13. 6. 2007 00:00 − 2591× − 9

Preview Rally Bohemia 2007

O tomto víkendu se odehraje jeden z vrcholů domácí soutěžní sezóny, kterým bude tradiční soutěž Rally Bohemia.

O tomto víkendu se odehraje jeden z vrcholů domácí soutěžní sezóny, kterým bude tradiční soutěž Rally Bohemia. Ta prošla v posledních letech několika organizačními změnami, ovšem pro letošek zůstává organizační sbor stejný jako v loňském roce, kdy se soutěže ujal. Nic se pro tento rok nemění ani na lokalizaci rally, která se bude znovu odehrávat v převážné většině na krásných a náročných tratích v okolí Železného Brodu, Tanvaldu či Semil.

Již v loňském roce z harmonogramu vypadly tradiční úseky v okolí Mladé Boleslavi. Nejblíže místu, kde bude rally odstartována, se letos odehraje pouze jediná zkouška. Ta posádky zavede přímo do ulic Mladé Boleslavi. Ještě před jejím sobotním ranním uskutečněním se v pátek odehraje tradiční úvodní superspeciálka na autodromu v Sosnové. Poté se posádky definitivně přesunou na sever. Tam je čekají tradiční úseky, které jsou různě pozměněné a opravdovou perlou je pak nedělní dvojí průjezd Návarovským testem, který letos měří neuvěřitelných 40 kilometrů!


Obhájí Václav Pech loňské vítězství?

2004 – 1. Peták – Benešová, 2. Arazim – Gál, 3. Pattison – Molyneux

2005 – 1. Štajf – Černoch, 2. Béreš – Starý, 3. Peták – Benešová

2006 – 1. Pech – Uhel, 2. Barvík – Mynářová, 3. Prokop – Tománek

Absolutní klasifikace

Pole jezdců, kteří přijedou na sever Čech bojovat o nejvyšší příčky v absolutní klasifikaci, se příliš neodlišuje od toho, jaké vídáme pravidelně při letošních soutěžích MMČR. I tak ale na startu uvidíme několik posádek, které u nás pravidelně nestartují, a ve všech případech se samozřejmě jedná o zahraniční hosty. Nor Eyvind Brynildsen se na Bohemii zaslouží o premiéru vozu Super 2000 na našich tratích, když bude pilotovat Fiat Punto zapůjčený z Francie. Ze stejné země pochází i jeho spolujezdec, kterým bude známý co-pilot bývalého mistra světa Didier Auriola Denis Giraudet.

Ze Skandinávie dorazí i další pilot, kterým bude Švéd Patrick Flodin. Ten se na severočeské soutěži objevil již v loňském roce a předváděl zde pěkný sport. Nyní by se na start měl postavit znovu i přesto, že poničil vůz na Rally Acropolis. Ze zahraničních hostů za volanty nejsilnějších aut je třeba jistě jmenovat i polskou dvojici Beltowski – Drahan se Subaru Impreza STi N12.


Jak se povede premiéra vozu Super 2000 na českých tratích?

Letos potřetí se na trati střetnou několikanásobní čeští mistři za volanty identických vozů Mitsubishi Lancer EVO IX Václav Pech s Romanem Krestou, kteří jsou samozřejmě pasováni do role největších favoritů rally. Zatím v předešlých podnicích do cíle dojel vždy jen jeden z této dvojice. Krestu na Šumavě zastavila havárie, Pecha pak v Českém Krumlově technická závada. Nebylo by tedy špatné, kdyby pro tentokrát již cíl spatřili oba a o lepším z nich se rozhodlo v dramatickém souboji.


Stane se Patrick Flodin nejlepším z hostujících jezdců?

Snad nejlepší svůj výkon zde vloni předvedl Vladimír Barvík, když dojel do cíle na druhém místě. Obhájit toto umístění bude jistě velmi náročné, ovšem každopádně bude stát za to sledovat časy tohoto moravského pilota Mitsubishi Lancer EVO IX. O možnost bojovat o první místo až do posledních kilometrů vloni defektem v sobotním podvečeru přišel Martin Prokop. Nyní se se svým vozem Citroen C2 Super 1600 vrací jako jeden z hlavních aspirantů na vítězství.


Vyhne se Martin Prokop defektům a zaútočí na první místo?

Když už byl zmíněn největší favorit z jezdců skupiny A, pak je jistě zapotřebí zmínit i vedoucího muže klasifikace této skupiny Josefa Petáka. Ten v Krumlově dovezl svůj Renault Clio Super 1600 na krásné třetí příčce. To však nemění nic na tom, že přeci jen většími favority jsou přední piloti produkčních vozů. Za volantem jednoho takového (Mitsubishi Lancer EVO IX) bude na zimní anabázi chtít zapomenout Josef Semerád. Zlepšení si chuti po předchozích smolných podnicích bude hlavním cílem i pro Vojtěcha Štajfa (Subaru Impreza STi N12), jenž se zde před dvěma lety radoval z vítězství v rámci klasifikace EP. Jeho týmový kolega Jiří Vacek Subaru Impreza STi N11 na náročné krumlovské trati zaparkoval o kamen, takže se jistě tentokrát bude především chtít dostat až do cíle, což na dlouhé a náročné trati bude složitý úkol pro celé jezdecké pole.

Krásnou jízdu plnou smyků předváděl v předešlé soutěži Karel Trojan, na jehož Mitsubishi Lancer EVO IX bude jistě i na Bohemii radost koukat. V Krumlově přišel těsným rozdílem o umístění na pódiu další přední jezdec Mitsubishi Lancer EVO IX Václav Arazim. Navázat na pěkné umístění z předešlých soutěží budou chtít určitě Plzeňané Zdeněk Vlček a Jan Votava (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). První jmenovaný zajel o předešlém víkendu pěkné druhé místo v Tišnově, zatímco Votava, který tentokrát nebude moci využít služeb svého tradičního spolujezdce Františka Synáče, bude navazovat při druhém startu s novou technikou na pátou příčku z jihu Čech.


Stane se Vojtěch Štajf nejrychlejším z pilotů Subaru?

Produkční vůz (Mitsubishi Lancer EVO VII) poprvé ve velké soutěži hodlá vyzkoušet velmi rychlý a atraktivně jedoucí Jan Sýkora. Po technicích peripetiích v předešlé soutěži v top ten zakončil svou jízdu další dravý jezdec Michal Fiala (Mitsubishi Lancer EVO VIII). Ve sprintech patří k předním pilotům Jan Jelínek s Petrem Hozákem (Mitsubishi Lancer EVO IX). Prvnímu z nich zatím ve velkých podnicích ani trochu štěstí nepřálo, zatímco Hozák zajel v Krumlově svůj nejlepší výsledek. Na Bohemii není jistě bez šance na pěkný výsledek ani jeden z nich.

Z dalších pilotů početněji nejvíce zastoupené značky Mitsubishi je zapotřebí ještě jmenovat Petera Gavláka, Marcela Tučka, Milana Lišku, Jiřího Navrátila, Radka Mifku, Milana Pantálka, Martina Kožmína, Jaroslava Orsáka nebo Romana Peška. Hlavními konkurenty jim mimo výše zmíněné dvojice týmu Subaru ČR a švédského hosta budou ještě další piloti Imprez Emil Triner, Jaromír Tomaštík nebo Daniel Běhálek. Nyní ale ještě na skok ke konkurenčním třem diamantům, neboť za volantem jednoho z Lancerů by se měla objevit i legenda českého rallysportu Ladislav Křeček.

Skupina A

Jméno jasného favorita na triumf v „áčkách“ bylo již zmíněno, a sice Martin Prokop. S Josefem Petákem, který již byl také zmíněn v rámci absolutní klasifikace, bude chtít rozehrát další zajímavý souboj o vteřiny Jaromír Tarabus (Suzuki Ignis Super 1600). Dvě Punta na start dopraví plzeňský tým Roto a za jejich volanty usedne Lubomír Minařík, kterému se zatím ve velkém mistrovství oproti sprintům příliš nedaří, a Jiří Skoupil. S jedním z nejhezčích aut ve startovním poli, Fordem Fiesta Super 1600, znovu odstartuje Petr Zedník a Karkulku Peugeot 206 Super 1600 přiveze Jiří Vlček. Na startu se naopak neobjeví účastník ME Antonín Tlusťák.


Petr Brynda jistě i tentokrát předvede dravou jízdu

Početné bude tradičně pole třídy A5. S vozy Škoda Felicia Kit Car pojede kromě spousty jiných například dravý Sláva Ducháček, dále Mr. Cimbu nebo Vlastimil Hodaň. S vozy Fabia odstartuje atraktivní jízdní styl pravidelně předvádějící Petr Brynda nebo Robert Achs. S vozy Felicia s motorem o objemu do 1600 ccm pojede David Tomek nebo Tomáš Pletka. Do skupiny A patří i vozy s dieselovými motory. Za volanty dvou Octávií usednou Oldřich Boček s Pavlem Kundrátem, do čtyř Fabií pak Vladimír Berger, Vladimír Mandík, Jiří Kulhan a Josef Dvořák.

Třídy N3, N2, N1

V nejvyšší z nejnižších tříd se sejde útlé pole šesti vozů. Čtyři z nich jsou oblíbené Hondy Civic Type-R, mezi nimiž by měli hlavní roli hrát Petr Křížek s Egonem Smékalem. Zbylé dva tyto vozy budou vodit Miloš Vágner a polský host Lukasz Bednarski. S Peugeotem 206 RC pak pojede Jan Vanáč a Alfu Romeo 147 znovu představí Martin Rada. Stejný počet posádek by se měl sejít i v třídě N2, kde jsou za největší favority samozřejmě považováni Jan Šlehofer se Zbyňkem Soběhartem a Hondou Civic VTi. Se stejným vozem se budou s konkurencí prát Václav Dunovský, Patrik Hlach a Josef Čermák. Velmi rychlé časy zajíždí pravidelně i Jiří Trojan s VW Polo. Velmi tristní je pohled na nejslabší třídu, v níž má při dojetí do cíle jasné vítězství jediný přihlášený Václav Stejskal s Dacií.


Bude v "malých enkách" opět kralovat značka Honda?

Podobně jako organizátoři předchozího podniku sáhli i Severočeši po zatraktivnění soutěže zařazením atraktivních historických aut, které doplní soudobé pole na vybraných rychlostních zkouškách. Ze startujících vozů je třeba jmenovat monstra jako Lancia Delta, Lancia Stratos či Audi Quattro. Na tratích se objeví další krásné vozy jako Renault 5 Turbo, Porsche Carrera, Mercedes 450, Opel Ascona, Austin Mini Cooper nebo Fiat Abarth 124. Nejpočetnější zastoupení budou mít vozy českého původu, tedy různé historické Škodovky.

Komentářů celkem: 9
13. 6. 2007 13:021
0 0
Tesim tesim, snad to bude stat za to, necham se prekvapit...Stejne kde jsou stary dobry casy Bohemie...
13. 6. 2007 13:162
0 0
Kundrát a Smékal prý nejedou...
13. 6. 2007 13:343
0 0
...a opět se blíží příjemné mrazení v zádech po zvuku motoru Lancie 037, kterou jsem před mnoha a mnoha lety na trati zažil...
karlos20
13. 6. 2007 14:384
0 0
Prej velmi rychlé časy zajíždí pravidelně i Jiří Trojan s VW Polo - a já myslel, že je favorit celých N2.....
13. 6. 2007 15:445
0 0
re:K.Arno -kdyby jsi to už nemohl vydržet tak si klikni a sosej 8+)http://www.youtube.com/watch?v=p6tFJznYT_A
13. 6. 2007 16:326
0 0
Ta fotka Prokopa je ze Stanovyho, ne? Ale tam sem byl na prvnim prujezdu (na druhym sem byl v Navarove) a Prst tam prijel se zpozdenim, takze udelal asi defekty 2 ne? Mam ten pocit, ze se o tom i mluvilo, ale pamet mi uz nejak neslouzi. Chlast zas.....
13. 6. 2007 17:367
0 0
ač jsem velkým fandou J. Šlehofera, tak souhlasím s karlosem, že favoritem je Jirka Trojan
14. 6. 2007 10:078
0 0
žádný souboj Pech -Kresta nebude.Roman je jasný favorit a zvláště na nedělní 40km RZ jim nadělí okolo 30-40 s.
mazda
15. 6. 2007 09:489
0 0
V zozname prihlásených vidím zo Slovákov len Gavláka. Kde sú ostatní. To majú toľko príležitostí jazdiť na kvalitných súťažiach, že môžu Bohemku ignorovať?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!