Marek Felt - eWRC.cz
22. 8. 2007 00:00 − 3046× − 6

Tomka potěšila česká divácká kulisa v Německu

Čtvrteční večer, opona pod branou Porta Nigra se otevírá. Čeští fanoušci se opět probouzí a bouřlivě vítají posádku Tomek – Zeman.

Čtvrteční večer, opona pod branou Porta Nigra se otevírá. Čeští fanoušci se opět probouzí a bouřlivě vítají startovní číslo 99, se kterým startuje posádka IT Racing – AK Škoda Mladá Boleslav ve složení David Tomek a Marek Zeman. Vůz polepený v barvách Demo recykla sklízí aplaus však i od ostatních zahraničních fanoušků, neb se odhodlala startovat se stále atraktivní Škodou Felicia Kit Car 1600. Někteří fanoušci si určitě vzpomněli na nezapomenutelné zážitky, které jim s tímto vozem přinášeli Emil Triner, a mnozí další.

David Tomek spolu s Markem Zemanem vyráží do Německa v sobotu ráno, tedy týden před samotnou soutěží. První zastávkou posádky se stává okolí Baumholderu, kde probíhá v neděli test Honzy Kopeckého s Fabií WRC. „Na Baumholder jsme přijeli v sobotu večer a šli spát. Neděle patřila seznámení se s místními specifickými podmínkami, kterými jsou betonové cesty skrze vojenským prostorem. Poté jsme přejeli do Trieru, kde proběhla nezbytná ubytovací procedura a prohlídka servisního areálu,“ vzpomíná úvodem David Tomek.

V pondělí ráno přijíždí zbytek týmu IT Racing. Celé dopoledne probíhá stavba týmového servisního zázemí, vztyčují se vlajky generálního partnera Demo recykla. Následuje vyzvednutí materiálů na ředitelství soutěže a probíhá administrativní přejímka. Příprava před Německou rallye pokračuje seznamovacími jízdami. „Jelikož jsme na mistrovství světa startovali poprvé, tak byly seznamovací jízdy nesmírně náročné. Za celé dva dny jsme se vůbec nezastavili. Bylo to šílené, ale takovýto závod dá za několik závodů u nás. Ve čtvrtek ráno nás poté čekala technická přejímka, kde nás překvapili komisaři. Museli jsme zaplombovat motor a karoserii,“ krátce hodnotí posádka seznamovací jízdy.

Ve čtvrteční podvečer pokračovala předstartovní horečka slavnostním startem na náměstí u Porta Nigra. To, co zde čekalo na české posádky včetně posádky IT Racing překvapilo opět nejednoho návštěvníka soutěže. „Byla to pro nás srdeční záležitost, plná báječných pocitu. Nikdy na tuto bouřlivou atmosféru, kterou nám připravili čeští fanoušci, nezapomeneme a chceme jim tímto poděkovat. Byli opravdu báječní, prostě paráda,“ neskrývala radost posádka Škody Felicia Kit Car 1600.

Konečně nadešel den D neboli úvodní páteční etapa. David Tomek s Markem Zemanem vyrazili do první sekce etapy na tvrdé směsi lehce doříznutých Matadorech. „První tři erzety proběhly podle očekávání v klidu. Snažili jsme se bavit české fanoušky a zároveň poznávat styl jízdy a stopu (velké množství vyházeného bláta) jezdců mistrovství světa. Následoval servis, kde proběhla běžná údržba a odvzdušnění brzd. Pneumatiky jsme nechali stejné a vyrazili vstříc druhé sekci,“ popsal první kilometry Německé rallye mělnický jezdec.

V druhé polovině etapy začal David Tomek postupně přidávat a stoupat průběžným pořadím. Posádce se vydařil především průjezd rychlostní zkouškou Moselland, kde skončila dvojice podporovaná společností Demo recykla mezi padesáti nejrychlejšími posádkami. V celkovém pořadí to znamenalo posun na 50. místo absolutně a čtrnácté ve třídě, z celkového počtu devětadevadesáti posádek klasifikovaných po první etapě.

První problémy však přinesla sobotní etapa. Úvodní měřený úsek absolvovala Škoda Felicia Kit Car 1600 ještě v pořádku. Na přejezdu na druhou RZ se však objevily první problémy. „Kit přestal dobíjet, a tak jsme museli jet pouze na baterii. Naštěstí byla osmá rychlostní zkouška zrušená. Mohli jsme tedy dál pokračovat v přejezdovém tempu do servisu v Konkenu. V časovce před servisem se však začala Felicia přehřívat. Nemohl jsem pustit ventilátory, navíc došel proud i pro řídící jednotku, a tak auto chcíplo. Museli jsme Kita dotlačit asi padesát metru na plachtu. Zde jsme opravili dobíjení a vyrazili vstříc dalším průjezdům,“ podrobně popsal útrapy posádky dvacetiletý jezdec.

Po úspěšném absolvování rychlostními zkouškami Erzweiler a Panzerplatte následoval servis, kde se celé dobíjení opravilo pořádně. V tuto chvíli figurovala posádka na devětačtyřicátém místě absolutně.

Druhá sekce sobotní etapy vycházela dvojici IT-Racing týmu výborně. Tomek se Zemanem poskočili na 46. místo absolutně. Při druhém průjezdu RZ Panzerplatte začala však zlobit převodovka, což nevěstilo nic dobrého. „Hned od startu této rychlostky zlobila převodovka. Bohužel asi na třetím kilometru jsme museli definitivně zastavit pro poruchu stálého převodu. Díky systému SupeRally jsme však v noci převodovku vyměnili a mohli nastoupit do závěrečné etapy. Bohužel však s výraznou časovou ztrátou,“ smutnila ve večerním sobotním servisu česká dvojice.

David Tomek s Markem Zemanem na voze Škoda Felicia Kit Car 1600 se od samotného úvodu těšila na rychlostní zkoušku Dhrontal. Z loňských ročníku si pamatují z role diváků, jaká je zde výborná atmosféra, a tak chtěli zažít tento krásný pocit i ze samotného vozu. „Poslední etapa byla nesmírně náročná. Rychlostní zkoušky ve vinicích byly z mého pohledu hodně obtížné a mnohem méně rytmické nežli v pátek, či sobotu. Přesto tyto erzety patří mezi ty nejkrásnější, které jsem kdy absolvoval. Krásný kotel na Dhrontalu však byl fantastický a něco podobného se jen tak nezažívá. Českým divákům patří veliký dík. Děkujeme jim, že počkali i na nás, přestože jsme startovali dost vzadu a vytvořili nám neopakovatelnou atmosféru MS,“ rozplývali se před cílovou rampou David Tomek s Markem Zemanem.

IT Racing – AK Škoda Mladá Boleslav tak při premiérové účasti v mistrovství světa obsadil čtyřiapadesáté místo absolutně a čtrnácté ve třídě. „Moc bych chtěl poděkovat také celému týmu mechaniků za odvedenou práci, spolujezdci Markovi za výborně zpracovaný a přečtěný rozpis, dále Filipu Schovánkovi za pomoc. Velký dík patří také celé mé rodině, včetně přítelkyně Marušky, že při mě stáli. Ten největší dík patří mému tátovi, že mi umožnil dostat se až do mistrovství světa a okusit závodění mezi „velkýma rukama“, a samozřejmě společnosti Demo recykla, bez které bychom nemohli startovat,” snažil se na úplný závěr poděkovat všem David Tomek.

Zároveň upozorňujeme, že stále probíhá soutěž o svezení s Davidem Tomkem v rámci testování. Všichni, kdo mají nějakou fotografii z působení posádky David Tomek a Marek Zeman v rámci Německé rallye neváhejte a posílejte své výtvory na adresu marek-felt@volny.cz.

Další fotografie z Německé rallye a účasti posádky IT- Racing naleznete na webových stránkách www.it-racing.eu.

Komentářů celkem: 6
Rocker
21. 8. 2007 18:01
0 0
Tak klucí - přeju do dalších bojů hodně štěstí a doufam že se vám podaří dostat se zase na MS ...třeba s nějakým konkurenceschopnějším autem smajlík
mecirek
21. 8. 2007 18:29
0 0
ty vl. to sem netusil ze je az tak mladej. no tak
21. 8. 2007 20:11
0 0
Chlapi supr průjezdy a nasazení, moc jste nám udělali radost!!!Čau
22. 8. 2007 01:23
0 0
taky vam ty fotky z rampy pripadaj jak pred deseti lety, kdyz Kity vodili triner, sibera a spol. Trocha nostalgie.
22. 8. 2007 07:48
0 0
Sem se u prvniho odstavce malem rozbrecel, kdyz sem si vzpomnel na kosu v Dolnim Bousove a prujezdy dverma napred Blomqvista, Trinera a Stolfy smajlík Njn krasny vzpominky na detstvi, asi uz starnu :D
22. 8. 2007 09:04
0 0
...stejnak je to porad brko...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!