Václav Pech stříbrný na Bohemce

V duchu neuvěřitelně těsného souboje o vítězství se odehrávala letošní Rallye Bohemia.

V duchu neuvěřitelně těsného souboje o vítězství se odehrávala letošní Rallye Bohemia. Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel skončila nakonec na druhém místě, ale Václav Pech jun. byl v cíli spokojen.


Foto: Jaroslav Štauber, RallyeJournal.cz

„Jsem opravdu rád za druhé místo, byl to nejtěžší závod, jaký jsme zatím jeli. Hned od začátku jsme se přetahovali o vteřinky s Romanem Krestou, ale nikoho ani nenapadlo, že budeme celý víkend zajíždět takřka shodné časy i na těch nejdelších rychlostkách. Jeli jsme naplno a v každém cíli netrpělivě sledovali čas soupeře, ale situace byla taková, že jsme sami nevěřili desetinovým rozdílům, které nás na třicetikilometrových zkouškách dělili. Po prvním dnu jsme na druhém místě ztráceli pouze 3,7 s.

V neděli Kresta svůj náskok lehce navýšil především na královské rychlostní zkoušce o délce 40 km, ale i tak jsme bojovali až do samotného závěru mladoboleslavské soutěže. Devatenáctisekundový rozdíl na takto dlouhé soutěži je toho důkazem. Díky druhému místu na Bohemii jsme se již nyní stali absolutními vítězi Mistrovství Evropy Central, kterého byla Rallye Bohemia také součástí. Jsem rád, že se nám podařilo toto prvenství obhájit, a tak, jako v loňském roce, získat ceněný evropský výsledek. Navíc stále vedeme Mezinárodní mistrovství České republiky v rallye,“ říká Václav Pech jun.


Foto: Jaroslav Štauber, RallyeJournal.cz

Klíčová na celé Bohemii byla volba pneumatik. Tento úkol měl jako obvykle na starosti Pech sen., který v roli managera a zároveň stratéga druhy pneu vybíral a nutno podotknou, že vždy naprosto přesně. „To ano, ale měl jsem z toho pořádně zamotanou hlavu. Muselo se vždy obout na dvě rychlostky najednou a ty od sebe ležely většinou dost daleko a ještě na jiném kopci. Například na jedné přestalo pršet a asfalt začínal osychat, na druhé bylo mokro a pořád mrholilo.

Pokud by se přijelo na 30kilometrovou vložku na mokrých pneu a byla suchá, tak po 5–8 km by z nich nic nezbylo a ztráta by byla obrovská. Pokud by se přijelo na suchých a vložka byla mokrá nebo na ni ještě pršelo, nemuselo by se závodní auto do cíle vůbec dostat. Vše bylo ztížené tím, že servis od rychlostek ležel dalších 25 km a muselo se obouvat na 2–3 hodiny dopředu. Jsem rád že se mi vždy podařilo trefit správné obutí, ale ty nervy bych nikomu nepřál,“ říká Václav Pech sen. s úsměvem.


Foto: Jaroslav Štauber, RallyeJournal.cz

Václav Pech jun., který jede s pneumatikovou podporou púchovského Matadoru, absolvoval celou soutěž na jejich pneumatikách, které používá již druhým rokem a byl s nimi opět spokojen. „Z tohoto pohledu šlo na „Bohemce“ vlastně o souboj mezi pneu Matador a Michelin, když na „michelinkách“ jela většina jezdců z přední části startovního pole. Myslím, že naše druhé místo a náš těsný souboj o vítězství, je jasným důkazem toho, že společnost Matador v současné době produkuje sportovní pneumatiky srovnatelné se světovou konkurencí. Velkou zásluhu na úspěchu mají i mechanici z Charouz Racing Systému v čele s Ivanem Matouškem, kteří nám opět velmi pečlivě připravili naše soutěžní mitsubishi a přispěli tak k dosaženému výsledku,“ řekl ještě Václav Pech jun.

Dalším startem posádky bude následují mistrovský podnik, který se jede v polovině července v Třebíči.

Komentářů celkem: 5
19. 6. 2007 21:251
0 0
Gratulace Vaškovi a Petrovi k výbornému výkonu.Při rychlých průjezdech Venca nešetří smyky.
19. 6. 2007 22:192
0 0
jednoznačný kandidát na hvězdu soutěže
20. 6. 2007 07:463
0 0
Já myslím, že ještě větší překvapení byl Votava.
20. 6. 2007 09:244
0 0
to je taky fakt
23. 6. 2007 09:155
0 0
Ášín je bůh, skvělý výkon - jako vždy;)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!