Fiat rally prozatím obrovskou zkušeností

První start na šotolinovém povrchu absolvuje při druhém závodě evropského šampionátu Antonín Tlusťák.

První start na šotolinovém povrchu absolvuje při druhém závodě evropského šampionátu Antonín Tlusťák. Se spolujezdcem Vlastimilem Dědicem a vozem Citroën Saxo Kit Car jim po první etapě patří dvacáté místo absolutní klasifikace.

Po italské Rally Mille Miglia se evropský šampionát přesunul do Turecka. Fiat Rally však byla zároveň zapsána do kalendáře nového seriálu IRC, takže pohled do startovní listiny dával tušit napínavé souboje.

Zlínská posádka vstoupila na asfaltové superspeciálce do soutěže nejrychlejším časem ve třídě, ale na klasických šotolinových tratích se proti bývalému evropskému šampiónovi Simonu Jean-Josephovi, tak i dvojici domácích jezdců Cukurovy a Daghanovi (oba Fiat Palio S1600) projevily chybějící zkušenosti. Tlusťákovi tak patřila průběžná čtvrtá příčka ve třídě, ve skupině A byly nad jeho síly i obě žhavé novinky – vozy Honda Civic Type R. Jen z nich pilotoval bývalý tovární jezdec Mitsubishi Dani Sola, druhý Ital Luca Betti.

„Chybějící zkušenosti s jízdou na nezpevněném povrchu byly v úvodu soutěže znát. Hledal jsem brzdné body, učil jsem se jakým stylem mám zatáčky nejrychleji projíždět. Stoprocentně jsem nedokázal využít ani výtečně nastavený podvozek,“ komentoval první pocity zlínský pilot. Důkazem tohoto tvrzení bylo výrazné zlepšení při druhých průjezdech zkoušek, na dvacetikilometrovém úseku až o půl minuty.

Turecká Fiat Rally se ještě loni jela na asfaltu, při vyřazení pořadatelské země ze seriálu mistrovství světa se pro letošní ročník zkoušky přesunuly na divácky atraktivnější šotolinu. „Množstvím diváků a atmosférou jsem upřímně zklamán. Kromě pořadatelů téměř nikde nikdo. Přesto je turecká trať velmi pěkná. Charakterem spíše rychlejší, při druhých průjezdech se pak hodně jelo v koleji. Na jednom z ranních testů jsem dokonce provezl saxo brodem,“ uvedl Antonín Tlusťák.

Druhá etapa Turecké rally odstartuje v neděli v 8 hodin místního času (+ 1). Na programu je osm rychlostních zkoušek, cíle dosáhne vítězná posádka krátce po šestnácté hodině. „Jasným cílem do druhé etapy je soutěž dokončit,“ dodal zlínský pilot.

Komentářů celkem: 12
13. 5. 2007 08:571
0 0
chci se zeptat techto stranek ,proc takova mala pozornost pro IRC??????????????????????????????????????????????????
13. 5. 2007 09:002
0 0
soutez je to krasna ale nikde nikdo nechapu.
meeecarJWRC
13. 5. 2007 10:113
0 0
snad se časem chytí,je prý finančně míň náročná než MS
lusaka
13. 5. 2007 10:154
0 0
Protože IRC je o ničem, je to jen nafouknutá bublina.
13. 5. 2007 10:365
0 0
Já bych se soudy ohledně IRC ještě počkal-tak rok,dva...Myslím,že jde hlavně o to nabídnout srovnatelné závodění s MS WRC na trochu jiné úrovni...Pokud aspoň vyvolá snahy zlepšit MS,tak to bude fajn;pokud se dostane na stejnou úroveň jako MS,tak to nebude na škodu...Jinak-nový design Saxa vypadá pěkně (i když je to jen pár červených pruhů navíc) a doufám,že se Tonda ještě prosadí...
13. 5. 2007 11:346
0 0
Já se za IRC taky přimlouvám. Je to něco nového, zajímavého, jedou tam S2000, obsazení daleko lepší, než mistrovství Evropy, nebo naše domácí podniky.
13. 5. 2007 11:397
0 0
Tonda odstoupil po RZ13 kvůli nějaké poruše smajlík
13. 5. 2007 12:168
0 0
IRC je určitě lepší jak nic!!!
13. 5. 2007 13:239
0 0
IRC privede treba na barum takove jmena ktere by se tam nikdy neobjevila a taky tovarny.Lusaka jsi vedle !!!!!!!!!!!!!
Panthera
13. 5. 2007 19:1410
0 0
Sampionat IRC ma velmi kratkou dobu trvani jistou. Tento sampionat se zatim neuvadi, jak se ocekavalo a zaostava za ocekavanim. Je jen otazkou casu, kdy skonci. Rika se maximalne dva roky. Kdyby se penize radeji inestovali do mistrovstvi Evropy a to se zkvalitnilo, bylo by to daleko lepsim krokem. Toto je mrhani penez
13. 5. 2007 19:3011
0 0
Zas jeden ředitel Zeměkoule, nebo alespoň kandidát :D
13. 5. 2007 20:2712
0 0
Neni ta Cukurova zena?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!