2. 8. 2007 00:00 − 2523× − 13

Startuje Rali Vinho da Madeira

Po ruském dobrodružství čeká na jezdce IRC jedna z nejlepších soutěží evropského šampionátu.

Po ruském dobrodružství čeká na jezdce IRC jedna z nejlepších soutěží evropského šampionátu. Náklady na přesun na vzdálený portugalský ostrov Madeira jsou vyváženy nádhernými tratěmi s kvalitním asfaltem, na jehož povrchu se v minulosti odehrál nejeden zajímavý souboj o body do evropského šampionátu. Fakt, že je tato soutěž druhým rokem součástí ME i IRC, výrazně zvyšuje počet vozů Super 2000 na jejím startu. Portugalci měli jasno, v každém případě chtěli pokořit v počtu těchto speciálů předchozí vrchol sezóny Ypres Westhoek Rally, kde se jich sešlo čtrnáct.


Foto: www.ralivm.com

Jak u ostrovních organizátorů bývá zvykem, snažili se na start přilákat několik zajímavých jezdců. Oproti minulým letům, kdy se zejména ještě za éry vozů WRC na start sjížděli špičkoví piloti z různých evropských zemí, se letos snaha minula účinkem. Ve hře byli tři jezdci, o kterých se hlasitě mluvilo, ovšem ani jeden se nakonec ve finální verzi seznamu přihlášených neobjevil. Francois Duval (Fiat Punto Super 2000), Gilles Panizzi ani Bryan Bouffier (oba Peugeot 207 Super 2000) tak konkurenci na nádherném ostrově nepotrápí.


Foto: www.ralivm.com

Zastoupení ve třináctičlenném poli vozů Super 2000 budou mít, jak bývá zvykem, dvě značky, Fiat a Peugeot. Italská stáj Abarth na start postaví vedoucího muže IRC Andrea Navarru, kterého výjimečně doplní Giandomenico Basso. Úřadující šampión ME i IRC si s portugalskými tratěmi v loňském ročníku hravě poradil, ovšem letos bude muset načerpané zkušenosti v daleko silnější konkurenci využít naplno. Na včerejším shakedownu ukázal, že mu rychlý přechod ze šotolinového stylu, který uplatňoval minulý víkend při domácí Rally di San Crispino, nedělá žádné potíže a zajel druhý čas o devět desetin před týmovým kolegou.


Foto: www.ralivm.com

Za volant Fiatu Punto Super 2000 týmu Vergokan na shakedownu v soutěži poprvé usedl Freddy Loix. Ten si vůz sice již předtím během testu vyzkoušel, ovšem i včerejší úsek mu více než k předvedení svého potenciálu posloužil spíše k dalšímu seznámení se s vozem. Ostatně tomu odpovídal i slabší zajetý čas. Na netradiční tratě, s jakými se doma v Belgii nesetkal, si zvykal i Bernd Casier. V loňském roce si v rámci JWRC atraktivních horských asfaltů také užil, ovšem za volantem nového Peugeotu 207 Super 2000 se v jeho případě jedná o premiéru. Včerejší zajetý čas napovídá, že to belgický mladík bude mít o dost těžší než na domácí Ypres Rally, kde se předvedl ve velmi dobrém světle.


Foto: www.ralivm.com

Výborně do IRC letos vstoupil Nicolas Vouilloz, když v Turecku zvítězil. Na belgických asfaltech se mu ale ani trochu nedařilo a své vystoupení zakončil výletem mimo trať. V Rusku jej naopak přibrzdil defekt a tak již za vedoucím jezdcem série dost zaostává. To se naopak nedá říci o jeho týmovém kolegovi z Peugeotu Espana Enrique García-Ojedovi. Ten sice hlásal, že první tři soutěže pojede spíše na jistotu, ovšem nakonec z nich vytěžil dvě druhá a jedno třetí místo, čímž se stal hlavním rivalem vedoucího Navarry. Nemluvě o tom, že na Madeiře plánuje Španěl sešlápnout plynový pedál ještě hlouběji a předvést maximum svých možností. Na shakedownu pak zaostal o desetinu za svým týmovým kolegou.


Foto: www.ralivm.com

Pro body do ME si ze čtveřice pilotů Fiatu přijela pouze trojice Tomasz Czopik, Volkan Isik a Corrado Fontana. Michalu Solowowi se nepodařilo převést vůz a výrazně si tím ztížil situaci v ME. Do této doby byl právě on hlavním rivalem vedoucího Dimitara Ilieva a bodový půst mu k setrvání v této pozici rozhodně nepomůže. Iliev byl navíc zproštěn všech obvinění o nelegálních úpravách na voze, která se na jeho hlavu snesla při domácí Rally Bulgaria, a na Madeiře je připraven bojovat o důležité body, které by jej přiblížily na dosah evropského titulu. Podle středečních časů vychází jako hlavní favorit skupiny pilotů ME Czopik, jenž byl sedmý absolutně.


Foto: www.ralivm.com

S Mitsubishi Lancer EVO IX se na start postaví Renato Travaglia, který již na shakedownu pěkně potrápil nejrychlejší piloty vozů Super 2000. Chybět samozřejmě nebude ani domácí Fernando Peres nebo Bernardo Sousa. Stavy vozů Fiat Punto Super 2000 doplní dvojice z portugalského šampionátu José Pedro Fontes a Vitor Sá. Druhý jmenovaný je na Madeiře doma a pravidelně se zde tak těší oblibě místních fanoušků, neboť právě on je tím, kdo může potrápit startující hosty nejvíce. V minulosti se mu již podařilo vystoupat na nejvyšší stupínek a letos neměl s novou technikou o nic moc nižší ambice. Bohužel již předstartovní test, kdy mu odešel u vozu motor, jeho ambicemi pořádně zamával. Pomocnou ruku mu nakonec nabídl tovární Abarth, který mu zapůjčí jeden ze svých dvou rezervních motorů, takže by místní borec neměl na večerním startu ve Funchalu chybět.


Foto: www.ralivm.com

Velká pozornost bude jistě upřena na vedoucího muže domácího šampionátu Bruna Magalhaese. Tento mladík již nejednou za volantem Peugeotu 207 Super 2000 prokázal své dovednosti a do Madeiry bude po zajetí nejrychlejšího času v shakedownu vstupovat jako jeden z hlavních aspirantů na vítězství. O to se ale podle předpokladů jistě strhne atraktivní souboj, neboť široké jezdecké pole je poměrně vyrovnané a těžko předvídat, který ze široké skupiny favoritů, bude pozítří slavit.


Foto: www.ralivm.com

Časy v shakedownu
Magalhaes (Peugeot 207 Super 2000) 1.52,0
Basso (Fiat Punto Super 2000) 1.52,7
Navarra (Fiat Punto Super 2000) 1.53,6
Travaglia (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1.53,8
Vouilloz (Peugeot 207 Super 2000) 1.53,8
García-Ojeda (Peugeot 207 Super 2000) 1.53,9
Czopik (Fiat Punto Super 2000) 1.54,9
Fontes (Fiat Punto Super 2000) 1.55,5
Isik (Fiat Punto Super 2000) 1.55,8
Jean-Joseph (Citroen C2 Super 1600) 1.55,8
Peres (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1.55,8
Casier (Peugeot 207 Super 2000) 1.56,7
Loix (Fiat Punto Super 2000) 1.56,8
Fontana (Fiat Punto Super 2000) 1.57,0
Solá (Honda Civic Type-R R3) 1.57,2
Sousa (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1.57,3
Lopes (Citroen C2 Super 1600) 1.57,8
Betti (Honda Civic Type-R R3) 1.57,9
Iliev (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1.58,3
Peduzzi (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1.58,5
Komentářů celkem: 13
Hlaváč
2. 8. 2007 10:44
0 0
ty fotky sou krásné....
ondus
2. 8. 2007 11:22
0 0
Nevite nekdo,jestli je na Barumku prihlaseny take Bernd Casier?
2. 8. 2007 11:35
0 0
jj prej je...a ty jo jesi pojede tolik s dvojek i u nas coz asi pojede tak to bude PECKAA
ondus
2. 8. 2007 11:37
0 0
to ChEaD:diky...jj,bude to nadhera,uz se nemuzu dockat...
2. 8. 2007 12:04
0 0
A nevíte jestli je přihlášen i De Vinkel z Holandska?? (a s čím)
pavlik007
2. 8. 2007 12:53
0 0
ta madeira vypada nadherne, pristi rok tam jedu...proste uzas.!
2. 8. 2007 15:19
0 0
..Barumka bude naslapanaa...
Rally Hors
2. 8. 2007 18:23
0 0
Je přihlašený Casier!
2. 8. 2007 19:49
0 0
Ať dají tomu Josephovi konečně nějakou S2000...
3. 8. 2007 08:51
0 0
To pavlik007: Madeiru můžu jedině doporučit. "Shodou okolností" jsme tam byli na dovolený zrovna v termínu (myslím, že v roce 2002). Tratě nádherný, atmosféra - no prostě portugalská smajlík, a Madeira vůbec - nádhera. Díky tomu, že jsme bydleli v hotelu jsem měl možnost používat i televizi - přímé přenosy a spoustu reportáží každý den - stacionární kamery, několik vrtulníků, rozhovory za cílem RZ... Stojí to za to!
3. 8. 2007 12:20
0 0
Tak jestli tady je nadherny asfalt tak jak prijedou za 3 tydny na barumku tak budou v šoku s těch díravých cest :D
3. 8. 2007 12:47
0 0
Byl jsem se tam podívat a kvalita tamního asfaltu je velmi různorodá, zdá se , že všechny tyto fotografie jsou z jedné RZ.
3. 8. 2007 14:20
0 0
Fotky jsou ze šejku
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!