27. 6. 2007 00:00 − 3134× − 33

WRC – 12 podniků a nové technické předpisy

Světová rada motoristických sportů se na dnešním zasedání zabývala velkými změnami ve světovém šampionátu.

Světová rada motoristických sportů se na dnešním zasedání zabývala velkými změnami ve světovém šampionátu v rally. To, po čem již delší dobu volají někteří fanoušci, jezdci i představitelé zainteresovaných týmů, se zřejmě stane skutečností. Namísto současných šestnácti podniků dojde v roce 2009 k výrazné redukci na 12! Příští rok, na který již byl předběžně připraven kalendář, se tak zřejmě naposledy bude během sezóny závodit v šestnácti rozličných soutěžích. Zda tuto změnu doplní přijetí nového formátu rally, není jasné. Ovšem dalo by se logicky očekávat, že redukce počtu soutěží povede k návratu k delší kilometráži trati a zároveň by se také mohly omezit opakované průjezdy stejnými úseky. Nic takového ale zatím navrženo nebylo.

FIA dále vzala v potaz základní obrysy změny technických předpisů z projektu Vision 2012. I nadále by tedy vozy WRC měly být vybaveny pohonem všech kol a turbem, nicméně počínaje datem 2012 bude jejich příprava probíhat jiným způsobem. Za základ stavby nové evoluce vozů WRC budou použity produkční vozy a speciály Super 2000. Bohužel zatím bližší podrobnosti k technickým parametrům oznámeny nebyly a dá se předpokládat, že se na nich ještě několik let bude pracovat.

Do osudu těchto předběžných návrhů vnese jasno další zasedání v říjnu. Do té doby se bude analýzou připravovaných převratných změn zabývat komise světové rally. Již nyní však bylo rozhodnuto, že i ve zbylých letošních soutěžích bude pro jejich uspořádání nutný tzv. tracking system, který se rozhodla provozující firma ISC zpoplatnit.

Komentářů celkem: 33
28. 6. 2007 08:0021
0 0
Ja jsme to pochopil tak že veznou S2000 a N4 nejak to upravijou na nejaky pravidla, a pak podle tech pravidel budou stavet novodoby WRC aniz by musili mit postaveny N4 nebo S2000.Proste budou novy technicky predpisy pro WRC ktery vznikly z tech nizsich trid.
28. 6. 2007 08:1222
0 0
To sem necekal, ze prijdu do prace a bude se mi zdat sen. No sem asi jeste ozralej smajlík S tema predpisama pro WRC bych to videl podobne jako Romcek - podvozek S2000, hnaci soustava vytuneny N4, kastle (rozmery, hmotnost) stavajici WRC.
28. 6. 2007 08:3923
0 0
Hlavně by bylo super, kdyby se prodloužily ty rally co zbudou, protože dnes je to jen o desetinkách a kdo ztratí na začátku je z kola ven...
Jirik_eWRC
28. 6. 2007 08:4824
0 0
Romcek: nee, podle rallye-info.com to tak nevypada. Dovolim si citovat z http://www.fia.com:"From 2012, it was agreed in principle that world rally cars will be four-wheel drive and turbo-charged, based on mass-produced Group N and S2000 specification cars. Cost reducing measures will also be introduced." Cili vozy WRC budou postaveny na zakladech produkcnich vozu a vozu S2000. Ale taky bych se tim moc netrapil, je to v horizontu nejakych 4-5 let a za tu dobu se muze FIA rozhodnout (a asi i rozhodne) jeste mnohokrat... Celkem by me zajimalo, jak to maji vymyslene se soutezema - co se pojede, co se nepojede. Nebo najedou na system rotaci? No, v kazdem pripade je to slovo do pranice, jsem zvedavy, jak na to zareaguji tovarny a tymy. J.
28. 6. 2007 09:0325
0 0
Asi maš recht, ale na druhou stranu jak oni to myslijou stim ze to bude postaveny na S2000 a N4.Jestli je to mysleno vyhledove ze se z toho udela special WRC nebo ze proste bude automobilka muset uz mit S2000 nebo N4.smajlík
28. 6. 2007 09:1026
0 0
mecirek:Nejsem,u nás na rally opravdu už nechodim,protože opravdu není na co koukat a jezdit se dívat na asfaltoví závody,to už se rovnou můžu přeorientovat na okruhy.Když myslím šotolinu,tak tím mám na mysli šotolinu typu Finsko,Nový Zéland,Mexico atd.
28. 6. 2007 09:1227
0 0
KITer:Na šotolině je to auto alespoň ve "štorcu" na asfaltu se jezdí jako po "kolejích".
28. 6. 2007 09:3228
0 0
emlatadore: proti gustu, žádnej dišputát, já osobně taky radši asfalt, ale na žádný šotolinový soutěži jsem nebyl, tak možná proto ;) Jestli se bude ale snižovat počet soutěží, tak se sníží i počet asfaltů, řekl bych, že budou tak 3 max. 4. Podle mě zůstane Korzika, Katalunya a Monte, ale čert ví, třeba to bude Irsko, protože je to země rallye zaslíbená smajlík
28. 6. 2007 09:3729
0 0
Jeste by mohli dovolit zase wrc a velky Acka na evropske scene a ja budu stastny jak blecha...Videt zase takovou 306maxika, Megana a wrca,jak se kolem me prozenou juuuuuuuuuu
28. 6. 2007 09:4130
0 0
Jízda na asfaltu jako po kolejích je zavedené klišé a velký omyl. Podívejte se na jakékoli video (na vlastní vko je to ale lepší) a po jízdě po kolejích není ani památky. 90% aut jede ve smyku a to i enka a hraboši.
28. 6. 2007 09:4831
0 0
Já bych byl z prohlášení FIA úplně v klidu. Do doby rozhodnutí se to změní ještě stokrát. 12 soutěží je nápad který je určitě dobrý, ale změnit se toho musí moc a moc.
28. 6. 2007 13:3532
0 0
Je veliká škoda že zmizelo třeba San Remo, což byla krásná Rally, myslim že kdyby se počet soutěží na různých površích vyrovnal bylo by to jedině dobře, vubec by mi nevadila další soutěž na sněhu jako je Švédsko a Norsko, ale jakej kredit maji soutěže na Kypru a v Turecku? pro automobilky prakticky žádnej trh. Šotolina je super, třeba Finsko, austrálie či zéland. Myslím že 4 soutěže na asfaltu, 4 na šotolině a 4 na sněhu by bylo super pro celej mistrák.
28. 6. 2007 17:5133
0 0
Shacki: Nemyslím si, že je nutné držet se v diskuzi současného stavu předpisů pro WRC. Kdo říká, že v budoucnu bude platit jednotný limit 1230 kg? Je pravda, že auta stavěná z PV by asi byla těžší než auta z S2000, to lze ovšem řešit tím, že nemusí mít povolený stejný rozsah dalších úprav. Motor S2000 je oproti sériovému relativně málo upravený (žádné F2), tudíž přestavět ho na turbo motor není nikterak neřešitelné, resp. přestavět ten samý základ motoru na turbomotor není problém. Je to především otázka nastavení mantinelů v řádech. Nevidím v ničem z toho neřešitelný problém, jen to bude vyžadavovat citlivé vybalancování předpisů...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!