Zakletá Kopná

Mezi posádky, které se postavily na start Rallysprintu Kopná, byla i dvojice Lubomír Minařík – Viktor Semela.

O prvním prázdninovém víkendu čekalo na účastníky Mistrovství ČR ve sprintrally čtvrté letošní měření sil, které přehouplo seriál jednodenních soutěží do své rozhodující poloviny. Mezi více než stovkou posádek, které se postavily na start oblíbeného Rallysprintu Kopná, byla i dvojice Lubomír Minařík – Viktor Semela, jež toužila na svých domácích tratích konečně prolomit smůlu z předcházejících dvou ročníků této soutěže.

Náročný podnik, který je každoročně jedním z vrcholů české sprintové sezóny, tvořilo sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 77 km. Obtížnost tratě vyvolávala u většiny posádek repekt a i Lubomír Minařík byl ve svých prognózách raději opatrný. „Já si myslím, že tato soutěž je vyloženě postavena na super šestnáctky, takže bychom mohli s „enky“ minimálně držet krok, nebo je „pozávodit“. Ale uvidíme, jak nám bude držet technika, jak to všechno půjde, protože na domácí půdě se nám moc nedaří, vždycky něco vymastíme, někam skočíme, vypadneme. Když nám všechno vyjde, myslím, že bychom mohli být hodně vepředu, ale konkurence je tady velká, bude to velký boj. Dám do toho všechno a výsledek ukáže,“ řekl odhodlaně.

Posádka týmu Roto Plzeň vstoupila do soutěže výtečně. Na úvodním testu, který vedl přes Lubovu rodnou vísku, obsadila páté místo absolutně a s výjimkou bratrů Odložilíkových překonala všechny své soupeře ze skupiny A. Luba a Viktor byli odhodláni své postavení ve výsledcích ještě vylepšit, ale jak se již u nich začíná stávat tradicí, osudným se jim stal průjezd rychlostní zkouškou Podhoran – Májová. Loni je na této zkoušce vyřadil z bojů o přední příčky defekt pneumatiky, letos jim situaci hodně zkomplikoval nečekaný technický problém. „Na první RZ mi připadalo, že jedeme hodně pomalu a že dosažený čas bude špatný, ale v cíli jsme zjistili, že jsme zajeli pátý čas absolutně pouze šest vteřin za prvním Odložilíkem, z čehož jsme samozřejmě měli radost. Na řadě byla druhá RZ Podhoran – Májová, která se mi líbí ze všech RZ nejvíc, ale bohužel nám zde štěstí zkrátka nepřeje. Asi tři km po startu nám při odbočení přes horizont vyskočila poloosa a dalších deset km jsme museli jet jen na jednu poloosu, což je u dvoukolky problém. Ztratili jsme přes minutu a to na sprintu znamená konec veškerým nadějím na skvělý výsledek. Naštěstí, po RZ se nám podařilo vypadlou poloosu nasadit zpátky, takže jsme mohli pokračovat dál v soutěži a zkusit stáhnout z časové ztráty co půjde. Na řadě byla Raková, kde se nám z 20. místa podařilo skočit na 14. pozici celkově,“ vrátil se ke smolné první sekci soutěže Luboš.

Taktika pro zbytek soutěže byla jasná – jet naplno a vyšplhat se v absolutním pořadí co nejvýše. Díky rychlému času při druhém průjezdu RZ Kopná se Luba s Viktorem posunuli o dvě příčky v celkovém hodnocení výše a jelikož překonali i týmového kolegu Nováka, patřilo jim nadějné čtvrté místo ve skupině A. Jenže radost jim opět zkazil Podhoran ve spojení s Májovou. „Dostali jsme defekt pravého předního kola, čímž pro nás definitivně zhasly veškeré naděje. Rozhodli jsme se vyměnit kolo přímo v RZ, protože jsem nechtěl překážet za mnou startujícímu Odložilíkovi. V Májové na úzkých cestách není možnost uhnout a kdyby nás dojel, měl by časovou ztrátu. To jsem samozřejmě nechtěl, stačí, když máme zkažený závod my. Výměnou jsme ztratili přes čtyři minuty a zjistili jsme, že máme poškozenou vzpěru ramene, která byla ohnutá. Takže do předposlední RZ Raková jsme startovali na výstražné blinkry s vidinou, že dojedeme do servisu, kde mechanici vzpěru ramene vymění a my si budeme moci projet poslední RZ Kopná. Jenže všechno bylo jinak, protože na Rakové nám poškozené rameno prasklo úplně a my zůstali stát v RZ, protože nešlo pokračovat,“ sdělil důvod odstoupení zklamaný pilot a dodal: „Děkuji všem fanouškům za super podporu na domácím závodě. Atmosféru, kterou vytvořili při průjezdu Kopné, jsem ještě na závodech nezažil.“

Ještě doplňme, že s loňskou Minaříkovou mistrovskou Felicií na Kopné závodila posádka Antonín Novák – Jiří Vajďák, která se majiteli vozu odvděčila za důvěru výborným devátým místem absolutně, vyšperkovaným o třetí pozici v hodnocení skupiny A i třídy A6.

Foto: Ivo Novák, Roman Olejníček

Komentářů celkem: 3
12. 7. 2007 20:06
0 0
Lubo jel jsi parádně a defekt k rally patří,určitě tvoje vrcholná chvíle příjde,přeju hodně štěstí!!!!!!!!!!
12. 7. 2007 20:09
0 0
Lubo jel jsi parádně a defekt k rally patří,určitě tvoje vrcholná chvíle příjde,přeju hodně štěstí!!!!!!!!!!
13. 7. 2007 22:15
0 0
Už na Horácké můžeš ukázat, co v tobě je. Hodně štěstí
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!