South Swedish Rally – komentář
Na jihu Švédska se uskutečnil nejprestižnější díl šampionátu této skandinávské země. Vzhledem k zařazení soutěže do evropského poháru se jezdecké pole rozdělilo na dvě skupiny s vozy v Evropě povolenými a nepovolenými. V té druhé se samozřejmě největší šance na vítězství přisuzovaly vozům kategorie WRC. Nejlépe do soutěže, která se pro národní pole uskutečnila pod názvem Sydrallyt, vstoupil Dick Wicksell se Subaru Impreza WRC. Již brzy však odstoupil pro selhání brzdového systému a do čela se vyhoupl Mats Jonsson, jenž se vrátil za volant svého legendárního Fordu Escort WRC. Další pilot s vozem nejvyšší kategorie (Ford Focus WRC 01) Jonas Kruse druhý den překročil časový limit a veteránu Jonssonovi tak už nic v dalším triumfu na této soutěži nebránilo.
Foto: www.bilsportborsen.se
Do evropské klasifikace vstoupil ve velkém stylu Robin Sandberg (Mitsubishi Lancer EVO IX), když vyhrál každý z prvních čtyř testů. Během této spanilé jízdy si vytvořil náskok 17,2 sekundy na jednoho z největších favoritů Patricka Flodina (Subaru Impreza Sti N12). Třetí byl po RZ 4 další z největších adeptů na zlatý post Oscar Svedlund (Subaru Impreza Sti N12) a až sedmá příčka patřila Jimmymu Joge, který se po vyřešení potíží s transmisemi po delší pauze vrátil za volant svého nového Peugeotu 207 Super 2000. A ještě jedno z předních jmen, Mats Thorszelius. Ten do rally vstoupil nejhůře jak mohl, když v první zatáčce svůj Lancer EVO IX poslal mimo trať a poškodil kolo.
Foto: www.bilsportborsen.se
Na pátém testu pro změnu kolo poškodil Sandberg a vypadl z top ten. Do čela se tím pádem dostal Flodin, jenž si první příčku pohlídal nejrychlejšími zajetými časy i ve zbylých dvou zkouškách dne. Do sobotní části šel s náskokem 19,4 sekundy na Svedlunda. Třetí Bengt Abrahamsson (Mitsubishi Lancer EVO IX) znamenal pro pomalejšího z pilotů Subaru velkou hrozbu, když šel spát s odstupem pouze 8,5 sekundy. Do cíle páteční etapy se po výletu mimo trať na RZ 5 nedostal host z Polska Tomasz Kuchar (Subaru Impreza Sti N12).
Foto: www.bilsportborsen.se
V sobotu hned z rána zaútočil Svedlund a dvakrát v prvních čtyřech zkouškách zajel nejlepší čas, čímž snížil náskok vedoucího jezdce na 10,3 sekundy. Zbylé dvě zkoušky se staly kořistí třetího Abrahamssona, jenž se úspěšně snažil držet s jezdci před sebou krok a na Svedlunda ztrácel zhruba tolik, jaký byl rozdíl prvních dvou. Joge mezitím poskočil za tuto nedostižnou trojici.
Foto: www.bilsportborsen.se
V dalších třech zkouškách vykrystalizoval boj na špici v duel dvou jezdců Subaru. Abrahamsson s nimi ztratil kontakt, když jeho odstup již narostl skoro na minutu. Ve vedení se i nadále držel Flodin, ovšem před závěrečnou dvojicí testů měl stále ne zrovna rozhodující náskok 13,3 sekundy. Jeho rival se však k drtivému finiši neodhodlal a musel se tedy spokojit s druhou pozicí. Na předposlední zkoušce zaznamenal nejrychlejší čas Joge, který nakonec obsadil bramborovou pozici. Po obrovských technických problémech, které mu nová technika způsobila na začátku roku a kvůli kterým si na domácím podniku MS prožil po loňském skvělém umístění velké zklamání, pro něj byla tato pozice jistě pěkným výsledkem.
Pořadí v cíli | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Patrik Flodin/Maria Andersson | (S) | Subaru Impreza WRX STI | 1:35.43,5 |
2. | Oscar Svedlund/Björn Nilsson | (S) | Subaru Impreza WRX STI | +19,4 |
3. | Bengt Abrahamsson/Peter Fogel | (S) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1.11,5 |
4. | Jimmy Joge/Mattias Andersson | (S) | Peugeot 207 S2000 | +2.03,5 |
5. | Robin Sandberg/Pecka Svensson | (S) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2.10,8 |
6. | Tommy Vestlund/Haakan Palm | (S) | Mitsubishi Lancer Evo VII | +2.29,1 |
7. | Joachim Carlström/Jörgen Norrman | (S) | Mitsubishi Lancer Evo VII | +3.30,6 |
8. | Hans-Erik Weng/Anders Fredriksson | (S) | Mitsubishi Lancer Evo VIII | +4.38,4 |
9. | Jonas Ericsson/John Stigh | (S) | Honda Civic Type-R | +5.14,4 (1. N3) |
10. | Andreas Sjölander/Haakan Jacobsson | (S) | Ford Fiesta ST | +5.25,6 (2. N3) |