14. 5. 2007 00:00 − 2392× − 20

Blíží se jednání o projektu Vision 2012

FIA má před sebou jednání o budoucnosti WRC v projektu nazvaném Vision 2012.

FIA má před sebou jednání o budoucnosti WRC v projektu nazvaném Vision 2012. Skupina vedená Morrie Chandlerem připravila k diskusi několik bodů, o nichž se bude jednat zítra.

Jedná se zhruba o následující návrhy:

1. Vozy WRC zůstanou zachovány, budou i nadále čtyřválcové s turbodmychadlem. Znamená to tedy, že vozu S2000 by neměly nahradit WRC.

2. Vozy WRC budou stavěny z vozů homologovaným pro skupinu N nebo S2000. To by znamenalo rozšíření obou zmíněných skupin.

3. Zvažuje se možnost povolení takzvaných kitů, pomocí nichž by se vozy skupiny N a S2000 daly přestavět na WRC a naopak.

4. Zvažuje se možnost snížení objemu vozů WRC ze současných 2 litrů na 1,8 nebo 1,6 za účelem snížení kroutícího momemtu. Restriktory budou zachovány, pomocí speciálních ventilů by se pak měl hlídat výkon motorů do 300 koňských sil.

5. Za účelem snížení nákladů se zvažuje zavedení transmisí ve stylu S2000. Další možností je přesné určení materiálů, rozměrů, převodových poměrů atd. Prostě tady ušetřit.

6. Zlepšit tzv. "Business plán". Všechny tovární i soukromé týmy, TV stanice i pořadatele by se měli zapojit do plánování budoucnosti WRC na delší čas.

7. Nastává konec naftových motorů, údajně proto, že diesely jsou oblíbené v Evropě a nejsou zajímavé pro americký trh. Naopak zelenou mají ekologická paliva.

8. Opět přijde na přetřes otázka servisů – zda dělat po každé etapě servis někde jinde, zda povolit vzdálené servisy atd…

Pokud se pravidla podaří přijmout, mohly by platit již od příštího roku. Důležité ale je, že jde o snahu přijmout nějaká pravidla pro delší časové období.

Komentářů celkem: 20
14. 5. 2007 09:05
0 0
To jsem opravdu zvedav jaky konecny vysledek tohle prinese. Zatim veskere vyplody p. Chandlera jsou nesmysl. Zustavam pesimistou.
14. 5. 2007 09:24
0 0
Jsem pro zachování současného stavu. Vozy WRC jsou sice drahé, ale jejich "nástupci" S2000 zas o tolik levnější nejsou. Podle článků zde a i na jiných stránkách to cca 1/3 a to v pořizovací hodnotě, náhradní díly a provoz je téměř totožný. Takže kdo chce a má na to bude bez problémů jezdit s WRC a ti ostatní se spokojí s S2000, S1600, N apd. Pro běžné ježdění taky každý používáme auto, které se nám líbí a na které máme.
14. 5. 2007 09:42
0 0
to jim: Svym zpusobem mas pravdu, ale problem je, ze tech kteri chteji jsou spousty a tech, kteri na to maji je par. A ne kazdy, ktery na to ma, je schopen jezdit vyrovnane se soucasnou TOP 8. Pokud se neco rychle a radikalne nezmeni, mam obavy, ze WRC zajde na ubyte.
14. 5. 2007 09:51
0 0
Nelíbí se mi bod 4.
14. 5. 2007 10:55
0 0
to pavelsv: Lepší 1.8 s turbem než 2.0 bez turba... smajlík Mě by naopak zajímalo, jak si představujou takovej enkovej "kit", z něhož se dá postavit WRC. To zas bude nějakej hybrid...
14. 5. 2007 11:42
0 0
jim: Tak to, že jsou ceny dílů nového S2000 jakš takš srovnatelné s 5 let starým WRC je pěkné, ale netýká se reality na úrovni MS. Tam jsou WRC nákladově zcela jinde. Co se mi vůbec nelíbí je hlídání maximálního výkonu (pro mě poněkud divná představa). Restriktor stačí na to, aby dával všem stejné šance. A hlídáním 300 koní se posuneme k tomu, že můžeme na stejná auta jen lepit jiné polepy...
14. 5. 2007 11:52
0 0
Mirek-607: Výkon není vše.Podívej se třeba na F1 tam je to znát.Loni Renault byl nejlepěí, a leots.A to mají všichni stejný motory jako loni
14. 5. 2007 11:59
0 0
Naopak, ta cesta povolených KIT úprav by rázem dostala do hry Mitsubishi, Subaru, Fiat, Toyotu, Peugeot, Suzuki, Škodu a další, kteří se do S2000 pustili nebo to zvažují. Automobilkám by to dalo šanci pokrýt jedním modelem všechny šampionáty a to už má smysl vyvíjet. Byla by to jen otázka nastavení technických parametrů tak, aby WRC KIT byl o poznání výkonnější a atraktivnější. Musel by se vyrovnat výkon turbáčů u Suba a Lancerů výkonům S2000, možná např. přeplňováním kompresůrkem. Efektní a účinné aerodynamické a vzhledové prvky, o něco nižší váha, rozdíl v povolených šířkách pneu pro asfalt a máš nová WRC jak vyšitá.
14. 5. 2007 12:42
0 0
JA bych to vse hodnotil jako kladne akorad bych WRCum nechal ten koutak ;))
14. 5. 2007 12:52
0 0
Romček: Ale o to přece nejde. Ten princip je na hlavu. Pak dosáhneš toho, že budou mít všichni 300 koní od třeba 3000 do 7500 otáček. To bude super... U každého motoru s restriktorem je výkon stejný nebo hodně podobný ve velkém rozsahu otáček. Proč dělat další technické zařízení k tomu, aby ořezalo každou kobylu nad 300, aby zničilo snahu týmu udělat ten motor lepší? To mi připadá absurdní. A k žádnému zlevnění to nepovede, protože se bude makat jinde, na reakcích motoru atd. Navíc to pak není moc automobilový sport. Klidně ať se sjednotí nějaké díly a omezí pravidla, ale musí zůstat volnost v tom, jaké výsledky z nich kdo dostane. Bude se pak nakazovat třeba minimální prodleva řazení?
14. 5. 2007 12:59
0 0
Mirek-607: Máš recht.
14. 5. 2007 13:48
0 0
To rjb.xxx: možná, ale jakou to teda přinese úsporu? Nebo proč by mělo být důležité snížit kroutící moment?
14. 5. 2007 13:58
0 0
Kdyby rally zůstala ve stavu, va jakým byla na koncu 90tých let, tak by se tady takový kraviny nemuseli vymýšlet... Auta A8 a tak 12 soutěží... Žádný SupeRally, žádný stadiony... Prostě systém, podle kterýho se jedilo 50 let a ne tady takový krpy
14. 5. 2007 14:58
0 0
A já jsem pro unifikaci dílů, přece je jedno jaká převodovka je v autě, čím větší bude vyrovnanost aut, tím víc bude záležet na umění jezdce. V současné době hrajou větší roli prachy než kvalita jezdce.
Face
14. 5. 2007 15:05
0 0
Mám dojem, že kombinace bodů 2,3,5 bude pro všechny nejstravitelnější...
14. 5. 2007 15:10
0 0
Je otazka, kolik lidi z toho "pro vsechny nejstravitelnejsi" do toho bude moct kecat.
KITer
14. 5. 2007 15:38
0 0
Docela zajmavy body... Hlavne ze WRCa pojedou. Vubec bych se nebranil kompletne pasivnim autum, ani motoru 1.8 , aspon by pak mozna byly tocivejsi. Na druhou stranu, WRC s motorem 1.6 me trochu rozesmalo. Cose tyce kitu pro N a S2000 tak si to celkem nedovedu predstavit... Stejne tak prilis nechapu bod 7
KAPR VOLE
14. 5. 2007 19:49
0 0
WRCky bych nechal tak jak sou. Hlavně motorově! Ostatní je fuk
14. 5. 2007 21:41
0 0
to pavelsv: Myslim, že v tomhle bodu jde ze strany FIA spíš o snahu snížit rychlost (akcelaraci) a tím zajistit vyšší bezpečnost, než o zlevnění... A pak v tom vidím (možná jenom já smajlík) snahu přiblížit WRC k Nkům, které budou používat ještě "sériovější" motory než dnes - myšleno tak, že více sériových aut má motory s nižším objemem než 2.0...
14. 5. 2007 21:46
0 0
Ale vždyť oni se nesnaží o nic jiného, než o S2000 s turbem a budou tomu říkat WRC - viz nejdůležitější body 2, 3 a 5
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!