---
11. 7. 2004 00:00 − 2370× − 0

TISKOVÁ ZPRÁVA RALLY BOHEMIA ČÍSLO 14

Po 1. etapě XXXI. ročníku RALLY BOHEMIA přenocuje na nejvyšší příčce posádka Roman Kresta a Jan Tománek.

POPÁTÉ KRESTA NEBO POPRVÉ PECH?

Po 1. etapě XXXI. ročníku RALLY BOHEMIA přenocuje na nejvyšší příčce posádka Roman Kresta a Jan Tománek (Styllex Tuning Prosport/Ford Focus WRC). Druhá pozice patří jejím usilovným pronásledovatelům, dvojici Václav Pech a Petr Uhel (Euro Oil Team/Ford Focus WRC), kteří mají ztrátu 11,9 vteřiny. Třetí místo průběžného pořadí i nadále drží posádka Jan Kopecký, Filip Schovánek (Škoda Motorsport/Škoda Fabia WRC), jejichž odstup od vedoucího Romana Kresty dosáhl hodnoty 59,9 sekundy.

Charakteristickým jevem sobotního dne XXXI. Ročníku Rallye Bohemia byl souboj o celkové vítězství mezi Romanem Krestou a Václavem Pechem. V pěti rychlostních zkouškách v řadě (od RZ4 do RZ8) se jimi dosahované časy nelišily o více než vteřinu! Teprve v poslední erzetě prvního dne odskočil o několik dalších sekund čtyřnásobný vítěz této soutěže Kresta svému pronásledovateli Pechovi, kterému se zde dosud nepodařilo zvítězit.

Na dalších místech nedošlo k výrazným změnám, na sedmé místo se posunul Ladislav Křeček, osmadvacetinásobný účastník Rallye Bohemia. Pořádnou dávku smůly si vybral Emil Triner. Ten ztratil v RZ 7 po defektu levé přední pneumatiky (a následně ´výletu´ mimo trať) 6:30 minuty a v poslední rychlostce dne se musel s rally rozloučit pro technické problémy svého vozu.

Situace v hodnocení Evropského poháru – Východ i v kategorii produkčních vozů Mezinárodního mistrovství republiky zůstává stále hodně napínavá. Klasifikaci Evropského poháru – Východ vede i nadále celkově osmý Josef Peták s kitovým Peugeotem 306. O 3,3 sekundy za ním zaostává nový premiant kategorie produkčních vozů Václav Arazim, ovšem tzv. na dostřel, o 5,2 sekundy zpět, se drží nejlepší zahraniční účastník soutěže Dave Pattison z Velké Británie. Tomu náleží druhá pozice mezi posádkami produkčních automobilů a třetí místo v hodnocení kontinentálním poháru.

Hlasy jezdců ze servisní zóny

Roman Kresta: „Na osmé erzetě jsem malinko víc zkrátil zatáčku a buď tam byla mez nebo kámen, zkrátka něco nás trochu nakoplo. Tak jsem lehce přeletěl přes louku a mazal pryč. V neděli začíná nový závod. Pojedeme stejně jako dneska, maximálně útočně s nejvyšším nasazením. Nic není definitivní, náš náskok je hodně malý na to, aby bylo něco rozhodnuto.“

Václav Pech: „S Romanem pokračujeme v ostrém souboji. Jsme od sebe o dvanáct vteřin a to nic neznamená. Pokud pojedeme stejně vyrovnaně jako dneska, tak se tato časová ztráta bude stahovat jen těžko. Ovšem rozhodnout může jakákoliv malá chybička, špatně zvolené tempo na vložce a náskok může být menší, nebo naopak větší.“

Jan Kopecký: „Poslední dvě erzety byly pro nás hodně crazy. Pořád máme problém se starty. Vypínám diferenciály, aby se kola alespoň protočila a nám se podařilo nějak rozumně odjet. Na osmé rychlostce se asi tři kilometry před cílem začalo hodně kouřit od pravého předního kola. Nevěděl jsem, co se děje, a tak jsem sjezd do cíle zkoušky jel opatrně. Zjistili jsme, že se totálně uvařila kapalina, která chladí brzdový systém. Naštěstí nic nehořelo, byla to jen pára. Na poslední erzetě jsme měli hodně starostí. Filip má problémy s hlasivkami a já ho v jednom místě přeslechl. Místo sedmičky jsem slyšel pětku a měli jsme velké štěstí, že jsme nezbourali dům. Vlétli jsme do boční uličky, motor zhasl a než se nám podařilo vycouvat, ztratili jsme tam hodně času. Na nedělní část soutěže musíme opravit brzdový systém, v závěru poslední sobotní erzety jsem musel našlapávat brzdový pedál, abych auto zastavil. Při současných odstupech by bylo zbytečné bezhlavě riskovat útok za každou cenu.“

Štěpán Vojtěch: „Máme to celkem jasné. Trochu šetříme techniku a bavíme se, abychom měli dobrý pocit, že jedeme v klidu. V neděli zvolíme úspornější režim. Ztráta na posádky před námi je natolik výrazná, než aby se dala normální jízdou stáhnout. Pojedeme svižně a budeme čekat, zda se objeví příležitost. Nechce se mi měnit tempo, to je během soutěže strašně ošemetné.“

Dave Pattison: „Zítra chci zaútočit na Arazima. Nevím však, jestli to půjde, protože dobře zná zdejší rychlostní zkoušky. Já se stále seznamuji s autem a zvykám si na řízení na levé straně, takže nevím. Uvidí se po prvních třech testech. Když bude Arazim získávat, necháme ho jet. Jsme celkem spokojeni se druhým místem v produkčních vozech. Kromě menších problémů s brzdami šlo dnes vše dobře.“

Pořadí po 1. etapě: 1. Kresta, Tománek (Styllex Tuning Prosport/Ford Focus WRC) 1:35:40,7, 2. Pech, Uhel (Euro Oil Team/Ford Focus WRC) +11,9, 3. Kopecký, Schovánek (Škoda Motorsport/Škoda Fabia WRC) +59,9, 4. Štěpán Vojtěch, Ernst (OMV Rally Team/Peugeot 206 WRC) +3:00,9, 5. Prokop, Petr Novák (Jipocar Racing/ Škoda Octavia WRC) +4:07,2, 6. Schie, Engen (Toyota Corolla WRC) +7:00,0, 7. Křeček, Hršel (Okula – Kars/Ford Escort Cosworth) +7:57,5, 8. Peták, Benešová (Hroch Rally Team v AČR/ Peugeot 306 Maxi) +7:59,2 – (1. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 9. Arazim, Gál (Hella Motorsport/ Mitsubishi Lancer EVO VII) +8:02,5 – (2. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 10. Pattison, Molyneux (GB/Mitsubishi Lancer EVO VII) +8:07,7 – (3. v klasifikaci Evropského poháru – Východ).

V neděli 11. července je na XXXI. ročníku RALLY BOHEMIA – FIA Evropského poháru v rally – Východ s koeficientem 10 a Mezinárodního mistrovství České republiky na programu 170,27 kilometrů. Z toho je 80,92 kilometrů vypsáno do šesti rychlostních zkoušek. Start nedělní etapy je v 8:30, první vůz skupiny A8 přijede na cílovou rampu před Zákaznickým centrem ve 14:10 hod. Vítěz podniku Evropského poháru v rally – Východ se v cíli objeví ve 14:40 hodin.

PRO DALŠÍ INFORMACE, PROSÍM, KDYKOLIV KONTAKTUJTE:
Jana Koudelku (+420 777 233 936, jan.koudelka@rally-bohemia.cz)
Michala Štěpanovského (+420 721 135 516, michal.stepanovsky@axelspringer.cz)

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!