Štěpán Vojtěch v cíli Rally New Zealand

V dnešních brzkých ranních hodinách skončil třicátý osmý ročník Rally New Zealand.

V dnešních brzkých ranních hodinách skončil třicátý osmý ročník Rally New Zealand. Na letošní působení u protinožců nebude vzpomínat příliš dobře, pilot OMV BIXXOL Rally Teamu CZ, Štěpán Vojtěch. Závod pro něho byl totiž více méně rozhodnutý už od samého počátku, kdy nabral vyjetím mimo trať značnou ztrátu. V cíli pak byl klasifikovaný na devatenácté pozici v hodnocení PWRC.

„Musíme si z toho vzít lekci. I když se to na první pohled nemusí zdát, tak jakmile zaprší, tratě jsou hodně zrádné. Jakékoliv sjetí ze stopy znamená ztrátu kontroly nad autem a vyjetí z cesty, odkud není návratu,“ popisuje své dojmy z premériového startu na Zélandu český jezdec.

Závěrečný soutěžní den opět znepříjemňoval podmínky účastníkům Novozélandské rallye všudypřítomný déšť. Průběh nedělních sedmi měřených úseků popisuje po dojetí do cíle Štěpán takto: „Na první erzetě jsme měli lehce problém s brzdami, ale to nebylo nic zásadního. Přebrzdili jsme jen jednu křižovatku, čímž jsme ztratili několik vteřin. Ve druhé rundě, do které jsme nastoupili s přenastaveným autem, se ale projevil správně nefungující trip master. Ten mimo jiné ukazuje množství paliva v nádrži, takže nám pak během závodu úplně neseděly vzdálenosti. V finále jsme se pak nedostali na poslední superspeciálku. Při přejezdu to ve voze zaškubalo a nešlo pokračovat dál,“ líčí Michal Ernst. „Z toho všeho musíme vyvodit důsledky, tak aby zbývající závody, už byly naprosto bez problémů,“ doplňuje Štěpán.

Druhá polovina roku bude v kalendáři OMV BIXXOL Rally Teamu CZ vyplněna dvěma zbývajícími starty v šampionátu PWRC, a to v polovině listopadu Irskou rallye a Britskou rallye, která následuje hned vzápětí. Posádka se také tradičně představí fanouškům na rakouské Waldviertel Rally, která se jede těsně před zmiňovanými starty. Mimo uvedených závodů, budou na programu ještě také tři testy.

Dosavadní učinkování ve světovém šampionátu a očekávání před dalšími starty se Štěpán Vojtěch pokusil shrnout. „V Mexiku jsme si relativně věřili, a myslím si, že se nám podařil zajet na úvod slušný výsledek. Vše tedy začalo podle očekávání. V Argentině už to ale bylo trochu horší. Tam je to hodně o zkušenostech, o tom co si může člověk k autu dovolit, tak aby ho v rozumném tempu dovezl do cíle. Potýkali jsme se tam s technickými problémy, které nás neopustily od začátku až do konce. Na Novém Zélandu jsme pak usedli do jiného auta, ale pro změnu to nevyšlo vůbec nám. Profil je zrádnější než se může zdát. Zéland patří k tvrdé zkušenosti. Teď nás čeká v listopadu Irsko, rychlý asfalt. V kombinaci s počasím se tam asi pěkně pokloužeme. Mělo by se to odehrávat v nastavení a podmínkách, na kterých jsme nasbírali naše dosvadní rallyeové zkušenosti. A na závěr ještě Wales.“

K některým ohlasům, které se objevily v souvislosti s účastí OMV BIXXOL Rally Teamu CZ na Novém Zélandu resp. v seriálu PWRC, Štěpán popisuje systém výběru závodů a vysvětluje důvody, proč padla před sezónou volba právě na světový šampionát produkčních vozů „Seriál PWRC probíhá tím způsobem, že z 8 vypsaných závodů, si team vybere 6 a do těch se pak přihlásí a nominuje. Pro nás to bylo Švédsko, Mexiko, Argentina, Nový Zéland, Irsko a Wales. Z toho ve Švědsku za náš team jel Martin Prokop.

Oproti těmto námi nominovaným závodům jsme měli možnost nominovat ještě Japonskou rallye a Acropolis rallye. Konkurence v seriálu je značná, každého závodu se zúčastní něco mezi mezi 20 – 25 vozy těch stálých jezdců. Jsou tu mistři světa jako je Niall McShea, Toshihiro Arai nebo Nasser Al-Attyiah. K vidění jsou tu esa, na které sázejí teamy do budoucnosti a právě z nich vzešla spousta dnešních kvitovaných pilotů, protože mistrovství světa je hlavně o zkušenostech s těmito závody. Pro nás to pak představuje neustálou motivaci a právě to nás může posouvat zase dál.

Přesto bez ohledu na to jak proběhla Rally New Zealand, která byla pro nás velkým zklamáním, v tuto chvíli vidím možnost v MS jako jedinou cestu k posunu. Navíc tím jak se zdražilo WRC, tak spousta jezdců přešla právě do kategorie PWRC a šampionát tak získal na úrovni a zajímavosti. Pokud se dokážeme ponaučit z vlastních chyb, tak ty zkušenosti, které si odneseme, bychom nenasbírali za celou sezónu v českém mistrovství, kde jsme již dosáhli nějaké úrovně,“ uzavírá Štěpán.

Komentářů celkem: 18
2. 9. 2007 15:08
0 0
"I když se to na první pohled nemusí zdát, tak jakmile zaprší, tratě jsou hodně zrádné."

Tak to by mně nenapadlo smajlík) No nic, snad příště...
bobicek
2. 9. 2007 15:54
0 0
To jim jako před tou superspeciálkou došel benzin,jo?No tak to je fakt vtipný....
2. 9. 2007 16:40
0 0
preji dalsi postup vaseho zenitu chlapi.
2. 9. 2007 17:19
0 0
Ty kecy řekl kdo? Vždyť jde o h... ! Velký voči! Málo zkušeností?! MS není mistrák ČR. No tak jsi vyběhl z tratě, no a co! Proč tolik keců okolo! Jde o to jestli jsi soudný a máš na to. Myslím, že ne. :-(
sloní kýta
2. 9. 2007 19:21
0 0
Vystoupení opravdu tristní. Absolutně žádné přiblížení zmiňované špičce a to ani v náznaku. A to jsem si ještě vědom kvalit jezdců jako Jereb, Gilmour, M. Baldacci. Záměrně nebudu rozebírat jaké hodnocení obdržel od fans Pozzo. Což takhle sbírat zkušenosti po evropě v IRC? Za levnější peníz, víc závodů, blíže sponzorům? Třeba by to s evo IX alespoň stačilo na toho Ilieva? P.S. osobně by mne zajímalo, nakolik by jste byli schopni potvrdit "...v českém mistrovství, kde jsme již dosáhli nějaké úrovně...“ po letech vaší neúčasti, samozřejmě v N4
2. 9. 2007 19:41
0 0
to SK: Kazdej patek neni svatek. Podle me neni Novy Zeland napoprve jednoduchy. Ja vim, ono co je na poprve jednoduche... Hele fakt si ses jisty, ze by bylo IRC levnejsi? Ja si to nemyslim... Na IRC musis mit S2000 a ta stoji dost. Asi namitnes, ze pres more je to daleko a ta cesta je draha, ale ono to nebude tak zly... Valousek:"...týmy totiž například domlouvají hromadný přesun“ No a hlavne: svet je svet. ;)))
sloní kýta
2. 9. 2007 19:53
0 0
na IRC nepotřebuješ S2000
2. 9. 2007 20:06
0 0
To je pravda, ale na uspech v IRC S2ku potrebujes...;)
2. 9. 2007 20:10
0 0
Škoda, že takhle "odpad" hned na začátku,no stane se. Jsem rád, že snad pojede i Irsko a Wales. Ale myslím si, že by bylo asi lepší odjed více šotoliny klidně i mimo MS ( když budou peníze). Protože 3 soutěže na šotolině(doteď za r.2007) se mi zdají málo a navíc v takovém časovém odstupu, pokud chce jak říká růst a dostat se na určitou úroveň. Ale je to jeho věc a můj postřeh. Určitě ví co dělá.
mecirek
2. 9. 2007 23:29
0 0
no ja se radeji vyjadrovat nebudu, nebot jsem si to rozhazel jiz na shakedownu .))) tak .)))) kdyz jsem psal at jede IRC rade, tak jsem byl spatnej .)) typikl jak se vyvyji tato diskuze, prvnich 10 bude kritika, pak 1 udela hrozne nad veci a suprovyho fanouska a spravnyho chlapa. ze vlasne neni kazdy den posviceni a jak si muzete hodnotit stepana takhle osklive!!! a uz se to rozjede a dalsi nebudou moci pochopit jak muzete kritizovat jezdce.)))
mecirek
2. 9. 2007 23:34
0 0
saymone ja myslel ze jsi zastancem s2000. tak co ti sibe?
3. 9. 2007 00:01
0 0
na IRC stačí EVO 9 a jak je vidět v pohodě stačí na S2000 spíš naopak je lepší...jak ukázal Roman na Barumce (proti špiočkovým evropským jezdcům) i Travaglia na Madeiře,kde byl 2-hý s EVO 9 než ho diskli..
sloní kýta
3. 9. 2007 00:22
0 0
jakeauto; právě že odlišná barumka ukázala, že evo nestačí...
3. 9. 2007 01:14
0 0
sloní kýtě...tak to ses asi nedíval jaké Roman zajížděl časy, že bez defektu by byl první...a nikdo z dalších špičkových jezdců na EVO 9 nejel...a S2000 jsou mnohem dražší a na jaře bude už EVO 10 a ta bude zase o dost lepší... Venca byl 3-tí a není to zase ještě Evropská špička...
3. 9. 2007 09:54
0 0
to takeauto.cz: Ani bez defektu by Roman první nebyl (a to jsem jeho fanda). Sám říkal, že by MOŽNÁ mohl být třetí, ale na tovární S2k by neměl. Lepší argument je 3.místo Pecha - trochu taktická jízda, ale i o tom to je. A myslím, že Vojtěch by se na letošní Barumce do první desítky nevešel...ale to je jen můj názor a rád bych se mýlil.
3. 9. 2007 11:11
0 0
Teda opravdu nechápu názory,že by bylo lepší jít do IRC.Že nemají stejný názor Prokop,Kresta,Kopecký,Valoušek,Béreš,Vojtěch,kteří šli všichni rovnou do MS a přes ME,to nikdo z nich nezkusil.Ale vy se tady budet ohánět Tlusťákem,kterej to IRC taky nejede.A myslet si,že je IRC levnější,než svět je velice naivní,protože pokud chcete v IRC něco zajet,tak musíte absolvovat mnohem víc závodů,než v PWRC.Taky si myslim,že Štěpán chce sbírat zkušenosti hlavně z šotolin,neboť po asfaltu se najezdil už dost.A pokud si vzpomenete jak jel svoji první Catalunyu Kopecký,tak tam dostával s tehdy ještě trapnym Warmboldem a nebyla to podle mě ostuda,ale logika,prostě svět není MČR.A např. kilometráž 5.závodů MS je větší,než 7.závodů našeho velkého mistráku.A pokud si vzpomenu,jak v roce 2005 dostávali v JWRC Valda s Prokopem-3s na km bylo vcelku normální- a jak jede Prokop teď,tak je tam myslim vidět pokrok,kterej by neudělal ani za 10 let MČR.
3. 9. 2007 13:45
0 0
mecirku: Kritika jezdce mi nevadi, za predpokladu, ze je objektivni!!! Psat o jezdci ze je posera rozhodne neni objektivni, ale sprosty. to jakeauto.cz: Sloni kyta ma pravdu. Musis vzit v uvahu, ze Kresta je jezdecky trochu jinde nez Vouilloz, atd... takze proto ty casy.
5. 9. 2007 22:50
0 0
jakeauto: Travaglia na Madeiře měl auto výrazně silnější než povolují předpisy, to byl prostě podvod ať už z jeho strany vědomý nebo ne, na tom nesejde. Tudíž to o Evo 9 neukázalo nic. Za 6 závodů IRC bylo jen jednou PV na bedně a to Pech (což je skvělé a gratuluju mu k tomu, ale k tématu rychlosti je potřeba vidět Loixe, Aléna, Travagliu co jeli rychleji a měli problémy, v neděli i Tótha (v druhé etapě třetí) a Casiera). Myslím, že to je dostatečný argument. Krestou na Barumce se argumentovat nedá, ač ho mám rád. Tady byl doma a jel jak jel (viz onboard, který je místy fakt nadoraz) a takový Loix nebo Vouilloz tu jeli poprvé (opět viz onboard Vouilloz na Pindule, který je opravdu opatrný). Podívej se, jak dopadl teď Gassner v Itálii, byl rád za nějaké 20. místo (to bylo výsledkem pravidleně zajížděných časů kolem dvacítky) a u nás jezdil na bednu... Jak by Ti Roman potvrdil, evo je těžké, musí se s ním jet na tvrdších gumách než s S2000, kroutí se, vrtí a blbě brzdí (samozřejmě vztaženo k áčku). Výhodu na našich tratích má v maximálce, ale třeba příště na San Remu mu taková výhoda bude úplně na nic... Honza14: Úspěch v IRC a v JRC... V IRC není třeba jet daleko víc závodů, protože se dva škrtají, tudíž stačí teoreticky k maximu bodů jet jen sedm evropských, které mají mnhem menší kilometráž než v PWRC a nejsou na druhé straně zeměkoule... Jinak ale souhlasím s tím, jakou obrovskou školou svět je a že jezdit "světově" se doma nikdo nenaučí.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!