Orsák s Vajíkem zajeli životní výsledek

Při druhém startu na Barum rally ve Zlíně zajel valašsko kloboucký jezdec Jaroslav Orsák svůj životní výsledek.

Při druhém startu na Barum rally ve Zlíně zajel valašsko kloboucký jezdec Jaroslav Orsák svůj životní výsledek. V nabité konkurenci více jak padesáti startujících ve třídě N4 si dojel se spolujezdcem Karlem Vajíkem a Mitsubishi Lancer EVO VII. pro 12. místo a celkově obsadila posádka 14. pozici. Navíc náleží Jarkovi s Karlem prvenství mezi juniory. Účast valašské posádky na Barum rally byl těsně před startem soutěže ohrožen. Deset dní před závodem totiž odřekl spolupráci jeden důležitý sponzor CH – Sport, který silně podporoval jezdecký růst mladého závodníka. „Přesto bych chtěl této firmě poděkovat za její podporu. Bez její pomoci, bych se těžce mohl porovnávat s předními jezdci domácího mistrovství v rally,“ poděkoval za pomoc Jaroslav Orsák. Na poslední chvíli se podařilo posádce zajistit prostředky potřebné k tomu, aby se mohla v pátek večer postavit na start městské super erzety.

Tratě Barum rally jsou pověstné svou náročností. Pro letošní 37. ročník připravili pořadatelé patnáct rychlostních zkoušek v délce 260 km převážně na asfaltu nejrůznějších kvalit. Valašské erzety jsou pro posádky velmi vyhledávané pro jejich úzkost, kdy silnice vede mezi lesy a křovinami a jezdec z trati před sebou moc nevidí. Nechybí zde záludné horizonty, ale i rychlé technické pasáže. Na jednom z rychlých míst vyletěla z trati posádek Pavel Karlík – Luděk Kocman. Jejich Opel Astra se doslova omotal kolem stromu a spolujezdec po převozu do nemocnice těžkým zraněním podlehl. Tato událost následně poznamenala celou soutěž. „O této nepříjemné události jsem se dozvěděl až v sobotu večer z internetu. Karel mi nechtěl nic říct, aby to neovlivnilo můj výkon. Je to pro všechny velmi smutná událost. Luděk byl mezi námi oblíbený. Rodině i přátelům Luďka Kocmana přeji za celý tým upřímnou soustrast,“ pozastavil se nad smutnou událostí Orsák.

Pojďme ale již k výkonům Jarka a Karla. O zahájení se postarala super speciálka uprostřed Zlína. Městská zkouška byla z jezdeckého pohledu hlavně o tom neudělat chybu. Tomu se podřídil i Jaroslav Orsák. Trať zkoušky lemovaly obrubníky a bylo tedy velmi lehké poškodit vůz hned v úvodu rally. „Jeli jsme na jistotu. Výsledný 25. čas nebyl nijak špatný. Viděli jsme, že i v tak nabité konkurenci, jaká se sešla letos na Barumce máme šanci bojovat o dobré umístění,“ zhodnotil vstup do závodu Orsák. Postupně se posádka propracovávala až na nejlepší 12. místo absolutně. V té době byli Jarek s Karlem pátými nejrychlejšími Čechy ve startovním poli. V průběhu celého závodu sváděla valašská dvojice skvělé souboje s Vladimírem Barvíkem startujícím na Mitsubishi Lancer EVO IX.. Později se do tohoto souboje zamíchal i Roman Odložilík s Fiatem Grande Punto S2000. Souboj s Barvíkem byl doslova o každou vteřinku. V první etapě byl Jarek rychlejší šestkrát a poločas závodu zakončil s 4,2 sekundovým náskokem. Na nedělních zkouškách dominoval Orsák ještě výrazněji a v tomto mini duelu za celý závod byl rychlejší 11x oproti Barvíkovým čtyřem lepším časům na RZ.

S Romanem Odložilíkem byl souboj ještě vyrovnanější. Před poslední zkouškou byl jejich poměr měření sedm ku sedmi a o výsledku rozhodla závěrečná zkouška. „Porovnávat naší sedmičku s Barvíkovou devítkou nebo vozem S2000 nemá cenu. Novější model je vždy o nějaký krok vepředu. Technicky jsou tyto auta mnohem dále, než je to naše. My jsme se navíc potýkali s pneumatikami. Dojížděli jsme starší gumy, neboť zcela nových sad moc nebylo. V průběhu rally nás ještě zlobilo přehřívání motoru. Ve voze jsme vozili kanystr s vodou a tu pravidelně dolévali do chladiče. Díky problémům s přehříváním motoru se na poslední zkoušce asi deset kilometrů před cílem upálil ventil. Motor na erzetě zhasl a v té chvíli se před nás dostali jak Odložilík, tak i Barvík. Náš finanční rozpočet se nemůže porovnávat s předními jezdci, ani s jezdci se kterými jsme sváděli nejbližší boje na Barumce. Proto je výsledek o to cennější. Škoda jen té poslední zkoušky,“ zhodnotil rally Jaroslav Orsák.

Auto doznalo před soutěží nového designu. A ten by se měl alespoň trošku pokřtít. Jarek si k této příležitosti, samozřejmě ne úmyslně, vybral jednu vrbu vedle cesty, která ne a ne uhnout. „Měl jsem rychlejší nájezd do jedné ze zatáček na Trojáku. Navíc jsem nechytl ideální stopu a na vytahaném prachu mne to vytáhlo ven. A než bych poškodil předek vozu, poslal jsem k vrbě raději zadní část Mitsubishi,“ uvedl na adresu kosmetické úpravy vozu Jarek. Orsák našel i slova pochval na adresu pořadatelů. „Pořadatelé vybrali nádherné tratě, i když někdy byly až moc těžké. Ale to k rally zase patří. Organizace z mého pohledu fungovala velmi dobře,“ zhodnotil práci pořadatelů Jarin. Suma sumárum, Orsák s Vajíkem dovezli Mitsubishi do cíle na velmi pěkném 14. místě absolutně a 12. místě ve třídě N4. Obzvláště umístění ve třídě, kdy na startu bylo 55 posádek včetně jezdců s vozy S2000, je ceněno dvojnásobně. Ze Zlína si posádka odvezla mimo bodů i pohár pro nejrychlejší juniorskou dvojici. „Zpočátku jsem s výsledkem moc spokojený nebyl. Mohla za to hlavně ta nevyvedená poslední zkouška. Zase na druhou stranu, kdyby nám motor nezhasl, mohli jsme to někde rozštípat. Ale na druhou stranu jsme vyhráli juniory. A být v tak silné konkurenci na 14. bodovaném místě, co více si přát,“ zhodnotil Jarek výkon posádky. Kvalitní jezdci ve startovním poli přilákali i statisícové davy diváků. Ani na ty Jarek nezapomněl. „Chtěl bych poděkovat všem divákům za to, jakou vytvořili na trati atmosféru. V takovém prostředí se závodí fantasticky,“ pěl ódu k fanouškům rally Jarek.

Hlavní slova díků ovšem patří těm, kteří pomohli Jarkovi s Karlem nejvíce. Bez jejich pomoci by se černo oranžové Mitsubishi těžko postavilo na start Barum rally. „Opravdu velké díky patří všem sponzorům, finančním partnerům a kamarádům. Díky patří i mechanikům za perfektně odvedenou práci a Mirovi Orsákovi za připravené auto. Slova poděkování míří i do firem AUTOOPRAVNA ORSÁK, Auto Kelly, Sea koupelny, GPD service team, Hankook, MUDr.Luboš Tkadlec, Petr Šuchma pojišťovací kancelář, autoservis Rak Vlachovice, Diskotéka Merlin, Hydrauli CS, Farma Rudimov, Valašskokloboucké služby, Walachia NET, EMOŠEL s.r.o.. A v neposlední řadě bych chtěl poděkovat své rodině, která mne podporovala před i během závodu,“ složil poklonu všem, kteří se podíleli na úspěchu Barum rally Jarek Orsák.

Foto: Petr Sagner

Komentářů celkem: 2
29. 8. 2007 21:351
0 0
gratuluju jeli jste velice pekne i na oko smajlík ;)
29. 8. 2007 21:482
0 0
...tak tak, vaše jízda byla radost pohledět! Gratuluju a díky!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!