22. 8. 2007 00:00 − 2310× − 11

Dani Solá: Příští rok chci bojovat o titul IRC

Španělský pilot Dani Solá přijíždí do Zlína s vědomím, že jen stěží může bojovat o nejvyšší příčky absolutní klasifikaci.

Španělský pilot Dani Solá přijíždí do Zlína s vědomím, že jen stěží může bojovat o nejvyšší příčky absolutní klasifikaci. Přesto ani chvíli nepochybuje o správnosti svého rozhodnutí zúčastnit se závodů letošního seriálu IRC a ME s vozem Honda Civic Type R týmu JAS Motorsport.

Hvězda Daniho Solá zazářila velmi rychle. Z neznámého mladíka se stal juniorský mistr světa 2002, rok po Sebastienovi Loebovi. Jeho kariéra však nenabrala takové obrátky, jak se mohlo předpokládat. Postupně vystřídal speciály WRC značek Citroën, Mitsubishi a posléze Ford, ale nejvýše se protlačil na šestou příčku v Katalánsku 2004. Dveře do nejužší světové špičky pro něj zůstaly zavřené. „Ve vztahu k MS nechci říkat, že se tam nikdy nevrátím, ale přeci jen je to zřejmě uzavřená kapitola. Nerozhodují zde schopnosti pilota, ale spíše finance, které dokážete do týmu přinést,“ reaguje Solá (36 světových startů) na současný stav MS.

V loňské sezoně se proto vrátil na domácí tratě a s vozem Citroën C2 S1600 se protlačil k titulu asfaltového šampióna. Letos se s „dvoukolkou“ objevil i na mezinárodní scéně, když kývnul na nabídku japonské značky Honda. Prozatím mu v sezoně štěstí příliš nepřálo, přesto dosahovanými časy dokázal často držet v šachu bývalého mistra Evropy Jean-Josepha s konkurenčním citroënem. „Nad nabídkou Hondy jsem dlouho nepřemýšlel. IRC vnímám jako výtečný šampionát pro soukromé jezdce, dobrou reklamou jsou i přenosy na Eurosportu. Soupeří mezi sebou srovnatelná auta, o vítězství se může poprat mnohem více jezdců než v mistrovství světa,“ říká Solá.

JAS Motorsport angažoval Daniho ve snaze zúročit jeho zkušeností k vývoji nového civicu. Španělský pilot debutoval v Turecku, v Rusku již byl velmi blízko premiérovému vítězství v kategorii vozů s pouze přední poháněnou nápravou. „Každý závod je pro nás vlastně dalším testem auta, které neustále zrychlujeme. Důraz je kladen zejména na vyladění podvozku (tlumiče, stabilizátory, pružiny). Změnou prošla zadní náprava. Pro Rally Sanremo by měl být k dispozici vylepšený motor,“ přiznává Solá.

Rodilý Katalánec, jenž je fanouškem fotbalového klubu FC Barcelona, bude ve Zlíně startovat poprvé, premiéru si na českých tratích odbude i jeho spolujezdec Oscar Sanchez (30. května 1972). „Před sezonou odešel k Ponsovi tradiční navigátor Xavier Amigo, proto jsem oslovil Oscara. Společně startujeme i ve španělském šotolinovém šampionátu s lancerem deváté evoluce, kde nám po polovině závodů patří vedoucí příčka,“ uvedl Solá. „Doufám, že se v nejbližší době naplní vize stavby vozu Honda pro specifikaci S2000. Rád bych příští rok v seriálu IRC uspěl co nejlépe. Vůz S2000 je jednou z cest k tomuto cíli,“ naznačil španělský pilot.

Vizitka Daniho Solà
Datum narození: 3. ledna 1976, Vic
Bydliště: Muntanyola
Hmotnost: 62 kg, výška: 171 cm
Oblíbené sporty: horské kolo, motorsport, fyzický trénink
Debut: 1996, seriál Volant RACC (Peugeot 205 Rallye)


Dani Solà

Největší úspěchy:
2002 – juniorský mistr světa (Citroën Saxo S1600)

2003 – starty v PCWRC – celkově 5. místo (Mitsubishi Lancer Evo VII)
2003 – 1. místo Rallye Deutschland (PCWRC)

2004 – tovární jezdec Mitsubishi (Mitsubishi Lancer WRC)
2004 – 6. místo Rally Catalunya
2004 – starty v PCWRC – celkově 8. místo (Mitsubishi Lancer Evo VII)
2004 – 1. místo Rally Mexico (PCWRC)

2005 – tovární jezdec BP Ford (Ford Focus WRC)
2005 – 7. místo Rally Australia

2006 – mistr Španělska (asfalt. šampionát, Citroën C2 S1600)

Komentářů celkem: 11
23. 8. 2007 06:17
0 0
Klasická španělská velká huba - Solá, Nadal, Alonso...
23. 8. 2007 07:23
0 0
Jo, ale všichni dokázali být nejlepší smajlík
23. 8. 2007 08:15
0 0
Sem asi trochu paranoik, ale nejak mi pripada, ze ta zminka o financich je tak trochu narazka na Malinu. Njn, kdyz za sebou ma jenom Telefonicu a Sainze, taxe holt do MS asi tezko protlaci :D Jinak jeho ucinkovani v roce 2005 se mi pri nejlepsi vuli nezda jako angazma v tovarne. To by o sobe moh napsat letos Pons, ze byl tovarnim jezdcem Subaru (az k tomu startu dojde pochopitelne).
m.ch.
23. 8. 2007 10:14
0 0
Pons už se Subaru 2x startoval...
23. 8. 2007 12:04
0 0
Kenny_pce: nemáš uplně pravdu-Pons letos 1)už se subaru jel 2)neboduje do továren, kdežto Sola byl tuším že v Mexicu nasazen místo Romana jako bodující týmová dvojka (Kresta jel jen ,,na sebe")-jestli to bylo někde jinde tak mě opravte někdo smajlík
23. 8. 2007 12:06
0 0
I když tovární jezdec je opravdu trochu nadhodnocenej výraz v tomhle případě-to uznávám.
23. 8. 2007 12:08
0 0
Kua tak to ted vypadam hloupejsi nez syn vesnickyho idiota a televizni rosnicky smajlík
23. 8. 2007 12:13
0 0
Kenny: si to tak nebersmajlík)
23. 8. 2007 14:35
0 0
Ono záleží na úhlu pohledu: tovární jezdec je ten, koho továrna nominuje za tým, aby bodoval? nebo ten, kdo startuje za tovární tým? Letos se moc 3. a 4. posádek zatím neobjevilo, ale v minulosti to nebylo nic neobvyklého. Anebo je to ten, koho platěj aby jezdil a ne ten, kdo si start zaplatí?..smajlík) Taky bych se Sordem úplně nesouhlasil, že v MS nerozhoduje talent - "jen" je potřeba strašná spousta peněz, aby pilot ten talent prokázal a pak ho někdo zaplatil..smajlík A zrovna Sola v tom roce 2005 moc nezářil, jestli si to dobře pamatuju, měl jsem strach, aby nevyštípal z týmu schopnostma Krestu, ale na to neměl.
23. 8. 2007 19:18
0 0
karbil: to je přesně řečeno. Sola ten rok pořád vyskakoval a dělal velkohubá prohlášení jak by měl jezdit za fabriku (místo Romana), ale v podstatě ho nikde "nepojel". Občas byl průběžně i rychlejší to ano, ale vždycky to nakonec rozvěsil. Za fabriku jel 1x a dopadlo to zrovna tak.
24. 8. 2007 11:54
0 0
Ja osobne povazuju za tovarniho jezdce toho, kdo se ucastni aspon 10-12 soutezi za M1 a zaroven je na prevazny vetsine z nich nominovanej na bodovani pro tym. Ne nekdo, kdo si zaplati 5 startu jako trojka a nominovanej na body je jen na jeho specialni soutezi. Driv pro me byl tovarni jezdec treba i Loix za Peugeot, ikdyz bodoval jen pokud nekdo z jeho kolegu odstoupil. Prestoze si start v tovarne zaplatil. Resp. on teda platil celou fabriku smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!