Přiveze Haugland S2000 na Bohemii?
Letošní ročník Rallye Bohemia situovali pořadatelé necitlivě a dost nešťastně na polovinu června. Odměnou jim bude pravděpodobně mizivá účast zahraničních jezdců, kterou organizátoři navíc podpořili tím, že se odhlásili z Mitropa rallye cupu a po dvou letech opovrhli také členstvím v mistrovství republiky historických vozidel i historickou Mitropou. Paradoxně se ovšem může stát, že v termínu, který se kryje snad se všemi možnými domácími šampionáty v okolních i vzdálených zemích světa nebo s mistrovstvím Evropy a IRC, nebude letošní ročník co do kvality zahraničních jezdců nezajímavý.
Kvůli termínové kolizi můžeme sice zapomenout na původně uvažovanou účast Němce Aarona Burkarta, Švéda Patrika Sandella, polského týmu Subaru nebo Nora Thomase Schieho, přesto by diváci neměli být ochuzeni o pohled alespoň na dvě velice kvalitní posádky ze zahraničí. Tou první by mělo být již z loňského roku známé duo ze Švédska Patrik Flodin a Maria Andersson na voze Subaru Impreza STi, druhou posádku pak tvoří norsko-francouzský tandem Eyvind Brynildsen – Denis Giraudet s vozem Fiat Punto S2000. V pozadí startu Eyvinda Brynildsena stojí opět legendární Nor Johnny Haugland, kterého jsme před nadcházejícím ročníkem v krátkosti vyzpovídali.
Johnny, jak je to s termínem Rallye Bohemia 2007 a s účastí norských posádek?
Vzhledem k tomu, že se dva týdny před a týden po Bohemii jedou v Norsku dvě soutěže domácího mistrovství, není letošní termín Bohemie pro nás dobrý. Červencový termín je daleko vhodnější, protože v Norsku je v té době přestávka a mnoho posádek ji využívá ke startu právě na Rallye Bohemia kombinovanému s dovolenou v Čechách. Proto jsme vždy měli další podnik norského mistrovství až v srpnu. Letos je to bohužel jinak, a proto také přijedou pouze dvě posádky. Za normálních okolností by jich bylo asi deset. Rallye Bohemia má v Norsku velice dobré renomé a je o ni velký zájem.
Koho tedy z norských jezdců uvidíme?
Svou účast předběžně potvrdili Glenn Larssen s Tomem Andre Haldammenem na voze Peugeot 306 ve třídě A7 a Eyvind Brynildsen s Francouzem Denisem Giraudetem na voze Fiat Punto S2000.
Glenna Larssena už z minulých ročníků známe, můžeš nám Eyvinda Brynildsena představit blíže?
Eyvind je mladý a nesmírně talentovaný závodník. Já osobně si myslím, že to může být nový Petter Solberg. Ve svých 19 letech absolvuje letos svoji druhou sezónu a doma v Norsku patří mezi nejrychlejší jezdce s vozy skupiny N. Na sněhu a šotolině se dokáže prosadit i mezi vozy kategorie WRC. Na asfaltu ho doma porazil pouze Martin Stenshorne, který je u nás považován za zkušeného asfaltového specialistu. V průběžné klasifikaci soutěže mistrovství světa ve Švédsku a Norsku na sněhu jel druhý, v Portugalsku na šotolině dokonce hodnocení produkčních vozů vyhrál.
Velezkušený Francouz Denis Giraudet je na Bohemii vypůjčený nebo půjde o předzvěst nové spolupráce?
Bývalý navigátor Francouze Auriola, dvojnásobného mistra světa, Denis Giraudet, seděl vedle Eyvinda poprvé na testech před Švédskou rallye v letošním roce a po jejich skončení prohlásil, že pilot disponuje mistrovským potenciálem.
Z jaké stáje vůz Fiat Punto S2000 pochází?
Jde o tovární auto provozované francouzskou stájí Automeca.
Má jezdec nějaké informace o svých soupeřích?
Říkal jsem mu, že na Bohemii je konkurence tradičně velmi dobrá. Čeští jezdci s Romanem Krestou na čele jsou velice rychlí a dobří a znají místní tratě i asfalt. Eyvind bude mít oproti domácím jezdcům hendikep, pojede pro něj s neznámým vozem, na neznámé trati a s minimem zkušeností na asfaltu. Navíc to pro něj bude teprve druhá soutěž společně s Denisem.
Jak vidíš jeho šance? Může být černým koněm soutěže?
Černým koněm snad, vítězem asi ne. Myslím si, že by Eyvind mohl dojet kolem pátého místa, on sám by chtěl skončit do třetího místa. V každém případě se zde hodně naučí a bude se učit rychle. Tratě Rallye Bohemia jsem vždy považoval za jedny z nejtechničtějších na světě, mně samotnému daly zdejší rychlostní zkoušky hodně moc.
Uvidíme Tě také na trati?
I to bylo v jednání. Měl jsem startovat s vozem Škoda 120 S, který by byl podobný tomu, se kterým jsem absolvoval Rallye Škoda v roce 1975, ale vzhledem k tomu, že sem přijíždím jako koordinátor týmu Eyvinda Brynildsena, nebudu mít na závodění čas s výjimkou Sosnové.
Děkuji za rozhovor.
Nicméně já si myslím že se to s Korsikou fakt nedá srovnávat. Na Korsice je plno zatáček ale příde mi že maj takový čitelný poloměry a hladce navazujou na sebe a včšechny se jedou bez větších smyků... to na bohemce třeba v Navarově nebo na Sychrově sou ty zatáčky takový různý křivule a hrany že tam musí být dost těžký hledat okruhovou stopu a když se ktomu ještě vezme pár přes ručku tak ....