---
11. 7. 2004 00:00 − 2365× − 0

TISKOVÁ ZPRÁVA RALLY BOHEMIA ČÍSLO 18

Vítězem XXXI. ročníku RALLY BOHEMIA se stala posádka továrního týmu Škoda Motorsport ve složení Jan Kopecký a Filip Schovánek na voze Škoda Fabia WRC.

DRAMATICKÉ FINÁLE XXXI. ROČNÍKU RALLY BOHEMIA

Vítězem XXXI. ročníku RALLY BOHEMIA – FIA Evropského poháru v rally – Východ s koeficientem 10 a Mezinárodního mistrovství České republiky se stala posádka továrního týmu Škoda Motorsport ve složení Jan Kopecký a Filip Schovánek na voze Škoda Fabia WRC. Druhé místo obsadili Roman Kresta a Jan Tománek (Styllex Tuning Prosport/Ford Focus WRC) a třetí dojeli Václav Pech a Petr Uhel (Euro Oil Team/Ford Focus WRC). Na prvním místě v klasifikaci Evropského poháru v rally – Východ se stali Josef Peták a Alena Benešová (Hroch Rally Team v AČR) s vozem Peugeot 306 Maxi a odvezou si tak putovní pohár absolutního vítěze letošního ročníku Rally Bohemia.

Závěrečná etapa rally byla nesmírně dramatická. O konečném pořadí rozhodovala až poslední rychlostní zkouška, druhý průjezd úsekem Skalsko – Vinec. Od třetího testu vedoucí Roman Kresta měl defekt pneumatiky a ztratil 51 vteřin na Jana Kopeckého. Ten vyhrál všech šest dnešních rychlostních zkoušek (celkově 11 z 15) a poprvé v kariéře se mohl radovat z vítězství na Rallye Bohemia. Na Krestu, jenž vyhrál předchozí čtyři ročníky (letos čtyři RZ), tak zůstalo tentokrát druhé místo se ztrátou 22,2 sekundy.

V klasifikaci Evropského poháru – Východ i v kategorii produkčních vozů Mezinárodního mistrovství republiky nedošlo k žádnému zásadnímu zvratu. Z vítězství se může radovat Josef Peták s kitovým Peugeotem 306. Za ním dojel s odstupem pouhých 3 vteřin Václav Arazim, jemuž patří vedení v kategorii produkčních automobilů. Druhým mužem produkčních vozů (a třetím v pořadí Evropského poháru – Východ) je po vyrovnaném výkonu Dave Pattison na Mitsubishi Lancer EVO VII.

Hlasy jezdců v cíli XXXI. ročníku Rally Bohemia

Jan Kopecký: „Mám velikou radost. Obrovský podíl na vítězství má celý tým mechaniků a zejména Dietmar Mettrich, se kterým se nám auto podařilo nastavit podle našich představ. Nakonec to dopadlo tak, že Roman měl na poslední zkoušce smůlu, udělal gumu a nám se podařilo vyhrát.“

Roman Kresta: „Šest kilometrů po startu poslední zkoušky jsme píchli pneumatiku, ale tak, že okamžitě ušla. Nevím, kde se to stalo, neudělal jsem žádnou chybu, která by mohla být příčinou defektu. Hned jsem měl prázdné kolo. Snažil jsem se jet co to šlo, ale minutu jsme stejně nabrali. Zklamání? Samozřejmě! Dva dny se člověk honí a v poslední erzetě ho taková záležitost odsune na druhé místo. Naštěstí je to alespoň to druhé místo, i když to znamená bodovou ztrátu v žebříčku. Chtěli jsme vyhrát, abychom mohli útočit na mistrovský titul, ale přesto si myslím, že ještě není všechno ztraceno.“

Václav Pech: „Bylo to hodně hustý. Že Roman udělá gumu ještě na poslední zkoušce, to mě opravdu nenapadlo. Trochu jsme prodali předposlední erzetu a začátek poslední. Kdybychom jeli naplno, tak jsme možná stihli být druzí, ale s tím se vážně nedalo počítat. Byl jsem rád, že po tom našem problému na jedenáctce už jedeme v pohodě. Pro průběžné pořadí mistrovství republiky mně pomohlo, že Roman nezískal více bodů a je před námi jen o jedno místo. Může se stát, že budeme muset více počítat s Honzou Kopeckým než s Romanem.“

Josef Kopecký: „Takovému závěru bych rozhodně nevěřil. Zvláště po včerejší dnu, kdy jsme měli spoustu smůly a minutová ztráta se zdála příliš velká. V závěru jsme měli štěstí, ale Honza udělal maximum proto, aby mu šel napřed. Vždyť dneska vyhrál všechny rychlostky. Nálada v týmu byla bombastická. Každý o mě možná ví, že fandím Romanu Krestovi. Je to velice dobrý jezdec a v naší republice určitě nejlepší. Samozřejmě mu nepřeji to proražené kolo, ale Honzovi přeji vítězství.“

Thomas Schie: „Soutěž se nám velmi líbila. Jsou tu krásné rychlostní zkoušky. V první etapě jsme měli dost problémů, strávili jsme čtyři minuty mimo trať. Včerejšek byl pro nás docela těžký, ale dnes už všechno fungovalo správně. Menší potíže se objevily ve druhém kole testů, protože začalo pršet. Jsme však rádi, že jsme v cíli, a jsme spokojeni s dobrým výsledkem.“

Dave Pattison: „Na první zkoušce nás postihl defekt levého předního kola, takže až do servisní zóny jsme měli problémy s řízením. Ztratili jsme hodně času a potom už jsme nechali soupeře jet a v klidu dojeli až do cíle. Stále poznáváme auto. Přeorientovat se na levostranné řízení je velmi těžké. Po celou mou řidičskou kariéru jsem byl zvyklý sedět na pravé straně. Obtížné je to hlavně v rychlých zatáčkách. Ale není to tak špatné, učím se docela rychle. Příště už Arazima porazíme. Pokud si nějaký český sponzor všimne našeho třetího místa, rádi bychom přijeli již na Barum Rally.“

Neoficiální pořadí 31. ročníku Rallye Bohemia: 1. Kopecký, Schovánek (Škoda Motorsport/Škoda Fabia WRC) 2:17:37,2, 2. Kresta, Tománek (Styllex Tuning Prosport/Ford Focus WRC) +22,2, 3. Pech, Uhel (Euro Oil Team/Ford Focus WRC) +46,5, 4. Schie, Engen (Toyota Corolla WRC) +6:55,3, 5. Křeček, Hršel (Okula – Kars/Ford Escort Cosworth) +10:03,6, 6. Peták, Benešová (Hroch Rally Team v AČR/ Peugeot 306 Maxi) +11:00,0 – (1. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 7. Arazim, Gál (Hella Motorsport/ Mitsubishi Lancer EVO VII) +11:03,0 – (2. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 8. Pattison, Molyneux (GB/Mitsubishi Lancer EVO VII) +11:35,6 – (3. v klasifikaci Evropského poháru – Východ). 9. Barvík, Konečný (Mitsubishi Lancer Evo VI) +12:50,5 – (4. v klasifikaci Evropského poháru – Východ), 10. Béreš, Starý (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +13:03,6 – (5. v klasifikaci Evropského poháru – Východ).

PRO DALŠÍ INFORMACE, PROSÍM, KDYKOLIV KONTAKTUJTE:
Jana Koudelku (+420 777 233 936, jan.koudelka@rally-bohemia.cz)
Michala Štěpanovského (+420 721 135 516, michal.stepanovsky@axelspringer.cz)

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!