19. 8. 2007 00:00 − 2713× − 11

Rally JVP System Prachatice 2007 – komentář

Jednodenní mistrovství pokračovalo v pouti po Čechách a poprvé ve své historii zavítalo do okolí Prachatic.

Jednodenní mistrovství pokračovalo v pouti po Čechách a poprvé ve své historii zavítalo do okolí Prachatic, kde se soutěžilo na atraktivních tratích vedoucích krásnou šumavskou krajinou. Na programu byla trojice úseků, které jezdci absolvovali třikrát a dohromady celková trať rozdělená do třech sekcí měřila 87 ostrých kilometrů. Na start soutěže jedoucí se za příjemného letního počasí se postavilo 99 dvojic. Mezi nimi se překvapivě objevila i zajímavá trojice prioritních posádek.

Bez šance na body, avšak za účelem testování před Barum Rally se na Šumavě představili Václavové Pech s Arazimem a také Slovák Peter Gavlák. Vedoucí muž mezinárodního dvoudenního mistrovství odstartoval nejrychlejším časem, avšak ve třetí zkoušce zaparkoval svůj modrý Lancer EVO IX do lesa. Tato událost vynesla na průběžnou druhou pozici jeho rivala z velkého šampionátu Arazima, který si průběžné stříbro stvrdil absolutním nejrychlejším časem v RZ 4. V pátém testu svůj odstup od třetího Gavláka ještě o něco navýšil, ale na závěr druhé sekce zaútočil slovenský pilot a před závěrečnou trojicí testů mu scházelo stáhnout 7,5 sekundy.

V sedmé a osmé zkoušce zajeli oba soupeři na sekundu stejný čas a v obou případech o rychlejším Arazimovi rozhodly pouhé desetiny. Do posledního testu tedy mohl nastupovat s výhodou 8,7 sekundy. To se ovšem nestalo, neboť kvůli technické závadě další soutěžení musel vzdát. Pro stříbrný post si tak v poslední zkoušce již nikým neohrožován dojel Gavlák, který jako jediný z prioritní trojice testování před zlínskou soutěží zvládl bez potíží ze strany jezdce i vozu.

Ve čtvrté letošní vítězství přetavil výhodu přeci jen silnějšího vozu WRC Karel Trněný. Škoda Octavia WRC tentokrát jezdci umožnila narozdíl od předešlého Pačejova vychutnat si jízdu daleko lépe a na větším výsledném odstupu od druhého v pořadí to bylo znát. V cíli se Trněný mohl radovat nejen z vítězství, ale hlavně ze zisku titulu v absolutním pořadí sprintrally, o kterém v situaci žádného dalšího konkurenčního vozu WRC asi málokdo pochyboval. Atraktivní souboje o sekundy v soutěžích a těsná přetahovaná o body do průběžného pořadí, kde si to o titul rozdávalo a ještě rozdává několik jezdců, narozdíl od absolutního pořadí zdobí skupinu N.

Nejlépe do sezóny vykročil Milan Pantálek, nicméně následné soutěže se proměnily v noční můru a z útoku na titul postupně sešlo. V Prachaticích se moravský jezdec kvůli přípravě vozu na Barum Rally neobjevil. Přednost jinému závodění dal Lumír Firla, který se svým Lancerem EVO VII v této fázi šampionátu stále patřil na třetí průběžné příčce k hlavním aspirantům na závěrečný první post. Na Šumavu tedy dorazila zabojovat o další důležité body zbylá trojice hlavních favoritů na „enkový“ titul Petr Hozák, Viktor Szabó (oba 58 bodů) a Jan Jelínek (42 bodů).

Třetího jmenovaného ze hry vyřadily hned na prvním testu problémy s elektronikou Lanceru EVO IX. Szabó s Hozákem se střetli v atraktivním duelu, v němž měl po celou dobu mírně navrch plzeňský pilot Mitsubishi Lancer EVO VIII. V úplně závěrečné zkoušce ale vůz poslal na bok a ze čtvrté průběžné příčky musel odstoupit. Právě na bramborový post se v konečném zúčtování vyhoupl Hozák, který na předposledním testu předvedl velmi podařenou leteckou show. V průběžném pořadí šampionátu si vytvořil velice dobrou pozici na zisk triumfu ve skupině N.

V té si z Prachatic odvezl nejvíce bodů překvapivě Aleš Dlouhý se Subaru Impreza Sti N12. Aby toho nebylo málo, přidal k tomuto výsledku ještě jako třešničku na hodně povedený dort absolutní bronz. Ve výborném světle se ukázal i Sláva Ducháček, jenž premiérově osedlal Lancer EVO VII a hned s ním předváděl svou tradiční dravou jízdu, kterou zakončil na pěkné páté příčce. Šestí skončili bratři Řihákové, z nichž pravidelně na tratích vídáme jen spolujezdce Petra. Naopak moc radostných vzpomínek si z této rally neodvezlo několik dalších předních pilotů s produkčními vozy. Subaru Daniela Běhálka vyřadil ze čtvrté příčky po RZ 3 technický problém a v průběhu té samé zkoušky pak převodovka Mitsubishi Martina Kožmína. V té době byl již ze hry Pavel Červenka. I v jeho případě bylo třeba za vším hledat technickou závadu.

Namísto bojů s konkurencí na vozech s pohonem všech kol se musel spokojit Roman Odložilík znovu s boji v rámci skupiny A za volantem speciálu Suzuki Swift Super 1600. Premiéru nově zakoupeného vozu Fiat Punto Super 2000 nejprve oddálila absence některých dílů a tentokrát byla na vině nešikovnost polského jezdce Norberta Guzka, který ještě před osvojením nové techniky Fiat zle pošramotil. Podle posledních informací by ale vůz měl být na příští víkend připraven. Nyní se ale vraťme k aktuálnímu podniku.

Odložilík jej zahájil na první pozici, ovšem měl v zádech těžkého soupeře v podobě Lubomíra Minaříka na Fiatu Punto Super 1600, který opanoval poslední test první sekce a stanovil aktuální rozdíl na 2,9 sekundy. V druhé sekci však pilot Suzuki zatáhl a navýšil svůj náskok na 13,4 sekundy. I v poslední sekci pokračoval Odložilík v cestě za vítězstvím, ovšem v samotném závěru před posledním testem se mu do cesty postavily technické problémy. Z vítězství se tak nakonec radoval Minařík, letošní mistr sprintů ve skupině A. Plzeňské Roto bylo v cíli navíc velmi blízko zisku double. Jan Šlehofer, který předváděl atraktivní rozevlátou jízdu, nakonec i přes vyhranou závěrečnou zkoušku těsně nestačil na Jiřího Vlčka s Peugeotem 206 Super 1600.

Ve třídě A5 slavil úspěch Jan Dohnal s VW Polo, když za sebou nechal trojici Felicií Zdeňka Vrátníčka, Roberta Čonky a Libora Votavy. Mezi malými „enky“ začal ve velkém stylu Josef Čermák, avšak jeho Honda Civic Type-R mu nedopřála absolvovat více než třetinu soutěže. Ve čtvrtém testu se tak do čela dostal Roman Štefan (Peugeot 306 S16), ale v klidu být nemohl. Jaroslav Roubíček (Renault Clio Sport) zde zajel nejlépe a zaostával o minimálních 5,6 sekundy. Další jeho nejlepší čas přišel v šestém testu, což jej katapultovalo do vedení (- 6,7 s). Tuto pozici již v závěrečné sekci neopustil a radoval se z vítězství podobně jako ve třídě N2 Ladislav Henzl (Honda Civic VTi) a N1 Jan Jinderle (Peugeot 106 Rallye).

V klasifikaci poháru odstartoval nejlépe Pavel Dohnal (Mitsubishi Lancer EVO IX), ovšem v průběhu třetí zkoušky jeho jízda skončila. Do vedení se vyšvihl Jiří Hendrich (Mitsubishi Lancer EVO VI), který své tažení nakonec zakončil na první příčce s náskokem přes minutu na druhého Miroslava Janotu (Opel Ascona B). Mezi touto dvojicí by se také mělo v závěrečné rally rozhodnout o vítězi PČR. Touto závěrečnou soutěží bude další soutěž premiérově zařazená do sprintů, která se bude konat v Jeseníkách.

Pořadí v cíli
1. Karel Trněný/Václav Pritzl (CZ) Škoda Octavia WRC 46.34,5 (1. S2)
2. Peter Gavlák/Miloš Hůlka (SK/CZ) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.11,6
3. Aleš Dlouhý/David Martásek (CZ) Subaru Impreza WRX Sti N12 +2.30,3
4. Petr Hozák/Ladislav Hršel (CZ) itsubishi Lancer Evo IX +2.31,1
5. Sláva Ducháček/Petr Dufek (CZ) Mitsubishi Lancer Evo VII +3.06,4
6. Pavel Řihák/Petr Řihák (CZ) Mitsubishi Lancer Evo VII +3.20,8 (2. S2)
7. Václav Mulač/Jana Mulačová (CZ) Subaru Impreza WRX Sti N10 +3.21,4 (3. S2)
8. Lubomír Minařík/Viktor Semela (CZ) Fiat Punto S1600 +3.39,9 (1. A6)
9. Jiří Vlček/Zdeněk Jůrka (CZ) Peugeot 206 S1600 +4.30,1 (2. A6)
10. Jan Šlehofer/Zbyněk Soběhart (CZ) Fiat Punto S1600 +4.32,4 (3. A6)

Stav mistrovství: 1. Trněný 144, 2. Hozák 88, 3. Szabó 71, 4. Firla 56, 5. Jelínek 53, 6. Odložilík 43

Komentářů celkem: 11
19. 8. 2007 16:00
0 0
Dobrej byl taky ten agresivní pořadatel u skoku na RZ2. Dohadoval se tam s divákama, kteří nechtěli ustoupit. Pak jeden z diváku pravil "drž hubu" a pan pořadatel si pro něj šel za pásku a dal mu pár facek. No ani se mu nedivim, takovej arogantní cucák. Oni si ty lidi myslí, že si můžou stoupnout kam chcou, že je to jejich věc. Maji to těžký ty pořadatelé. Vůbec jim nezávidim. Ale lepší pár výchovnejch než zrušená erzeta ne?
19. 8. 2007 16:10
0 0
No na to skoku sem byl na druhý průjezd a to už to tam docela nechávali.Docela sem se divil,že nechali stát ty lidi dole po pravý straně,tam byli pěkně na ráně.
19. 8. 2007 16:14
0 0
Speeder: jj taky se mi to libilo jak ho tam vyfackoval. Stal sem primo u tohosmajlík)
19. 8. 2007 17:21
0 0
Viktor Szabó auto neposlal na žádnej bok, odstoupil na převodovku..
19. 8. 2007 17:52
0 0
nem,áte někdo video z tý ašínovy nehody? Popř. onboard? díky
mecirek
19. 8. 2007 19:45
0 0
nemate popr video s tema fackama .)))))))
19. 8. 2007 20:18
0 0
joooo, jasný radši video s těma fackama:D
19. 8. 2007 21:59
0 0
Jedna mladá paní, snad maminka toho zfackovaného cucáka povídala velice chytrou věc:"Jelikož za to neplatíme, tak můžeme stát kde chceme":-D.....šli jsme z toho do kolen...ale fackovačka byla goooooodsmajlík
Smykal
19. 8. 2007 22:38
0 0
...jezdci absolvovaly...
...o kterém v situaci žádného dalšího konkurenčního vozu WRC asi málokdo pochyboval...
...Atraktivní souboje o sekundy v soutěžích a těsná přetahovaná o body do průběžného pořadí, kde si to o titul rozdávalo a ještě rozdává několik jezdců, narozdíl od absolutního pořadí zdobí skupinu N...

Asi zprávy z Turecka, ne???
20. 8. 2007 06:33
0 0
Jo tej pani jsem chtěl něco říct. Si myslí, že když je napsáno, že jdou na RZ na vlastní nebezpečí, že můžou stát kdekoliv. Některý lidi jsou primitivní až to bolí.
20. 8. 2007 14:16
0 0
Kdo říkal,že Viktor Sabo poslal svůj vůz na bok???Než něco napíšeš a dáš do eteru,zjisti si fakta a neřiď se jen tím co "jedna paní povídala" !!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!