9. 6. 2007 00:00 − 2641× − 6

Rajd Polski po prvním dnu

V oblasti kolem Mazurských jezer se dnes odehrála první etapa kandidátského podniku MS.

Po smutné události ve včerejším shakedownu dnes naplno vypukla polská kandidátská soutěž MS. Na superspeciálce Mikolajki se z nejrychlejšího času radovala bratrská dvojice Dytkových na Mitsubishi Lancer EVO IX. Své vedení si udrželi i po druhé zkoušce, ovšem v té třetí jejich vůz vylétl z trati a nebylo možné jej dostat zpět. Teď se ale ještě vraťtmě k druhému testu. V tom totiž skončily všechny šance úřadujícího polského mistra Leszka Kuzaje (Subaru Impreza Sti N12B) na vítězství v nejprestižnější domácí soutěži. Již po kilometru první přírodní zkoušky divoký pilot nezvládl řízení svého vozu a vylétl s ním z trati. Přitom narazil do stromu a následně udělal několik salt. Po incidentu byl převezen do nemocnice, kde žádná vážná zranění nebyla zjištěna a pilot byl propuštěn. Bez zranění nehodou prošel i jeho spolujezdec. Pro zbylé posádky to znamenalo přidělování času nejrychlejšího Renata Travaglii (Mitsubishi Lancer EVO IX).


Foto: www.rallyonline.pl

Po třetím testu se do čela dostal skandinávský pilot Oscar Svedlund, jenž zde vloni obsadil stříbrný post. Na tom byl nyní klasifikován Tomasz Czopik (VW Polo Super 2000), který však na RZ 4 poškodil pravou přední pneumatiku a propadl se na čtvrtou příčku. I tak ale nadále vévodil poli jezdců ME. Na druhé příčce klasifikace kontinentálního šampionátu byl v půli prvního dne absolutně pátý Travaglia. Hned za ním byl Michal Solowow, pro jehož vůz Mitsubishi Lancer EVO IX byla v servisu již připravena nová převodovka. V soutěži již nepokračoval Maciej Lubiak, u jehož Fiatu Punto Super 2000 došlo k vážnému poškození podvozku.


Foto: www.rallyonline.pl

V průběhu první sekce si většina jezdců stěžovala na minutové rozestupy, které nestačily k tomu, aby všudypřítomný prach sednul a nebránil jim ve výhledu. Krzysztof Holowczyc (Subaru Impreza Sti N12B) tedy požádal o pozdější start do čtvrtého testu. Na startu mu byla tato možnost povolena, nicméně v cíli se pak na jeho kontě objevila minutová penalizace za opožděný start do RZ. V cíli etapy se logicky polský pilot rozhodl podat proti penalizaci odvolání. Teprve po vyřešení této záležitosti bude rozhodnuto o vítězi první etapy. Za normálních okolností by jím byl právě Holowczyc o 9,7 sekundy před Svedlundem. V dosavadních výsledcích, v nichž je zahrnuta penalizace polského jezdce, je tedy pořadí nejlepších dvou obrácené.


Foto: www.rallyonline.pl

Ze tří bodů za vyhranou etapu se v rámci ME nakonec radoval absolutně třetí Travaglia. Ze začátku vedoucí Czopik v předposledním testu na dlouhé minuty vylétl z trati a při návratu zpět ještě poškodil převodovku. V prvním dnu se příliš nedařilo ani dalšímu evropskému jezdci Volkanu Isikovi, který byl nucen se svým Fiatem Punto Super 2000 se startovním číslem 1 čistit ostatním trať. V páté zkoušce opustil absolutní druhou příčku po defektu a ztrátě dvou minut Bryan Bouffier (Peugeot 207 Super 2000). Na čtvrté příčce se nakonec do cíle etapy dostal Zbigniew Gabrys (Mitsubishi Lancer EVO IX), když se jeho hlavnímu rivalovi Michalu Solowowovi (Mitsubishi Lancer EVO IX) v poslední zkoušce zablokovalo kolo. Nejsmolnější odstoupení zaznamenal na druhé zkoušce překvapivý vítěz Rajdu Elmot Kajetan Kajetanowicz, který po skoku v průběhu zrušeného testu poškodil svůj vůz Mitsubishi Lancer EVO IX.


Foto: www.rallyonline.pl

Pořadí po první etapě
1. Holowczyc – Kurzeja Subaru Impreza Sti N12B
2. Svedlund – Nilsson Subaru Impreza Sti N12 +9,7
3. Travaglia – Scattolin Mitsubishi Lancer EVO IX +1:13,1
4. Gabrys – Natkaniec Mitsubishi Lancer EVO IX +1:35,8
5. Solowow – Baran Mitsubishi Lancer EVO IX +1:53,9
6. Staniszewski – Boba Mitsubishi Lancer EVO IX +2:07,2
7. Karnabal – Kusnierz Mitsubishi Lancer EVO IX +2:12,1
8. Svedas – Sakalauskas Mitsubishi Lancer EVO IX +2:26,9
9. Bouffier – Baumel Peugeot 207 Super 2000 +2:39,1
10. Frycz – Rathe Subaru Impreza Sti N12 +2:39,5
Výsledky aktuálně upraveny po zrušení penalizace K. Holowczyce


Foto: www.rallyonline.pl

Komentářů celkem: 6
9. 6. 2007 21:261
0 0
škoda toho buffiera, už se těšim co předvede stim dvoulitrem na Barumce
9. 6. 2007 21:322
0 0
Bouffier na Barumce nepojede.
9. 6. 2007 22:173
0 0
Holek se asi dlouho nedíval do občanky, jinak by nemohl jet takovou střelbu. Vždyť na šotolu maže seveřana a to ani nemluvím o jezdcích za volanty "budoucnosti" světového rallysportu smajlík Přemýšlím, proč Solowow zvolil myšáka na ne S2K, nebí to někdo?
Rocker
9. 6. 2007 23:354
0 0
Holek je proste borec.....navíc ja pořád těm S2000 něvěřím...ale fandim jim smajlík
10. 6. 2007 12:425
0 0
K+K+K: Solowow jede Mišáka, protože to tak před sezonou oznámil. Asfalty Punto, šotoliny Mišák. Czopik to přestřelil, ale jinak na minulé šotolině jel se stejným autem o trochu pomaleji než Solowow, takže jeho rychlost není nějaké překvapení. Bouffier jel až o defektu výborně, na šotolině má majeto málo, navíc tam jede poprvé. Isik zklamání, ale těžko říct, co je důvodem, čištění tratě jistě nepomůže, ale i tak... Svedlund jede výborně a určitě se mu hodí, že tratě zná. A Holek zaslouží jediině potlesk.
10. 6. 2007 12:446
0 0
Jinak nevím, proč mám mínusy za to, že napíšu pravdu. Bouffier na Barumce nejede. V Polsku startuje s autem od Tótha a pojede s ním pouze pár závodů, které mu platí Peugeot Polska.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!