Deníček z Rally Acropolis 2007 – 1. díl

Pondělí je posledním dnem odpočinku. Probouzím se v 8:00 s myšlenkou, jak závěsy v pokoji krásně tlumí slunce…

Neděle 27. 5. – pondělí 28. 5. 2007

V poledne se schází posádka na letišti v Praze. Ihned po odbavení potkáváme poměrnou početnou skupinku okolo estonského pilota Aavy, všichni již oblečení do nových barev tří diamantů.

Letadlo je obsazeno odhadem z pouhých 60 %, není tedy žádný problém s místem a let ubíhá velmi příjemně. V Aténách máme trochu obavy o naše zavazadla, kufr při návratu ze Sardinie dorazil s 3denním zpožděním… Naštěstí má vše tentokrát hladký průběh, za malou chvilkou pokračujeme taxíkem do centra Atén. U zastoupení společnosti Škoda vyzvedáváme dva zapůjčené automobily na dobu závodu a pokračujeme v cestě na hotel. Ten se nachází pouhých 12 km od servisního parku, ale z centra města je to 45 km.


Foto: Filip Schovánek

Probíhá pouze rychlé ubytování a jedeme na obhlídku servisního parku, kde již čeká naše servisní kolona, která právě dorazila. Kluky vidíme po týdnu. Ze Sardinie cestovali pouze do Itálie, přesunuli se nedaleko přístavu Bari, kde v předem domluvené dílně připravovali závodní automobil na řeckou šotolinu. Trucky parkují v sektoru, který je pro nás pořadateli vymezen, vracíme se na hotel a společnou večeří pro nás neděle končí.

Pondělí je posledním dnem odpočinku. Probouzím se v 8:00 s myšlenkou, jak závěsy v pokoji krásně tlumí slunce… Po jejich roztažení jsem ze svého omylu rychle vyveden. Venku je zatažená obloha, vítr ohýbá větve stromů a totálně prší! Po snídani se přemisťuji do servisu. Mechanici již umístili trucky do konečných postavení a věnují se jejich mytí po dlouhém cestování, vše za neustálého deště. Vydávám se na ředitelství, které je na samém okraji servisu.


Foto: Filip Schovánek

Pořadatelé provedli před závodem mnoho změn. V době závodu na Sardinii se zcela změnil časový harmonogram. Byla vyškrtnuta RZ 9/20 (na samém okraji Atén), jak se dozvídám později z důvodu problémů ze strany ochránců přírody. Jediný platný časový harmonogram je ten, který je vydán dne 15. 5. 2007!

Další změna, která přichází až na konci týdne před odletem, je změna seznamovacích jízd. Oba super divácké testy jedoucí se v těsné blízkosti servisu se mohou trénovat buď v pondělí odpoledne nebo ve čtvrtek po shakedownu. My volíme variantu druhou. Jedna změna, ale naváže na sebe mnoho dalších. Došlo k časové změně vyzvednutí tréninkové GPS, administrativní přejímky apod. Krátce po 10:00 se tedy objevuji na ředitelství závodu. Vyzvedávám GPS, maximální povolená rychlost v Řecku je 80 km/h. A vydávám se do vedlejší místnosti na administrativní přejímku. Ta probíhá velice hladce. Vracím se do našeho servisního zázemí.


Foto: Filip Schovánek

Mezitím sem dorazil i Honza. Mechanici jsou zcela promočení a právě se zahřívají horkou polévkou. Déšť neustává, vítr již naštěstí polevuje. Začíná stavba samotného servisního zázemí. Mnoho lidí nemá vůbec představu, jak je tato činnost časově, ale i fyzicky náročná. Proto jsem pro Vás připravil horkou (dnes tedy spíše mokrou) novinku – malý fotoseriál o tom, jak taková stavba probíhá v podání mechaniků CRT!


Foto: Filip Schovánek


Foto: Filip Schovánek


Foto: Filip Schovánek


Foto: Filip Schovánek


Foto: Filip Schovánek


Foto: Filip Schovánek


Foto: Filip Schovánek

Ve 14:00 déšť konečně přestává. V průběhu odpoledne dorazily poslední posily. Jedná se o tréninkovou skupinu, která přivezla z týmové základny v Kostelci poslední drobnosti, ale hlavně rezervní tréninkový vůz. Mechanici dokončují stavbu servisu, závodní automobil dostává patřičné označení, např. startovní čísla. Tréninková skupina ihned kontroluje ostrý tréninkový vůz a přezouvá pneumatiky na rezervním. Zde v Řecku se během tréninku smějí použít pneumatiky šotolinové. Na Sardinii toto bylo pořadatelem zakázáno a trénovalo se na civilních tvrdších silničních pláštích.

V 19:00 přijíždíme na hotel, mechanici se odreagovávají u nohejbalu, vzniká pro Vás deníček a večer proběhne ještě krátká tréninková porada.


Foto: Filip Schovánek

Počasí – zataženo, déšť, teploty okolo 20 °C. Odpoledne polojasno.

Zajímavé informace, které by Vás mohly potěšit:

  • Aava dnes absolvoval jednodenní test na seznámení s vozem
  • First Motorsport má u hotelu zaparkovaný multivan, viděli jsme 2 nové členy týmu nebo spíše lidi v týmovém oblečení, ale do servisu dnes tým nedorazil
  • večer jsme na recepci potkali naše kamarády, posádku Gardemeister – Honkanen, zřejmě tedy proběhnou seznamovací jízdy
  • u Kronosu je postaven jen jeden stan, druhý vůz tedy nasazen nebude
  • byl jsem se podívat na divácký super test – obrovský areál, na měkké středové ploše je postavena, spíše vytyčena, zamotaná trať SSS. Z druhé strany servisu vede trať RZ 5/13
  • doplněno – Francois Duval večer objevil na recepci hotelu

Čtenáře eWRC zdraví


Foto: Filip Schovánek


Foto: Filip Schovánek


Foto: Filip Schovánek


Béčko Fordu… Foto: Filip Schovánek

Komentářů celkem: 21
dalkot
30. 5. 2007 15:3421
0 0
Naprosto dokonalý deníček. Moc díky!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!