Pololetní příprava Citroënu
První polovina světového šampionátu je ta tam a týmy nyní během dvouměsíční pauzy horečně pracují na přípravě svých speciálů pro druhou část mistrovství. Do té vstoupí vedoucí BP Ford se zcela novou verzí Focusu WRC 07, jehož finálním přípravám nyní tým věnuje maximální pozornost. To samozřejmě znamená daleko větší nasazení pro Citroën, který za hlavním konkurentem zaostává o 28 bodů. Pokud budou Francouzi chtít ve zbývajících osmi podnicích zvrátit situaci ve svůj prospěch, musí se během probíhající pauzy snažit naplno.
Sebastien Loeb s Daním Sordó již navštívili Finsko a na místních tratích plných skoků absolvovali desítky kilometrů. Francouzský jezdec se zatím proti Marcusi Grönholmovi na jeho domácí půdě nedokázal i přes maximální snahu prosadit a letos to bude mít ještě těžší. Vůz C4 WRC má přeci jen jiné parametry než Xsara a nastavit jej na specifickou finskou trať bude velmi obtížné. Jedno je jisté, s velkým respektem do Neste Oil Rally bude po loňské velké nehodě nastupovat jeho španělský kolega. Aby si zvyknul na rytmus místních rychlých tratí a získal potřebnou sebedůvěru, vyšle jej Citroen Sport 6. července na soutěž finského mistrovství O.K. Auto-Ralli.
Druhou soutěží po letní pauze bude německá Deutschland Rallye, která Citroënu sedí velmi dobře, když zde Loeb pravidelně vyhrává. I Sordovi se na asfaltových soutěžích daří a dá se tedy očekávat, že zde francouzský tým bude chtít znovu zaútočit na double. Španělský jezdec se již ponořil do testování v německých vinicích, což ale nedopadlo příliš dobře. Do jedné pravé devadesátistupňové zatáčky nedokázal z plné rychlosti správně dobrzdit a opustil trať. Dopomohla mu k tomu i nerovnost, která vůz před zmiňovanou zatáčkou nepříjemně nakopla. Vůz šel přes střechu a zůstal se silně poškozeným předkem stát v trávě pod úrovní silnice, odkud jej zpět dostal až traktor. V současné chvíli tým provádí kontrolu vozu a zítra čeká testování Loeba, pro kterého bude pro jistotu připraven i další vůz dovezený přímo z francouzské centrály.