M. Pantálek: Až skončím s rallye, budu hasičem

Doslova a do písmene „žhavou“ sezónou by se dala nazvat ta letošní v podání Milana Pantálka.
Doslova a do písmene „žhavou“ sezónou by se dala nazvat ta letošní v podání Milana Pantálka.

Pět týdnů uplynulo od Rallysprintu Kopná, kde Milan s Jardou Novákem v cíli úvodní erzety hasili svůj Lancer EVO 8 a kluci „tasili“ hasičáky znovu.

Milan s Jardou začali svou pelhřimovskou pouť osmým časem v úvodním testu, následně však přišlo zaváhání na Zhoři a propad těsně za první desítku. Sedmý a osmý čas ve zbývajících dvou rychlostkách však kluky vrátil zpět na osmé místo, kde setrvali do startu sobotní etapy.

Sobotní den se odehrával zejména ve znamení souboje s Jaroslavem Orsákem, kdy se oběma posádkám podařilo na úvodním testu přeskočit Honzu Sýkoru. Hned na té následující však Jarda Orsák navýšil svůj dvouvteřinový náskok o dalších 12,6 sekundy a situace začala nabírat dramatickou příchuť.


Foto: Martin Stanislav

Padesátivteřinová penalizace na sedmém testu srazila Jarka Orsáka až na desátou pozici a naopak Milan Pantálek svou sedmou udržel. Současně se dvojici dařilo držet si mírný odstup od dalšího dravě jedoucího pilota, kterým je Honza Sýkora. Ten byl však nucen na následujícím testu odstoupit. Naopak „tlačit na pilu“ začal znovu Jarek Orsák, který se zezadu blížil doslova mílovými kroky.

Desátý měřený test přinesl Milanovi s Jardou postup na pátou příčku, když v klasifikaci přeskočili Karla Trněného. Hned v následující zkoušce se však pilot jediného zbylého WRC v poli dokázal před zlínskou posádku vrátit. O další tři vteřiny se pak Milanovi podařilo navýšit náskok na Jardu Orsáka.

Dvanáctá zkouška však znamenala další obrat, když skvěle jedoucí Orsák dokázal nejen smazat více než devítivteřinový náskok, ale ještě další dvě vteřiny přidal. „Jarda jel skutečně skvěle a držet s ním tempo není nikdy nic lehkého. Snažili jsme si od sedmičky udržovat náskok, ale Jarek letěl jako střela a nakonec nás dostal,“ přiznává Milan. Cíl pro poslední test byl tedy jasný – dojet a pokusit se předjet.


Foto: Bořík Plšek

Záměr by se možná i podařilo splnit, cca 1,5 kilometru před cílem však kluci v dlouhé pravé chybovali, doslova ustřelili tenkou břízku, (která si nejspíše nepřečetla varování bezpečnostních činovníků) a pokračovali na čerstvě posečené pole. „Po nárazu nám vytekla z chladiče kapalina a auto se zastavilo. Od rozžhaveného spodku následně chytila sláma pod autem a začal hořet i spodek auta a plastové části. Z pole jsme ho dostat nemohli, protože při nárazu nám praskla lyže a bránila pohybu auta dozadu. Vepředu jsme měli pro změnu mez a tak nezbývalo, než všemi dostupnými prostředky hasit,“ popisuje nastalou situaci Milan.

„Na tomto místě bych chtěl moc poděkovat soutěžákům bratrům Petru a Pavlovi Říhákovým, kteří byli jako diváci přítomni na místě nehody a velmi obětavě nám pomáhali celou situaci zvládnout. Velké díky patří i našemu největšímu soupeři v závodě Jarkovi Orsákovi, který nám zapůjčil hasičák a také pomáhal likvidovat požár a taktéž za zapůjčení hasičáku musím poděkovat Pepíkovi Petákovi.“


Foto: Bořík Plšek

„Až jednou s rallye skončím, bude ze mně asi hasič. Za poslední měsíc mám natrénováno do zásoby. Teď nás čeká spousta práce, abychom auto dali dopořádku a připravili na následující sprint v Prachaticích, kde chceme určitě startovat,“ dokončuje rekapitulaci „horkého víkendu“ Milan.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!