Startuje Rali Vinho da Madeira
Po ruském dobrodružství čeká na jezdce IRC jedna z nejlepších soutěží evropského šampionátu. Náklady na přesun na vzdálený portugalský ostrov Madeira jsou vyváženy nádhernými tratěmi s kvalitním asfaltem, na jehož povrchu se v minulosti odehrál nejeden zajímavý souboj o body do evropského šampionátu. Fakt, že je tato soutěž druhým rokem součástí ME i IRC, výrazně zvyšuje počet vozů Super 2000 na jejím startu. Portugalci měli jasno, v každém případě chtěli pokořit v počtu těchto speciálů předchozí vrchol sezóny Ypres Westhoek Rally, kde se jich sešlo čtrnáct.
Foto: www.ralivm.com
Jak u ostrovních organizátorů bývá zvykem, snažili se na start přilákat několik zajímavých jezdců. Oproti minulým letům, kdy se zejména ještě za éry vozů WRC na start sjížděli špičkoví piloti z různých evropských zemí, se letos snaha minula účinkem. Ve hře byli tři jezdci, o kterých se hlasitě mluvilo, ovšem ani jeden se nakonec ve finální verzi seznamu přihlášených neobjevil. Francois Duval (Fiat Punto Super 2000), Gilles Panizzi ani Bryan Bouffier (oba Peugeot 207 Super 2000) tak konkurenci na nádherném ostrově nepotrápí.
Foto: www.ralivm.com
Zastoupení ve třináctičlenném poli vozů Super 2000 budou mít, jak bývá zvykem, dvě značky, Fiat a Peugeot. Italská stáj Abarth na start postaví vedoucího muže IRC Andrea Navarru, kterého výjimečně doplní Giandomenico Basso. Úřadující šampión ME i IRC si s portugalskými tratěmi v loňském ročníku hravě poradil, ovšem letos bude muset načerpané zkušenosti v daleko silnější konkurenci využít naplno. Na včerejším shakedownu ukázal, že mu rychlý přechod ze šotolinového stylu, který uplatňoval minulý víkend při domácí Rally di San Crispino, nedělá žádné potíže a zajel druhý čas o devět desetin před týmovým kolegou.
Foto: www.ralivm.com
Za volant Fiatu Punto Super 2000 týmu Vergokan na shakedownu v soutěži poprvé usedl Freddy Loix. Ten si vůz sice již předtím během testu vyzkoušel, ovšem i včerejší úsek mu více než k předvedení svého potenciálu posloužil spíše k dalšímu seznámení se s vozem. Ostatně tomu odpovídal i slabší zajetý čas. Na netradiční tratě, s jakými se doma v Belgii nesetkal, si zvykal i Bernd Casier. V loňském roce si v rámci JWRC atraktivních horských asfaltů také užil, ovšem za volantem nového Peugeotu 207 Super 2000 se v jeho případě jedná o premiéru. Včerejší zajetý čas napovídá, že to belgický mladík bude mít o dost těžší než na domácí Ypres Rally, kde se předvedl ve velmi dobrém světle.
Foto: www.ralivm.com
Výborně do IRC letos vstoupil Nicolas Vouilloz, když v Turecku zvítězil. Na belgických asfaltech se mu ale ani trochu nedařilo a své vystoupení zakončil výletem mimo trať. V Rusku jej naopak přibrzdil defekt a tak již za vedoucím jezdcem série dost zaostává. To se naopak nedá říci o jeho týmovém kolegovi z Peugeotu Espana Enrique García-Ojedovi. Ten sice hlásal, že první tři soutěže pojede spíše na jistotu, ovšem nakonec z nich vytěžil dvě druhá a jedno třetí místo, čímž se stal hlavním rivalem vedoucího Navarry. Nemluvě o tom, že na Madeiře plánuje Španěl sešlápnout plynový pedál ještě hlouběji a předvést maximum svých možností. Na shakedownu pak zaostal o desetinu za svým týmovým kolegou.
Foto: www.ralivm.com
Pro body do ME si ze čtveřice pilotů Fiatu přijela pouze trojice Tomasz Czopik, Volkan Isik a Corrado Fontana. Michalu Solowowi se nepodařilo převést vůz a výrazně si tím ztížil situaci v ME. Do této doby byl právě on hlavním rivalem vedoucího Dimitara Ilieva a bodový půst mu k setrvání v této pozici rozhodně nepomůže. Iliev byl navíc zproštěn všech obvinění o nelegálních úpravách na voze, která se na jeho hlavu snesla při domácí Rally Bulgaria, a na Madeiře je připraven bojovat o důležité body, které by jej přiblížily na dosah evropského titulu. Podle středečních časů vychází jako hlavní favorit skupiny pilotů ME Czopik, jenž byl sedmý absolutně.
Foto: www.ralivm.com
S Mitsubishi Lancer EVO IX se na start postaví Renato Travaglia, který již na shakedownu pěkně potrápil nejrychlejší piloty vozů Super 2000. Chybět samozřejmě nebude ani domácí Fernando Peres nebo Bernardo Sousa. Stavy vozů Fiat Punto Super 2000 doplní dvojice z portugalského šampionátu José Pedro Fontes a Vitor Sá. Druhý jmenovaný je na Madeiře doma a pravidelně se zde tak těší oblibě místních fanoušků, neboť právě on je tím, kdo může potrápit startující hosty nejvíce. V minulosti se mu již podařilo vystoupat na nejvyšší stupínek a letos neměl s novou technikou o nic moc nižší ambice. Bohužel již předstartovní test, kdy mu odešel u vozu motor, jeho ambicemi pořádně zamával. Pomocnou ruku mu nakonec nabídl tovární Abarth, který mu zapůjčí jeden ze svých dvou rezervních motorů, takže by místní borec neměl na večerním startu ve Funchalu chybět.
Foto: www.ralivm.com
Velká pozornost bude jistě upřena na vedoucího muže domácího šampionátu Bruna Magalhaese. Tento mladík již nejednou za volantem Peugeotu 207 Super 2000 prokázal své dovednosti a do Madeiry bude po zajetí nejrychlejšího času v shakedownu vstupovat jako jeden z hlavních aspirantů na vítězství. O to se ale podle předpokladů jistě strhne atraktivní souboj, neboť široké jezdecké pole je poměrně vyrovnané a těžko předvídat, který ze široké skupiny favoritů, bude pozítří slavit.
Foto: www.ralivm.com
Časy v shakedownu | ||
---|---|---|
Magalhaes | (Peugeot 207 Super 2000) | 1.52,0 |
Basso | (Fiat Punto Super 2000) | 1.52,7 |
Navarra | (Fiat Punto Super 2000) | 1.53,6 |
Travaglia | (Mitsubishi Lancer EVO IX) | 1.53,8 |
Vouilloz | (Peugeot 207 Super 2000) | 1.53,8 |
García-Ojeda | (Peugeot 207 Super 2000) | 1.53,9 |
Czopik | (Fiat Punto Super 2000) | 1.54,9 |
Fontes | (Fiat Punto Super 2000) | 1.55,5 |
Isik | (Fiat Punto Super 2000) | 1.55,8 |
Jean-Joseph | (Citroen C2 Super 1600) | 1.55,8 |
Peres | (Mitsubishi Lancer EVO IX) | 1.55,8 |
Casier | (Peugeot 207 Super 2000) | 1.56,7 |
Loix | (Fiat Punto Super 2000) | 1.56,8 |
Fontana | (Fiat Punto Super 2000) | 1.57,0 |
Solá | (Honda Civic Type-R R3) | 1.57,2 |
Sousa | (Mitsubishi Lancer EVO IX) | 1.57,3 |
Lopes | (Citroen C2 Super 1600) | 1.57,8 |
Betti | (Honda Civic Type-R R3) | 1.57,9 |
Iliev | (Mitsubishi Lancer EVO IX) | 1.58,3 |
Peduzzi | (Mitsubishi Lancer EVO IX) | 1.58,5 |