12. 7. 2007 00:00 − 2413× − 6

Rusko vstupuje na mezinárodní soutěžní scénu

Nová série IRC se po dosavadním vrcholu, kterým byla belgická Ypres Rally, vrací na nezpevněný povrch.

Nová série IRC se po dosavadním vrcholu, kterým byla belgická Ypres Westhoek Rally, vrací na nezpevněný povrch. Na rychlých šotolinových tratích se spoustou kamenů se bude soutěžit v Rusku, které doposud v některém z předních mezinárodních šampionátů chybělo. Jako vedoucí jezdec do ruské soutěže odstartuje Ital Andrea Navarra s Fiatem Punto Super 2000.


Foto: rrch.ru

Ve včerejším shakedownu se ale musel sklonit před dvěma ze svých soupeřů z IRC a také dvojicí nejrychlejších domácích jezdců. Trať testovacího úseku byla nejen velmi rychlá, ale zároveň také velmi krátká. Ital zde sice zaznamenal o sekundu horší čas než byl ten nejrychlejší, ovšem v samotné rally tomu může být zcela jinak. Nutno říct, že v první etapě to Navarra jako jezdec s číslem jedna na svém voze nebude mít vůbec jednoduché, když ostatním bude čistit trať.


Foto: rrch.ru

Číslo 3 na svůj Fiat nalepí Italův týmový kolega Fin Anton Alen. Ten již v předešlé šotolinové soutěži v Turecku velmi zazářil a zde začal na shakedownu druhým nejlepším časem (+ 0,1 s). Trať by mu měla dokonale vyhovovat, neboť podle jeho slov je dost podobná finským cestám a možná ještě o něco rychlejší. V testovací zkoušce sice zničil u svého vozu převodovku, ovšem ta již byla úspěšně vyměněna. Jako svého největšího soupeře spatřuje právě týmového kolegu.


Foto: rrch.ru

V Turecku se finský mladík zpočátku rally přetahoval o desetinky s Francouzem Nicolas Vouillozem. Když druhý den musel Alen na trať jako první, pilot Peugoetu 207 Super 2000 jej hravě přeskočil a dojel si pro deset bodů za první místo. V Belgii se Francouz také pral o vítězství, ovšem špatná volba pneumatik mu vydatně dopomohla k tomu, aby trať opustil předčasně. Včera ale předvedl dokonalou formu, když zajel nejrychlejší čas, a v rally se s ním tedy musí rozhodně počítat jako s dalším z největších favoritů.


Foto: rrch.ru

Do druhého Peugeotu španělského týmu usedne Španěl Enrique García-Ojeda. Tomu se na belgických zrádných asfaltech dařilo a dojel si tam pro druhé místo, které jej katapultovalo společně s body za turecký bronz na druhou příčku šampionátu. V Rusku začal vlažně a na shakedownu zajel až osmý čas s odstupem 1,9 sekundy na svého týmového kolegu.


Foto: rrch.ru

Se třetím Peugeotem 207 Super 2000, který zároveň uzavírá nepříliš početnou pětičlennou skupinku vozů této specifikace, v Rusku odstartuje Švéd Jimmy Joge. Ten se v zimě potýkal se zlobivým převodovým ústrojím, které vozy Super 2000 tolik tíží. Ovšem tým dal již vše do pořádku a Joge se objevil na několika švédských soutěžích. Nyní má před sebou nelehký úkol poprat se s rivaly z IRC. Po ruském soutěžení, které začal na shakedownu mimo top ten, by jej měl čekat start na asfaltové Madeiře.


Foto: rrch.ru

Se čtvrtým Peugeotem 207 Super 2000 měl původně odstartovat Ital Marco Cavigioli, ovšem nakonec musí vzít zavděk Mitsubishi Lancer EVO VIII. V shakedownu spíše testoval a zvykal si na novou techniku, takže se mezi prvních deset nevklínil. Zato domácí pětinásobný mistr Boris Zimin a společně s ním Andrej Žigunov se předvedli se svými Mitsubishi Lancer EVO IX ve výborném světle. Zajeli shodný třetí nejrychlejší čas (+ 0,4 s) a dokázali, že si zahraniční hosté budou muset na domácí střelce dávat pozor. S Mitsubishi Lancer EVO IX je do rally přihlášen i Ital Renato Travaglia, o generaci starší vůz má pilotovat v premiéře v rámci IRC Maďar Gergely Szabó.


Foto: rrch.ru

Mezi vozy s pohonem jedné nápravy je hlavními favority dvojice Hondy s vozy Civic Type-R R3, a sice Španěl Daní Solá a Ital Luca Betti. Se slabším a spolehlivějším vozem Citroen C2 R2 pojede Martiničan Simon Jean-Joseph. Zle zatápět by jim jistě chtěl domácí tovární jezdec Lady Alexander Nikoněnko s vozem VAZ 21126-07 třídy A6.


Foto: rrch.ru

Na poměry IRC poměrně krátká soutěž odstartuje po zrušení dnešní superspeciálky v Saint Petersburgu zítra čtyřmi dopoledními testy o délce 51 kilometrů. Odpoledne etapu zakončí tři testy (54 km), mezi nimiž se nachází i nejdelší úsek soutěže Topoĺki o délce 30 kilometrů. V sobotu rally v okolí Vyborgu zakončí čtyři testy celkově měřící 47 kilometrů. Nebude samozřejmě chybět ani vysílání z centra dění na stanici Eurosport.

Komentářů celkem: 6
12. 7. 2007 17:00
0 0
Něměl být Nikoněnko (a Ladovka) jen jako předjezdec???
12. 7. 2007 19:38
0 0
proč zrušili speciálku?
12. 7. 2007 20:24
0 0
ten žigul je ta s2000?
12. 7. 2007 21:48
0 0
To Wladimeer a lys: Měl, ale nakonec podle všeho jede s jiným vozem ve třídě A6 obdobně jako to auto Alekseye Kovalchuka na obrázku. To Ravil: Nedostali povolení.
13. 7. 2007 13:41
0 0
díky!
13. 7. 2007 13:56
0 0
2 Rasqhan: Dík. A to je teda šestnáctkový předohrab??
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!