15. 7. 2004 00:00 − 2362× − 0

Dámy a pánové, nastartujte své motory – 4

Čtvrtý díl z cyklu článků Milana Hauera.

Skončená Rally Bohemia a zahájila, navzdory panujícímu počasí, žhavé léto. Proč? V nadcházejících týdnech se totiž bude hrát a na tratích rychlostních zkoušek hlavně závodit o budoucnost prakticky celého českého motorsportu.

Na, hned z několika pohledů pikantní soutěži, kde Roman Kresta, přímo před branami automobilky Škoda, v minulém roce přerušil vítěznou serii aut s okřídleným šípem, se odehrál souboj, ve kterém šlo továrně nejen o to, aby na oplátku zase ukončila, nebo spíše přerušila, pro změnu Romanovo kralování, ale hlavně o potvrzení ohlašovaného zlepšení překrásného a hodně slibujícího, pohříchu však zatím nikterak mezinárodně úspěšného dítka jménem Škoda Fabia WRC. Z tohoto pohledu se možná mohlo zdát, že odvolání účasti Toniho Gardemeistera a naopak vybavení auta Jana Kopeckého technikou s řadou vylepšení, zavání malinko alibismem, aby se případná porážka dala svést na jezdce. Naštěstí se to nepotvrdilo.

Další pikantností bylo, že případným vítězstvím by Roman Kresta sice pokazil továrně radost a současně by vedení Škoda motorsport utvrdil v přesvědčení, že mu auto pro Rallye Deutschland svěřilo oprávněně. Smát se nakonec mohl i ten třetí vzadu, tedy Václav Pech. Ani on se totiž, pokud pomýšlí na třetí domácí titul v řadě, nemohl jen dívat, protože mistrovská matematika letos oproti loňsku, hraje výrazně proti němu, takže i Ášín musel hodně pospíchat. Dramatický závěr nakonec téměř všechny uspokojil, jediný, kdo mohl být opravdu smutný, byl právě Pech, jemuž chybička zabránila v zisku Krestova skalpu. Škodovka dosáhla, po vítězství Armina Schwarze v Sársku a „Toníka“ ve Finsku, dalšího a nebojím se říci nejcennějšího vítězství. Roman Kresta byť „až“ druhý dokázal, že škodováci sáhli do správného šuplíku, když mu nabídli start v Německu, na němž vzhledem mateřskému koncernu, hodně záleží.

Deutschland rallye bude jednou z posledních šancí dokázat, že fabia má budoucnost a že naděje do ní vkládané, nejen Škodovkou, ale i většinou českých rallyefanoušků, jsou oprávněné. O hodně půjde i Romanovi. Také on totiž potřebuje „světový“ výsledek jako sůl a na rozdíl od Škody, která bude mít ještě jednu šanci ve Finsku, již další příležitost přijít nemusí. Již teď si dokáži představit, jak napjaté nervy budeme mít my všichni, pro které jsou automobilové soutěže velikou vášní a radostí ve chvíli, kdy bude stát první auto na startu německé rallye. Ani se neodvážím pomyslet na to, jak moc by byl chudý (myšleno po sportovní stránce) náš český rallyesport, kdyby jej mladoboleslavští museli opustit. Věřme, že vše dobře dopadne, že fabia uspěje, že Malina předvede vše co umí. My všichni tím můžeme získat veselejší budoucnost s českým autem a českým jezdcem, možná i českými jezdci mezi světovou elitou a škodní nebudeme jistě ani doma. Bude to těžké, ale přesto věřím, že Škoda Fabia WRC i Roman Kresta na to mají a jak praví klasik, je malý ten, kdo klade si malé cíle. GO Škoda, GO Malina, GO česká rallye.

Přeji všem šťastnou cestu tam i zpátky.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!