Štěpán Vojtěch v cíli Argentinské rallye

Letošní Argentinská rallye představovala po loňském nezdaru pořádnou výzvu.

Výborný start a druhé místo během úvodní superspeciálky vystřídalo čtrnáctihodinové zpoždění při přesunu nazpět do dějiště soutěže a spánek na podlaze v letištní hale. Následné zrušení většiny z pátečních rychlostních zkoušek a samovolně rozbité tlumiče během sobotní etapy. Do toho se přidaly náročné klimatické podmínky a během závěrečné neděle opět technické problémy, tentokrát s převodovkou. Tak by se dala ve zkratce shrnout Rally Argentina 2007 z pohledu jejich českých účastníků, Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta, posádky OMV BIXXOL Rally Teamu CZ.

Letošní Argentinská rallye představovala po loňském nezdaru pořádnou výzvu. Středeční shakedown se povedl a nastavení vozu i forma jezdců se jevily také velmi slibně. To potvrdila i zdařilá úvodní divácká „erzeta“ na River Plate Stadium v Buenos Aires. Začátek rallye tedy naplňoval team optimismem.

V průběhu závodů nicméně nastalo několik komplikací. Tou první bylo logistické nezvládnutí přesunu z argentinské metropole zpět do centra soutěže v Córdobě. To mělo za následek, že posádky, včetně české dvojice, zůstaly uvězněny na letišti v Buenos Aires, což představovalo zásah do závodního rytmu jezdců a na teamové pohodě to mnoho nepřidalo. „Znamenalo to spoustu problémů, včetně situace, kdy kluci ihned po návratu na hotel měli zhruba hodinu na to, aby se osprchovali, nasedli do auta a byli připraveni ke startu večerní superspeciálky v Córdobě,“ ohlíží se za úvodem manažer teamu Tomáš Pochop.

Druhý den se ukázal být pro team kritický a v podstatě rozhodl o výsledku letošní Argentinské rallye. „V sobotu se úplně nepochopitelně, bez jakéhokoliv zavinění jezdců, odlomily olejové nádobky na obou předních tlumičích. To pak mělo za následek, že téměř celou rundu musel Štěpán absolvovat na nefunkčních tlumičích,“ líčí příhodu, která znamenala v konečném účtování více než patnáctiminutovou ztrátu a tedy i v podstatě konec nadějí na zisk bodů, Tomáš Pochop.

Do nedělní etapy tak česká posádka nastupovala již s velkým odstupem na bodované pozice. V noci ze soboty na neděli se nad Córdobou prohnala silná bouřka, jež sebou přinesla spoustu vody a celá servisní zóna se tak změnila v jednu velkou louži a místo plné bláta. Již tak obtížné zkoušky se staly ještě náročnějšími. Štěpán při nich navíc musel, kvůli problémům s převodovkou, absolvovat poslední měřené úseky bez čtvrtého převodového stupně. „Pokud bych měl shrnout výsledek na Rally Argentina tak 12. pozice absolutně v PWRC je vzhledem k těm obrovským problémům, které jsme měli, nakonec dobrá. Na druhou stranu spokojeni s výsledkem určitě nejsme. Štěpán s Michalem chtěli usilovat o body a musím říci, že letos na to měli,“ hodnotí výsledek Tomáš Pochop.

Další účastí v závodě mistrovství světa bude na přelomu srpna a září Rally New Zealand. Před odletem team připravuje zvláštní test, který by měl posloužit ke kompletnímu nastavení vozu a co nejlépe ho tak připravit na zmiňovanou zámořskou soutěž.

Komentářů celkem: 10
7. 5. 2007 09:07
0 0
To naštve, když jedou tak daleko aby měli menší konkurenci a vono stejně 12 příčka.
7. 5. 2007 09:14
0 0
Argentiny je škoda, ale co se dá dělat. Jen doufám, že se Štěpán nebude do září flákat a třeba někde u nás ho uvidíme. Což takhle Bohemka? smajlík
7. 5. 2007 09:18
0 0
Štěpán tam rozhodně nejel kvuli mensi konkurenci,co to placas?!Porval se s tim nahodou dobre,na to jak to byla zdrbana soutez...
7. 5. 2007 09:42
0 0
Na Bohemii nepřijede tam je silná konkurence v PVéčkách. Kresta, Pech, Arazim, Trojan, Barvík, ti by mu dali si myslím. Kde je pravda to neví nikdo, protože k žádnému porovnání se širokou konkurencí nikdy nedošlo. No a když jsem se díval na časy v RZetách tak by moc výš nebyl ani bez problémů, ale ta speciálka se povedla.
7. 5. 2007 10:21
0 0
Jesse, Subarak: vy jste ubozaci, samozrejme mate naprostou pravdu, Stepan se boji a vyhyba se konkurenci... takovyto podnik da posadce vic nez celej nas mistrak... myslim si, ze u nas uz si nemusi nic dokazovat a narozdil od jinych (Pech a spol.) se vyviji. Takovej Pech, sice tu vyhrava, co se da, ale kam se posouva?? ...Fandim Broukovi s Mysakem, skoda, tech problemu, posadka na to ma jezdit v Top 5 PWRC
7. 5. 2007 10:59
0 0
Nemyslim si, ze Brouk je buhvijak super jezdec (ale kouka-lo se na nej hezky smajlík), do Argentiny ho ale poslal spis tym. Navic domaci (myslim tim jihoamericka) konkurence tam byla dost silna, takze o nejaky vyhejbani neslo smajlík Spis peknej vejlet s mizernym zajistenim.
7. 5. 2007 12:46
0 0
to redakce: proc nejsou zpravy z OMV Rally Teamu umistovany do rubriky oficialni tiskove informace jako u jinych tymu?
Marcus_G
7. 5. 2007 15:17
0 0
2 Knight: Třeba proto, že oficiální zprávy CRT Kopecký, také nejsou v oné zmiňované rubrice. smajlík Tj. proto aby byli jezdci, co jezdí svět na stránkách vidět, za což eWRC chválím!!!!
Marcus_G
7. 5. 2007 15:23
0 0
2 Jesse: Můžeš mi říct, v čem byla konkurence v PWRC slabší? Asi si to pleteš s WRCama.
2 Subarák (i pro Jesse): Lidem, co vždy napíšou pod článek takovou hovadinu, bych dal BAN. Je tu pár trubců, kteří dokážou jen urážet,hanit, špinit a znehodnocovat výsledky jiných jezdců, než jsou jejich oblíbenci. Už se sakra probuďte. V životě jste dokázali velký hov.o a jediná věc, která vás drží při životě je bezduché kritizování? V tom případě přeju příjemný zbytek vašeho nicotného života.
7. 5. 2007 17:07
0 0
Vschni vime,ze Vojtech u nas na Pecha nestacil,jak by tomu bylo ve svete-to jsou jen spekulace.
V Mexiku opravdu takova konkurence v PV nebyla
Ale v Argetine myslim byla hodne slusna vlivem domacich jezdcu.
Ja jsem kazdopadne rad, za kazdeho jezdce v MS.
Jinak Pech je velky jezdec a rozhodne na nej nehazejte vinu za to ,ze se nemuze rozvijet.Zkratka dnes je to jen o penezich.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!