Jan Kopecký pátý v Německu

Fantastického úspěchu dosáhla posádka Jan Kopecký – Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC v Německé rallye.

Fantastického úspěchu dosáhla posádka Jan Kopecký – Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC v Německé rallye, která je součástí světového šampionátu v automobilových soutěžích. Česká posádka dokázala v neděli uhájit pátou pozici, kterou vybojovala v prvních dvou etapách soutěže. Velmi dramatická koncovka soutěže, ve které rozhodovala o umístěních na bodovaných pozicích až závěrečná rychlostní zkouška, skončila ve prospěch Jana a Filipa, neboť v cíli soutěže měli náskok na bývalého světového šampióna Pettera Solberga 7,6 vteřiny.


Právě s Petterem Solbergem a Toni Gardemeisterem sváděl Jan Kopecký úžasný souboj v nedělní etapě. Největší radost nakonec zavládla v servisním zázemí Czech Rally Teamu Kopecký, neboť pátou pozicí dosáhl Jan Kopecký svého nejlepšího umístění v Německé rallye a vyrovnal i své nejlepší umístění v soutěži zařazené do světového mistrovství. Skvělý výkon potvrzuje ztráta Jana Kopeckého pouhých 0,53 vteřiny na kilometr rychlostní zkoušky na absolutního vítěze Německé rallye.


„Jsem šťastný, že se nám podařilo dokončit Německou rallye na výborné páté pozici. Závod nebyl vůbec jednoduchý a museli jsme jet velmi rychle od úvodní rychlostní zkoušky až do cíle. Podařilo se nám ustát i útok našich soupeřů v nedělní etapě a i ve velmi vysokém tempu jsme se vyvarovali chyb. Soutěž jsem si maximálně užíval, neboť jsme sváděli během všech tří etap vynikající souboje se špičkovými piloty. Ani jeden z nás nemohl zvolnit, neboť by okamžitě jeho zaváhání využili ostatní jezdci. Máme za sebou krásný a dramatický závod, ze kterého jsme nakonec vytěžili maximum možného.


Do Německa jsem odjížděl s jednoznačným cílem, kterým byl zisk bodovaného umístění. Cíl jsme splnili jako tým, který odvedl od testu před soutěží až po závěrečný servis stoprocentní práci. Členům týmu patří velké uznání a poděkování, neboť na výborném výsledku mají všichni obrovský podíl. Maximální poděkování patří též společnosti Škoda Auto a. s., za důvěru a podporu nejenom na této soutěži,“ zhodnotil Německou rallye jezdec Jan Kopecký.

„Z Německa si odvážíme čtyři světové body a s výsledkem můžeme být pochopitelně nadmíru spokojeni. Bylo skvělé porovnávat po celou soutěž naše časy s absolutní světovou špičkou.

Samozřejmě jsme vnímali obrovskou podporu našich fanoušků v Německu. Na většině rychlostních zkoušek jsme se cítili opravdu jako doma. Velké poděkování patří fanouškům stejně jako všem ostatním, kteří se na výborném výsledku podíleli,“ doplnil Filip Schovánek.


„V prvé řadě bych rád poděkoval všem, kteří se na našem startu v Německé rallye podíleli. Díky tomu jsem mohl prožít neuvěřitelně dramatickou, krásnou, ale pro nás i velmi úspěšnou soutěž.

Z Německé rallye jsme si chtěli odvézt bodované umístění a celý tým již od dvoudenního testu před soutěží pro úspěch dělal maximum.

Jan s Filipem od první rychlostní zkoušky nasadili vynikající tempo, bez kterého by neměli žádnou šanci na úspěch. Páté místo není v žádném případě náhodným výsledkem, ale pro skvělý úspěch si musela naše dvojice dojet soustředěným výkonem na hranici možností. Perfektně zvládli i útok soupeřů, kteří v neděli své tempo ještě vystupňovali. Přesto se Jan s Filipem nedopustili žádné chyby a spolu se špičkovou prací celého týmu si tento výsledek plně zasloužili a jednoznačně tím potvrdili svoji příslušnost ke světové špičce,“ dodal Josef Kopecký.


Výsledky Německé rallye:
1. Loeb S. – Elena D., Citroën C4 WRC 3:27:27,5
2. Duval F. – Pivato P., Citroën Xsara WRC +20,3
3. Hirvonen M. – Lehtinen J., Ford Focus RS WRC 07 +1:19,1
4. Grönholm M. – Rautiainen T., Ford Focus RS WRC 07 +1:36,5
5. Kopecký Jan – Schovánek Filip, Škoda Fabia WRC +3:07,1
6. Solberg P. – Mills P., Subaru Impreza WRC 2007 +3:14,7
7. Gardemeister T. – Honkanen J., Citroën Xsara WRC +3:37,5
8. Latvala J.-M. – Anttila M., Ford Focus WRC 06 +5:29,3

Umístění posádky Jan Kopecký – Filip Schovánek v Německé rallye:
RZ 1 (19,79 km) – 11. místo +24,8
RZ 2 (23,04 km) – 8. místo +16,5
RZ 3 (21,47 km) – 10. místo +19,3
RZ 4 (19,79 km) – 10. místo +12,8
RZ 5 (23,04 km) – 7. místo +5,9
RZ 6 (21,47 km) – 8. místo +15,4
RZ 7 (16,37 km) – 4. místo +5,7
RZ 8 (19,00 km) – 9. místo +12,0
RZ 9 (16,51 km) – 7. místo +11,1
RZ 10 (30,55 km) – 7. místo +28,2
RZ 11 (16,37 km) – 6. místo +1,6
RZ 12 (19,00 km) – 6. místo +11,8
RZ 13 (16,51 km) – 8. místo +7,6
RZ 14 (30,55 km) – 7. místo +13,9
RZ 15 (11,14 km) – 6. místo +7,3
RZ 16 (18,08 km) – 7. místo +13,3
RZ 17 (4,37 km) – 4. místo +2,7
RZ 18 (11,14 km) – 5. místo +8,6
RZ 19 (18,08 km) – 7. místo +16,6

Komentářů celkem: 72
20. 8. 2007 13:1761
0 0
na Ms jsem byl porvy a atmosfera ktera tam byla je opravdu nepopsatelna kdo tam nebyl nemuze to nikdy pohopit!!!!!!je to prste nepopsatelnej zazitek!!!!
20. 8. 2007 14:2963
0 0
Mecirku Kvasini si to svoje starty vykoupil, jezdí v barvách továrny a Abu se stalo hlavním sponzorem Fordu. Myslím, že Honzův případný sponzor by určitě s takovou podporou bohužel nepřišel, hold nejsme šejkové...
20. 8. 2007 15:2264
0 0
2sedivy: To si z nás dělaj pr..l nebo co? kde vzali že má Honza letos jen 4 body za Německo?????
20. 8. 2007 15:3565
0 0
To sedivy,Petr m.: Stránky WRC.com už od svého vzniku stojí za ho*. Teď tomu ještě nasadili korunu. :-(
20. 8. 2007 17:5566
0 0
Velká gratulace.Doufám,že to letos ještě zopakujou.
20. 8. 2007 18:1767
0 0
Czech fans are best in the world...
20. 8. 2007 19:3068
0 0
smekám...
20. 8. 2007 19:4369
0 0
... ano, smekám, smekám a zase smekám... pánové, jste opravdoví borci!!!
vakuz.
20. 8. 2007 23:4871
0 0
to Marko:Honza jede s pasivním mezinápravovým diferenciálem a bez vstřikování vody do sání.Nevím zdali ještě někdo jede na M.S s akt.mez. dif.Co se týče srovnání akt a pas mez. dif,tak nevím z čeho bych měl vycházet.Můžu ti jen zprostřdkovat odpověď mistra nad mistry jízdy po asfaltu pana Loeba, když byl dotázán tuším 2005 nebo 2006 aby srovnal rozdíl mezi akt a pas.Odpověď zněla,že žádný rozdíl v podstatě není,jenom při průjezdu vracákem se musí s autem zacházet trošku jinak,ale pomalejší rozhodně není.Toť vše,co o tom vím.
vakuz.
20. 8. 2007 23:5372
0 0
to Marko:Atkinson jede naprosto identický vůz jako Peter,boduje do soutěže týmů,takže musí mít pas dif.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!