Vlastimil Resl - eWRC.cz
12. 8. 2007 00:00 − 4292× − 0

Profil posádky: Michal Fiala – Tomáš Heidenreich

Plzeňská posádka Michal Fiala (3. 4. 1981) – Tomáš Heidenreich (11. 9. 1966) patřila několik let k absolutní špičce tříd N1 a A5.

Plzeňská posádka Michal Fiala (3. 4. 1981) – Tomáš Heidenreich (11. 9. 1966) patřila několik let k absolutní špičce tříd N1 a A5. V letošní sezóně zajíždějí skvělé časy v jednotlivých erzetách podniků MMČR s Mitsubishi Lancer EVO VIII. O skvělý finální výsledek je zatím většinou připravily technické problémy.

Rallyové začátky

Michal: "Moji rodiče se soutěžím aktivně věnovali. Táta závodil dvacet let a tak jsem měl k motoristickému sportu blízko. Když mi bylo osmnáct, jel jsem první závod spolujezdce právě tátovi. Na to konto jsme se poté domluvili s Kamilem Johánkem na sezónu 1999, že mu budu dělat mitfáru ve felicii. Odjeli jsme spolu Bohemku a Vyškov. Následně jsme se po maturitě domluvili se spolužákem Lukášem Hodaněm, že se svezeme jeden sprint. Na našem domácím Pačejově jsem usedl za volant vozu Suzuki Swift třídy N1. V roce 2000 jsme s tímto autem jeli kompletní sprintovou sezónu. Od poloviny sezóny nahradil Lukáše na horkém sedadle Tomáš Heidenreich. Rok 2001 přinesl zisk sprinterského titulu ve třídě N1. Od roku 2002 jsme vůz přestavěli do třídy A5. V sezóně 2003 jsme s Tomášem jezdili nově vzniklý Fabia Cup a skončili jsme druzí za Michalem Horou. K tomu jsme jeli s Monikou Maříkovou čtyři sprinty se Suzuki. V roce 2004 jsme s Tomášem znovu absolvovali Fabia Cup, který jsme vyhráli a opět čtyři vítězné sprinty se suzukou opět s Monikou. Vždy jsme vyhráli a za námi skončil Luba Minařík s kitovou felicií.

Začátek sezóny 2005 jsem jel Okříšky a Pelhřimov s octavií WRC. V roce 2006 pro změnu Kopnou a Pelhřimov s Mitsubishi Lancer EVO VIII. Přestože to byly v těchto letech pouze sporadické starty, získal jsem velmi cenné zkušenosti."

Tomáš: "Ve čtrnácti letech jsem začal dělat mechanika Mírovi Březákovi z Plzně. Před vojnou jsem se věnoval závodům jako mechanik a toužil jsem se svézt. Několikrát se mi to podařilo, i když šlo pouze o jednorázové starty. Opravdové závodění pro mě začalo až v roce 2000, kdy mě oslovila Michalova máma jestli se nechci svézt s Michalem jako spolujezdec. Prvně jsme se spolu představili ve Vyškově. A tím to začalo. V té době by mě vůbec nenapadlo, že se společně někdy svezeme s vozem elitní kategorie."

Názor na rallye

Michal: "Je to můj nejoblíbenější koníček. Až bych řekl že droga. Chtěl jsem se jednou svézt závod autem po tátovi a už je z toho osm sezón. Rallye mám rád i jako divák a navštěvuji i soutěže, na kterých nestartuji. Například pravidelně každý rok jezdíme na Rallye Deutschland."

Tomáš: "Je to adrenalinový a krásný sport. Podle mého názoru je však určitě možno v našich soutěžích hodně co zlepšit ze strany FASU. Například považuji za luxus mít tři šampionáty. Trpí tím počet posádek i diváků na jednotlivých závodech. Já osobně na soutěže jako divák jezdím jen občas. Pokud nejsem přímo v závodním voze, tak mě to až tolik nebaví."

Učitelé a rádci

Michal: "Mými největšími učiteli byli rodiče. Táta začínal závodit v roce 1973. Od roku 1981 jezdil s mámou. Závodili do roku 1997. Tři roky byl tátovým mitfárou také můj strejda Michal Mládek, v současné době majitel týmu R.A.M. Jsem rád, že mohu pokračovat v rodinné tradici."

Tomáš: "Já nikoho takového nemám. Byl jsem spíše samouk. Když jsem jel s Michalem poprvé, první jeho otázka byla, jestli mi nebývá v autě špatně. Snad jen Michal mě po té dlouhé soutěžácké pauze uváděl zpět do dění. Čím je Michal starší, tím je spolupráce s ním lepší. Závodění vedle něj je pohodička. Nedělá zbytečné chyby a přitom se neustále zlepšuje."

Čas a finance

Michal: "S časem problémy nemám. S financemi je to mnohem složitější. Chci tímto poděkovat sponzorům, bez jejichž pomoci bych své závodění nedokázal finančně zajistit. Do roku 2005 jsem studoval na Západočeské univerzitě strojní fakultu a bylo docela obtížné skloubit závodění, školu a práci. Nyní už je to s časem lepší a můžu závodit pořád. Chtěl bych také poděkovat za podporu, která se mi dostává od mé přítelkyně Moniky. Jezdí mi na všechny závody fandit a několik soutěží jsme absolvovali společně. Je to vynikající spolujezdec."

Tomáš: "Čas až na výjimky problém není. Když se chce, většinou to je řešitelné. Peněz není nikdy dost. Když člověk chce tento sport provozovat, musí se snažit zajistit si finance na tu úroveň závodění, které se chce věnovat. Za podporu děkuji manželce Lence, která mě v tomto velmi podporuje a je velkým fanouškem motoristického sportu. Pokud jí čas dovolí, jezdí na všechny závody. Je pro mě skvělé vědět, že mám podporu blízkého člověka i u trati."

Naše auta

Michal: "Mé závodnické začátky jsou spjaty se Suzuki. Tento vůz vlastní naše rodina od roku 1991. Mám k tomuto autu srdeční vztah. Dosáhl jsem s ním titulů v N1 v roce 2001 a v sezóně 2004 jsem vyhrál pohár Čech ve třídě A5. To byla sezóna, kdy se počítali zvlášť Čechy a Morava a na druhou stranu dohromady velké soutěže a sprinty. Mnoho dalších soutěží jsem strávil v pohárové Fabii. Bylo to pěkné závodění a zajistilo nám zkušenosti s velkými soutěžemi. Fabii jsem střídal právě se Suzukou. Absolutním vrcholem bylo svezení s Octávií WRC v Okříškách a Pelhřimově v roce 2005 s Monikou. Okříšky byly první zkušeností s tímto autem a navíc mým prvním startem na sněhu a ledu. V noci před startem postihla republiku sněhová kalamita. O to byl debut obtížnější. Jelo se na hřebech a odstoupili jsme kvůli převodům. Bylo to pro mě mnoho zkušeností najednou. Pelhřimov byl ukončen předčasně po tragické události a úmrtí Tomáše Vojtěcha. Byli jsme klasifikováni jako čtvrtí."

Současný vůz

Tomáš: "V letošní sezóně startujeme s vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII MR týmu R.A.M. Racing Activities Mládek. Jsme s nimi dohodnuti na sezónu 2007 na MMČR od Rallye Český Krumlov. Chceme nadále zůstat v kategorii N4 a pokračovat ve sbírání zkušeností a zlepšování se. Samozřejmě vzhledem k neustálému zbrojení konkurence bychom měli zájem postoupit o evoluci výše. Vše se samozřejmě odvíjí od finančních možností. "

Oblíbená soutěž

Michal: "Já mám nejraději Bohemku a Pačejov. Bohemku kvůli velmi náročným a technickým tratím. Pačejov je mojí domácí soutěží. Rád jsem měl před jejich zrušením také Blovice."

Tomáš: "Pro mě jsou nejoblíbenějšími soutěžemi Český Krumlov a Bohemka. Krumlov je první soutěží po zimě a až na výjimky nabízí pěkné počasí a tratě. Na Bohemce se mi líbí především vysoká kvalita erzet."

Zajímavé zážitky

Michal: "Asi největšími zážitky byla šance usednout do kvalitních čtyřkolek WRC a rok poté do N4. Z A5ky rovnou do WRC byl vcelku velký skok. Za zmínku stojí moje největší havárie. Došlo k ní na Rally Bohemia 2004. Na rychlostní zkoušce Rýnovice-Liberec jsme s Fabií v zatáčce za skálou objevili ve stopě betonovou žlabovku. Zřejmě jí tam vytáhl některý ze soupeřů startujících před námi. Ve snaze vyhnout se jsem cuknul volantem a zatáčka nás sežrala. Spadli jsme ze stráně do lesa a dopadli střechou přímo na vůz ležící pět metrů pod silnicí. Byla to honda Pepy Koukoly. Všechny přepínače a jističe v autě se nárazem zapnuly. Vše začalo blikat a stěrače stírat. Z auta jsem vystupoval tak, že jsem přelezl mým okýnkem do kufru Koukolovy hondy a teprve poté ven. Pamatuji si to dodnes."

Tomáš: "Já si vybavuji prekérní situaci ze seznamovacích jízd při Blovicích 2002. Docházelo k opravě silnice. Původní stará silnice byla ukončena hlubokým příkopem. Asi ve stokilometrové rychlosti jsme zjistili, že silnice končí a Michalovi se už nepodařilo vůz zastavit. Nejhorší bylo, že jsem v tu chvíli měl skloněnou hlavu a díval se do itineráře. Na náraz jsem nebyl vůbec připraven. Vinou následných zdravotních problémů jsem nebyl schopen se zúčastnit soutěže a musel mě narychlo nahradit Pája Pašek."

Defrs Rally Team

Martin Julínek, manažer týmu : „Tým funguje od roku 2005. Naše aktivity v automobilových soutěžích začínaly účastí ve Fabia Cupu s jezdcem Dušanem Lešanským. První sezóna byla spíše zkušební. Díky účasti v poháru jsme se seznámili s Josefem Sedláčkem a Michalem Fialou. Pro rok 2006 jsme už nasadili do poháru dva vozy. Jeden řídil opět Dušan Lešanský, druhý Pepa Sedláček, který úspěšně obhájil vítězství v poháru. Zároveň vyhrál ve sprintech s Nissanem Almera třídu A7. Po navázání spolupráce s Michalem se můžeme pochlubit, že v našem týmu máme dva vítěze posledních tří ročníků Fabia Cupu. Letos Michal startuje s Mitsubishi Lancer EVO VIII a Pepa zatím s Fabií dominuje s třídě A5 v MČR."

Naši reklamní partneři

Martin Julínek: „Na Michalově závodění a možnosti přestoupit z třídy A5 mezi elitní kategorii mají hlavní podíl naši sponzoři. Poděkování patří generálnímu partnerovi MGL Moravia Grand Lift Třinec a samozřejmě i všem ostatním. Děkujeme také firmě R.A.M. Racing Activities Mládek za poskytnutí konkurenceschopného automobilu ve třídě N4, dobrou přípravu, kterou věnují technice, a Tomášovi Heidenreichovi za vytvoření dobrých podmínek pro navázání spolupráce."

Plány do budoucna

Martin Julínek: „Našimi plány jsou setrvání v MMČR v elitní kategorii, kterou v současné době tvoří vozy třídy N4. Našim cílem bude pomalými, ale jistými krůčky vystoupat k nejvyšším metám a atakovat nejvyšší příčky v absolutním pořadí.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!