Štěpán Vojtěch v cíli Argentinské rallye
Výborný start a druhé místo během úvodní superspeciálky vystřídalo čtrnáctihodinové zpoždění při přesunu nazpět do dějiště soutěže a spánek na podlaze v letištní hale. Následné zrušení většiny z pátečních rychlostních zkoušek a samovolně rozbité tlumiče během sobotní etapy. Do toho se přidaly náročné klimatické podmínky a během závěrečné neděle opět technické problémy, tentokrát s převodovkou. Tak by se dala ve zkratce shrnout Rally Argentina 2007 z pohledu jejich českých účastníků, Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta, posádky OMV BIXXOL Rally Teamu CZ.
Letošní Argentinská rallye představovala po loňském nezdaru pořádnou výzvu. Středeční shakedown se povedl a nastavení vozu i forma jezdců se jevily také velmi slibně. To potvrdila i zdařilá úvodní divácká „erzeta“ na River Plate Stadium v Buenos Aires. Začátek rallye tedy naplňoval team optimismem.
V průběhu závodů nicméně nastalo několik komplikací. Tou první bylo logistické nezvládnutí přesunu z argentinské metropole zpět do centra soutěže v Córdobě. To mělo za následek, že posádky, včetně české dvojice, zůstaly uvězněny na letišti v Buenos Aires, což představovalo zásah do závodního rytmu jezdců a na teamové pohodě to mnoho nepřidalo. „Znamenalo to spoustu problémů, včetně situace, kdy kluci ihned po návratu na hotel měli zhruba hodinu na to, aby se osprchovali, nasedli do auta a byli připraveni ke startu večerní superspeciálky v Córdobě,“ ohlíží se za úvodem manažer teamu Tomáš Pochop.
Druhý den se ukázal být pro team kritický a v podstatě rozhodl o výsledku letošní Argentinské rallye. „V sobotu se úplně nepochopitelně, bez jakéhokoliv zavinění jezdců, odlomily olejové nádobky na obou předních tlumičích. To pak mělo za následek, že téměř celou rundu musel Štěpán absolvovat na nefunkčních tlumičích,“ líčí příhodu, která znamenala v konečném účtování více než patnáctiminutovou ztrátu a tedy i v podstatě konec nadějí na zisk bodů, Tomáš Pochop.
Do nedělní etapy tak česká posádka nastupovala již s velkým odstupem na bodované pozice. V noci ze soboty na neděli se nad Córdobou prohnala silná bouřka, jež sebou přinesla spoustu vody a celá servisní zóna se tak změnila v jednu velkou louži a místo plné bláta. Již tak obtížné zkoušky se staly ještě náročnějšími. Štěpán při nich navíc musel, kvůli problémům s převodovkou, absolvovat poslední měřené úseky bez čtvrtého převodového stupně. „Pokud bych měl shrnout výsledek na Rally Argentina tak 12. pozice absolutně v PWRC je vzhledem k těm obrovským problémům, které jsme měli, nakonec dobrá. Na druhou stranu spokojeni s výsledkem určitě nejsme. Štěpán s Michalem chtěli usilovat o body a musím říci, že letos na to měli,“ hodnotí výsledek Tomáš Pochop.
Další účastí v závodě mistrovství světa bude na přelomu srpna a září Rally New Zealand. Před odletem team připravuje zvláštní test, který by měl posloužit ke kompletnímu nastavení vozu a co nejlépe ho tak připravit na zmiňovanou zámořskou soutěž.
2 Subarák (i pro Jesse): Lidem, co vždy napíšou pod článek takovou hovadinu, bych dal BAN. Je tu pár trubců, kteří dokážou jen urážet,hanit, špinit a znehodnocovat výsledky jiných jezdců, než jsou jejich oblíbenci. Už se sakra probuďte. V životě jste dokázali velký hov.o a jediná věc, která vás drží při životě je bezduché kritizování? V tom případě přeju příjemný zbytek vašeho nicotného života.
V Mexiku opravdu takova konkurence v PV nebyla
Ale v Argetine myslim byla hodne slusna vlivem domacich jezdcu.
Ja jsem kazdopadne rad, za kazdeho jezdce v MS.
Jinak Pech je velky jezdec a rozhodne na nej nehazejte vinu za to ,ze se nemuze rozvijet.Zkratka dnes je to jen o penezich.