecké rally na pátém místě a jejich Focus WRC je jedním ze tří vozů, bojujících o třetí příčku.

Týmoví kolegové Markko Märtin a Michael Park mají za sebou obtížný den. Po včerejší krátké rychlostní zkoušce byli na průběžné první pozici, ale problémy během dneška je stály více než 50 minut. Přestože dokončili dnešní etapu na posledním, 41. místě, stačilo by odstoupení pouze jednoho továrního vozu, aby se ocitl na bodované pozici v hodnocení značek.

Francois Duval doplatil, jako mnoho jiných, na špatnou volbu pneumatik a během úvodních dvou měřených úseků ztratil více než 30 vteřin.

"Podmínky se od seznamovacích jízd hodně změnily a my jsme bez "šotolinových špionů" nebyli schopni posoudit, kolik vlhkosti na tratích po dešti zůstalo. Bylo jí hodně a místy to bylo velmi nebezpečné. Někdy jsme najeli v zatáčce do velké kaluže, která tam předtím nebyla. Měli jsme štěstí, ale myslím, že jsme mohli být mimo trať aspoň desetkrát," říká 23-ti letý Duval.

Duval se během dne posunul ze šesté na pátou příčku, když během odpoledne zajel dvakrát druhý nejrychlejší čas. "Byla škoda, že jsme ráno tolik ztratili kvůli pneumatikám. Ale i tak to byl dobrý den," dodává. "Sainz a Solberg nejsou o tolik před námi, takže uvidíme, jak to půjde. Na poslední rychlostní zkoušce bylo hodně zvířeného prachu a třikrát jsem musel skoro zastavit. Snažil jsem se dohnat ztrátu z dopoledne a přijít o drahocenné vteřiny tímto způsobem je nemilé."

Stejně jako Duval, i Märtin zvolil pro ranní sérii rychlostních zkoušek příliš tvrdé pneumatiky, což ho stálo více než minutu ztráty. "Kvůli vlhkosti a blátu bylo hodně těžké udržet auto v ideální stopě. Celkem tam nebylo více než pět kilometrů sucha. Bylo hodně míst s kalužemi a hlavně v brzdných bodech to bylo hodně kluzké. Asi v polovině třetí rychlostní zkoušky mi při brždění do zatáčky zhasl motor a ztratil jsem kolem 10 vteřin. Pneumatiky jsme zvolili podle informací, které jsme měli k dispozici. Tentokrát nám loterie nevyšla," říká.

28-ti letý Estonec ztratil další čas během druhého průjezdu rychlostní zkouškou Phaselis. "Projeli jsme brodem asi 50 metrů po startu a síla vody nám nadzvedla kapotu. Zlomilo to pojistný čep na pravé straně a kapota pak blokovala chladič. Myslel jsem si, že jsou poškozené ventilátory a zastavil jsem, abych je zkontroloval. Všechno bylo ale v pořádku a tak jsme pokračovali dál. Motor se začal po chvíli přehřívat, protože k chladiči neproudil dostatek vzduchu. Motor se přepnul do nouzového režimu a zbytek erzety jsme odjeli s omezeným výkonem," říká Märtin.

"Ráno jsem tudy projížděl opatrně – a možná až moc. Podruhé jsem tedy byl rychlejší, ale bylo tu mnohem více vody. Nejspíš se brod průjezdem aut stále prohluboval. V cíli rychlostní zkoušky jsem odmontoval přední nárazník, abychom přivedli k motoru více vzduchu. Na následující vložce už to bylo v pořádku," říká dále. Markko tu ztratil více než dvě a půl minuty a v následném servisu mechanici závadu odstranili výměnou poškozených dílů.

Dva kilometry před cílem následující rychlostní zkoušky se ale Märtinův Focus RS po výjezdu z brodu zastavil. Senzor na vačce hlásil problém a podle Malcolma Wilsona byl jeho přívodní kabel přeseknut. "Je to očividné, protože za celou historii Focuse se problém se senzorem nikdy neobjevil a teď se to stalo dvakrát. Senzor je na takovém místě, že jeho poškození by bylo velmi nesnadné a já si myslím, že to mělo souvislost s Markkovými problémy v brodu."

Pomocí mobilního telefonu navigovali Märtina týmoví inženýři a poradili mu, aby použil kabel z přívodu ke světlům. Po 45 minutách motor opět nastartoval. "Teď si připadám jako pravý mechanik!" zavtipkoval později Märtin.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!