Filip Schovánek odpovídá na vaše dotazy – 2. část

Filip Schovánek odpověděl na všechny vaše otázky a byl ještě otevřenější než jindy. Tady je druhá část jeho odpovědí.

Filip Schovánek odpověděl na všechny vaše otázky a byl ještě otevřenější než jindy. Tady je druhá část jeho odpovědí.

Filip Schovánek odpovídá na vaše dotazy – 1. část

Autor: Loa – Ahoj Filipe, velmi pěkně "reprezentujete" s Honzou naši malou vlast! Zatím super výkony. Jestli sleduješ šampionát IRC, musí Ti být jasné, že se zde účastní hooodně velká elita! Jaký je tvůj názor na IRC? Nemyslíš, že jezdecky je to možná lepší a vyrovnanější než MS? Rád bych znal Tvůj názor. A ještě jedna osobní otázka: Sedl by sis na Velkou rally vedle Vládi Barvíka? Díky za všechny odpovědi…..celému týmu CRT…ať vše šlape dál a ještě líp!!! Díky

Ahoj Loa, IRC v Africe byla katastrofa a to od „A“ do „Z“, tedy včetně televizních přenosů. V Evropě očekávám situaci zcela odlišnou, zejména nyní v Belgii, to bude opravdu nářez. IRC je ve vývoji a nyní je opravdu hodně vyrovnané. V tuto dobu nás „oslepují“ zprávy, že tým „xy“ má rezervován celý hotel, tým „abc“ desítky pokojů. Mám trochu obavy, aby právě toto megalomanství nestáhlo IRC jednou ke dnu… Budete chtít závodit na národní úrovni, koupíte si vůz. Budete chtít závodit na mezinárodní úrovni, již si musíte přikoupit „paket A“ a pokud budete chtít závodit na špičkové mezinárodní úrovni je pro Vás připraven „paket B“ … Ale budoucnost nám již brzy ukáže.

U IRC bych preferoval 8 evropských závodů. Snížíme tím nejen časovou náročnost (na vše), ale hlavně náklady (a to opět úplně na vše). Závodit v Africe, Číně, Rusku, bez výrazné pomoci promotéra pro jednotlivé týmy, nevím, nevím… Představa o IRC je na dlouhé, opravdu dlouhé povídání!

Že je Vladimír Barvík kvalitním pilotem mně osobně dokazoval např. v Hustopečích. Ve stopce posledního testu jsme šli posádce pogratulovat. Vláďovi jsem řekl, že jede opravdu velmi dobře. On mi trochu zklamaně odpověděl, že my jsme jeli ovšem lépe. Řekl jsem mu, že nás závodění živí, on závodí ve volném čase pro radost. U každého musíme brát ohled na podmínky, ve kterých závodí a podle toho ho hodnotit. Zda bych usedl na „horké“ sedadlo právě vedle tohoto pilota? Záleželo by na mnoha a mnoha faktorech, nemohu odpověď bez prostudování detailnějších informací.

Autor: VyškovRALLY – Ahoj Filipe, Nejdřív gratulace k pěknému výsledku v Řecku. Chtěl bych se tě zeptat jestli pojedete s honzou na Böttcher Rally Vyškov. Jestli ano tak s jakým vozem. Diky za odpověď.

Ahoj VyškovRALLY, s vozem Škoda Fabia Kit car z dílen Impromatu budeme startovat na sprintu Kopná, právě ve Vyškově a na konci roku ve Vsetíně, kde máme mnoho dobrých kamarádů.

Autor: Dida – Ahoj Filipe, klobouk dolů co s Honzou "předvádíte" ve světě a dokážete pojíždět i Stolla s loňským autem mistra světa. Otázka: Co se děje s autem u kterého dojde k poškození ochraného rámu. Následuje automaticky výměna celé karoserie, nebo existuje možnost jak "jen" vyndat rám a navařit/namontovat novou ochtanou konstrukci. Jak dlouho může v ideálním případě trvat znovuzprovoznění vozu. Inspirovaly mě nehody estonce Aawy s Mišákem, nebo Felice RE v italském mistrovství. Dík za odpověď Dida. Ať se daří.

Ahoj Dido, oficiální postup je takový, že sportovní komisaři udělají zápis do sportovního průkazu o poškození ochranného rámu a ten musí být následně vyměněn. Lze vyměnit pouze rám. Ale většinou poškození rámu předchází rozsáhle poškození karoserie a následná výměna probíhá v součinnosti. Ale pokud nastane např. situace, že spadnete s autem do přikopu a trubka narazí přímo na kámen, který ji zdeformuje, lze vyměnit pouze rám. Toto je oficiální a z hlediska bezpečnosti nejlepší způsob řešení.

Výroba ochranného rámu (klece) trvá zhruba 2 týdny a rám je ve voze. Výroba nové karoserie pro WRC trvá zhruba 2 měsíce. Ale oba tyto údaje záleží na počtu nasazených lidí a na jejich zkušenostech. Ve Škodě Motorsport je znám případ, kdy bylo na karoserii nasazeno 6 zkušených odborníků a karoserie byla hotova za 5 týdnů.

Autor: Dida – Filipe ještě jedna otázka: Nevíš kam se z MS vytratil mladý Antony Warmbold-odjel dvě, nebo tři sezony s Fokusem skoro bez reklamy a v momentě, kdy by měl zúročit získané zkušenosti tak skončil. Dík Dida.

Ahoj ještě jednou, skutečně netuším. V posledních dvou letech jsem ho viděl pokaždé pouze při Rally Monte Carlo a pokaždé pouze v ulicích Monaca.

Autor: MYS – CAu Filipe…Letos bude Barumka naslapana…doufam, ze prichystate prekvapko v podobe startu na tehle soutezi..bylo by to parada zase videt trio Malina-Asin-Kopejda na soutezi proti sobe….jinak prejuhodne stesti v dalsich zavodech i v zivote…

Ahoj Mys, i k Barum rally, resp. k naší účasti jsem se vyjádřil u podobného dotazu.

Autor: Bilardos – Ahoj Filipe! Dokážu si předstvit, že je start v MS o penězích, které jsou i díky partnerství se Škodou. Přesto si myslím, že začínáte být limitováni možnostmi auta. Nezvažujete proto přechod do jiného WRC novější specifikace?

Ahoj Bilardos, MS je limitováno penězi více, než si běžný člověk dovede představit. Za peníze je možné opravdu cokoli – návštěva továrního týmu pro Vaše reklamní partnery, sledování závodu z helikoptéry apod. Můžeme uvažovat o ledasčem, ale opět se musíme vrátit k jedinému faktoru – finance…

Autor: honza.k66 – Ahojda Filipe, je radost vám fandit a těším se na další vinikající výsledky;-) Měl bych jeden dotaz: Jak moc, nebo jestli vůbec, si upravujete rozpis při ostrém průjezdu RZ. Případně o kolik se zlepšíte na zajetém čase jedete-li takto upravený rozpis při duhém průjezdu RZ..Díky Honza

Ahoj Honzo.k66, rozpis během prvního, ale i druhého (pro další roky) průjezdu opravujeme. Opravy probíhají samozřejmě během jízdy. Probíhá to tak, že Honza si řekne změnu, např. posunout „brzdy“ až na konec roviny a já tuto změnu zaznamenám. Nejčastěji se děje právě u brzd, u zatáček jsou úpravy většinou drobného charakteru (ve Finsku upravujeme skoky či hopy na horizontech). Toto je velmi náročné na souhru posádky! Honza oznámí změnu, ale musí se soustředit dopředu. Já diktuji to co přijde (budoucnost), aktuálně zapisuji požadovanou změnu (přítomnost), ale k údaji, který již proběhl (minulost), pracuje se tedy ve třech časových pásmech najednou.

Autor: ccc – Pane Schovánek mam techniky dotaz jakyma foliema mate polepene WRC. Snad nevadi kdyz uvedete vyrobce. Diky

Dobrý den ccc, polep vozu Vám zajistí každá větší reklamní agentura, není v tom žádný problém. Totéž platí i o fóliích na oknech, které brání průniku slunce a tím „kokpit“ nepatrně ochlazují. My používáme typ „zrcadlová folie“, která se ukázala výrazně účinnější (slunce více odráží), než-li typ „folie kouřová“.

Autor: Fany16 – Ahoj Filipe, Gratuluji k výsledkům a držím palce. Mám dotaz: Jak pevně jste provázáni (smlouvami) se Škodou Motorsport, zda případně můžete (kéž by) přejít k jiným továrním týmům, pokud by taková nabídka byla?

Ahoj Fany16, smlouva se Škodou Motorsport je uzavřena na kalendářní rok 2007. Smlouva nám určuje počet závodů seriálu MS, kde musíme odstartovat. Dalším bodem jsou samozřejmě i pravidla dobré prezentace značky.

Autor: haros – Nazdar chlape!Chci se zeptat jak hodnotíš Vaše průjezdy RZ 17 na Sardošce?Kdyby jsi marně pátral v paměti tak dej odkaz kam Ti poslat záznam obou průjezdů.Snad se v týmu pobavíte.Hodně štěstí!

Ahoj haros, teď se musím přiznat, že moc nerozumím! RZ17 při Rally Sardegna se jela v neděli, byl to předposlední test závodu. My jsme do poslední (nedělní) etapy již nenastoupili… Takže to hodnotím negativně. Záznam obou „průjezdů“ můžeš poslat do redakce, kluci mi Tvůj vzkaz předají!

Autor: Dida – Filipe, plánujete v teamu letos zase nějakou akci pro fanoušky na Deutshland rally? Loni ve čtvrtek po shakedownu byla super atmosféra a myslim si, že jsete to cítili jak Vy v teamu, tak i fanouškové. Dík Dida

Ahoj Dida, atmosféra byla opravdu skvělá a to během celého závodu. Věřím, že najdeme časový prostor pro podobnou akci i během letošního ročníku! Ale slíbit v tuto dobu nic nemohu, nebylo by to korektní.

Autor: VK – Ahoj Filipe, předem Vám chci pogratulovat k super výsledkům, kterých jste tento rok s Honzou dosáhli. Chci se zeptat k tvorbě rozpisu… Sebastien Loeb kdysi prohlásil, že souboj začíná už psaním rozpisu – a otázka zní: Do jakých podrobností lze při tvorbě rozpisu zajít, aby to ještě pilot vnímal? Děláte také analýzu tratí v souvislosti s volbou převodovky? Hodně štěstí a úspěchů v dalších podnicích MS. Díky VK

Ahoj VK, typ převodovky používáme od začátku roku pouze jeden a to „5 rychlostí“. Rozpis je opravdu základ pro dobrý výsledek. Zejména na asfaltu se při tvorbě rozpisu musí brát ohled na dodatečné informace od špionů. Spolujezdec musí vše stačit říci, jezdec zaznamenat a hlavně na to reagovat. Pokud máme údajů u jedné zatáčky hodně – např. „téčko, do úzka, za značku“ určíme si pořadí důležitosti. S narůstající vyježděností rozpis zpřesňujete – můžete si dovolit vynechat určité body, naopak jsou body, které do rozpisu přibíráte. Ale rozpis je hodně individuální záležitost každé posádky!

Autor: Ucho – Ahoj Filipe,chtěl jsem se zeptat jakými auty jezdíte v civilu a zda máte ještě všechny body?Zlomte vaz ve Finsku!

Ahoj Ucho, na body jsme velice opatrní. Podmínkou každého startu u obou členů posádky je řidičský průkaz! I já jsem tedy vlastně řidič profesionál :-)) Honza má již několik let v užívání automobil zapůjčený společností Škoda Auto a.s., nyní je to Škoda Octavia RS. Já jsem k dispozici žádný automobil od společnosti Škoda Auto a.s., i přes několik žádostí, k dispozici nedostal. Díky mé dohodě se společností Auto Podbabská (p. Brůzl) využívám letos automobil Škoda Octavia. Soukromý automobil je opravdu soukromý.

Autor: chryby – velká gratulace k parádnímu výkonu v řecku a hodně štěstí do dalších bojů v MS!

Ahoj Chryby, děkujeme!

Autor: bufon – doufam ze na asfaltu budete mit presvedcivejsi vysledky po tolika soutezich odjetych v MS by jste uz i na ty sotoline mohli jet jisteji a ne jen dojizdet na jistotu a tezit z problemu jinych posadek

Ze srdce Vám přeji na pouhých 5 km trati zažít ten pocit „dojíždět“ a „těžit z problémů“, opravdu ze srdce!!

Autor: aleš63 – Zdravím! Jestli si dobře pamatuju, tak v jednom z minulých povídání padla zmínka o škole pro spolujezdce – chystáš něco takového? Myslím, že zájem by byl veliký… Držím palce do dalších soutěží!

Ahoj, máš pravdu a asi bych se měl všem čtenářům omluvit. Jelikož se ale starám o kompletní logistiku CRT sám, času je opravdu hodně málo. I tyto odpovědi vznikají okolo půlnoci. Pro představu – již v Portugalsku jsem měl domluvenu schůzku s organizátory Irska a sledoval v notebooku jejich prezentaci. Soutěže MS se musejí řešit takto dopředu, má-li být příprava kvalitní a profesionální! Na tento projekt jsem nezapomněl, stále jej vedu v patrnosti. Musíte požádat redakci, aby moji schránku zaplavovala urgencemi :-))

Autor: Norri – Jak je to s vaší podporou od Autoklubu jako reprezentantů?

Autoklubem je naše posádka "podporována" několik posledních sezón. To znamená, že jsme součástí české reprezentace v rally. Nepředstavujte si ovšem podporu, jakou vidíte u ostatních posádek v seriálu MS. Naše roční podpora nepokryje ani ubytování týmu na třech světových soutěžích! Výše této podpory je stejná (či velmi podobná) ať startujeme s WRC na MS nebo s PV v nějaké zóně. Samozřejmě jsme velmi rádi i za tento příspěvek do týmové pokladničky, ale jak vidíte, ohledně startů v seriálu MS to téměř nic neřeší. Např. ve Španelsku se o své reprezentanty starají zcela rozdílně, což dokazují obrovské plotry na vozech (dříve např. Dani Sordo, Xavi Pons, Dani Sola a řada dalších). Dokonalý systém péče o juniorské posádky a jejich výchovu zaměřenou na mezinárodní scénu je ve všech skandinávských zemí, zejména ve Finsku. U obou mých příkladů platí, že nejsou podporováni pouze jezdci startující s vozy WRC, ale i ostatní, ať již ve skupině PWRC či JWRC.


Všem bych Vám chtěl poděkovat za mnoho gratulací a projevů přízně. Nejen mě, ale všechny členy CRT to žene neustále kupředu v jejich snažení!

Těším se zase někdy v budoucnu na Vaše dotazy

Čtenáře eWRC zdraví

Komentářů celkem: 16
19. 6. 2007 11:231
0 0
Škoda že někdy neodpoví na otázku (biladros), mohl by alespoň říct, že se nechce nebo nemůže vyjádřit. Jo a BUFONe, ty asi nejsi jejich valký fanda, že??
19. 6. 2007 11:392
0 0
No já myslím, že odpověď na tu otázku od Bilardose je jasná - nejraději bychom jeli s tím nejlepším, co je k dispozici, ale nemáme na to prachy. Fabie to není, ale říct to nemohu;) Asi tak...
19. 6. 2007 11:433
0 0
Norri tak to jsi uhodit do hlavičky hřebík. Pěkné poovídání.
19. 6. 2007 13:014
0 0
..presne jak "odpovida" Filip..Bufon nevi o cem mluvi. Jsem samozrejme fanda Skodovky,ale je Mi jasne,ze to auto na to dnes uz nema,takze zajet Ty vysledky,ktere chlapi zajizdi jsou podle mne asi pekna "hrana".Byl jsem parkrat ve svete se na Ne podivat,takze asi muzu posoudit..Driv jsem Kopacaky moc nemusel,ale dnes maji muj respekt a tezce fandim..
19. 6. 2007 15:485
0 0
boha, to je debil ten Bufon.
Hlaváč
19. 6. 2007 17:016
0 0
ten 'bufon' je ale debil
20. 6. 2007 10:337
0 0
Už se těšíme na Bufouna jak nám všem ukáže jakej je mistr světa.... chtěl bych ho fakt vidět při porovnání časů s Honzou, to by jsme se smáli ještě hodně dlouho...;)
20. 6. 2007 10:398
0 0
Jinak Filipe moooooooooc děkujeme za odpovědi a přeji všechno nejnejnej!!!
bufon
20. 6. 2007 20:409
0 0
tusil jsem ze budu spatnej po tom co jsem napsal ale nemyslim to spatne skodovce fandim moc a klukum taky ale po tom co maji odjeto a co vse maji k dispozici tech dilu co dostali zadarmo od skodovky, nastaveni tlumicu jako ford protoze jim do toho nekeca nejakej Metrich jako fabrice a az po upravy na napravach a geometrii ktere sice nejsou podle homologace ale funguji tak si myslim ze by mohli jet presvedciveji na te sotoline,na asfaltu jim verim ze muzou byt do 5 fleku. Fabie neni nejhorsi auto a umi byt rychla ( Colin v Australii predtim ikdyz jen 4rz Hirvonen v Japonsku....) . Nejsem zadny zavodnik tak nechapu proc by nekdo chtel porovnavat me casy s Honzou zrovna tak bych mohl rict Mikaelli206 at si jdes dat desetiboj se Sebrdlem jak by to asi dopadlo taky by jsme se smali.
20. 6. 2007 21:1210
0 0
Bufon:a všim sis,že od doby ,,Colinovy Australie" už uplynulo jeden a půl sezony, továrny maj všechny nový auta, zatímco Honza jede se specifikací 2005? Fabie nikdy nebyla TOP,a s postupujícim časem se ten rozdíl mezi ní a špičkou prohlubuje, v rámci platný homologace toho moc nevymyslej, jsou prostě limitovaný konstrukcí auta.Takže nevím co od nich asi tak čekáš...
20. 6. 2007 21:5411
0 0
Já si myslím, že fabka není výrazně lepší v asfaltové verzi. A v tom případě, ať mně někdo vysvětlí proč Kopecký na asfaltu docela jede a na šotce ne Kopecký je výborný jezdec jen na šotolině to zatím není ono Už si to priznejte a nesvádějte to pořád na auto když se nedaří oproti tomu když se daří To jsou pak zlaté ruce co vyždímaly z veterána vše! Pokud by to byla pravda pak to platí i opačně OMLUVA CHYBÍ ČÁRKY A TEČKY STÁVKUJE KLÁVESNICEKLÁVESNIC
20. 6. 2007 23:1312
0 0
2 buzekpar,
protože , to umí jen na asfaltu, prosím nekamenujte mě,
tvrdá realita. A až to bude někdy jinak, tak se omluvím a za trest sežeru klávesnici. Obávám se však ,že bohužel nebudu mít příležitost.
20. 6. 2007 23:2813
0 0
Midaco přesně tohle si myslím taky Proč by tě měl někdo kamenovat mame právo na názor!
21. 6. 2007 11:3214
0 0
Desetiboj se Šeberlem bych si fakt nedal a přiznám i to že kdyby jo, tak by se všichni opravdu smáli ještě dlouho...;) Ještě jen dodám že nelze vůbec srovnávat výkony Colina McRae s Honzou, protože od té doby co se Colin svezl už uplynulo hoooooodně času a Honza má úplně jinou a mnohem mnohem těžší konkurenci...
21. 6. 2007 11:3915
0 0
Mikaell206: s tou mnohem a mnohem těžší konkurencí bych si dovolil nesouhlasit, pokud odhlédneš od Austrálie, kde kvůli vzdálenosti jedou především továrny. Jinak MS 2005 co se týče jezdců, podle mého názoru, bylo výš.
21. 6. 2007 11:5216
0 0
2 buzekpar : S tím souhlasím, myslel jsem spíš technickou konkurenci těch pár aut co ve WRC ještě zbylo...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!